Jestli víte jen něco málo o akčním filmu, tak zákonitě musíte znát jména John Woo a Chow Yun-Fat. První jmenovaný je režisér takových velehitů, jako je například Hard Boiled nebo Tváří v tvář. Druhý je herec, který mimo asijský svět proslul především rolí v historické oscarové podívané Tygr a drak. Tyto dvě hvězdy už spolu spolupracují několik desítek let a jejich spojení v drtivé většině případů přineslo lahůdkovou podívanou (Lepší zítřek, The Killer atd.). Byl to právě film Hard Boiled (1992), díky kterému se oba proslavili v mezinárodním měřítku. A právě tento titul se stal námětem hry, kterou pro nás toto duo chystá.
Vychytávek bude k dispozici hned několik a sázejí nejen na účinnost, ale také na navození filmové atmosféry.
Děj Stranglehold se odehrává 18 let od událostí, které proběhly v Hard Boiled. Jde tedy o volné pokračování. To potěší fanoušky filmu, ale samozřejmě není nutné originální film nastudovat (i když bychom doporučili jeho zhlédnutí, protože je jasné, že bez znalostí příběhu Hard Boiled vám spousta věcí unikne). Hlavním hrdinou je inspektor Tequila, kterého si „zahraje“ právě Chow Yun-Fat. Jeho postava dohlíží na pořádek v Hongkongu. Jenže tato metropole je centrem války dvou znepřátelených triád. A triády nejsou gangy, se kterými by si chtěl člověk zahrávat. To zanedlouho zjistí i Tequila. Jeho dcera je unesena a je na něm, aby ji získal zpět (jistě, že živou). Snaha o získání svého potomka nazpět ho ale zavede i mimo Asii. Dostane se do Chicaga, kde na něj s vyleštěnými hlavněmi čekají další obávaní zabijáci, tentokrát z ruské mafie. Když si vyřídí účty s nimi, vrátí se zpět do Hongkongu, aby to skončil i s triádami.Jak známe Johna Woo, cesta za záchranou dcery bude pěkně brutální a krve bude tolik, že bychom vám poradili sehnat si šnorchl (je tu ovšem možnost, že vývojáři budou chtít snížit věkovou dostupnost a omezí násilí, ale snad ne). Dalším typickým znakem filmů od pana Woo je častý výskyt zpomalených záběrů. Nebudeme o ně ochuzeni ani tentokrát. Stranglehold přijde se svou vlastní verzí „Bullet Time“ nazvanou Tequila Time. Budete moci „zpomalit“ čas, čímž dosáhnete toho, že zatímco vy se budete pohybovat normální rychlostí, pohyby ostatních v okolí budou zpomaleny tak, že vypořádat se s několikanásobnou přesilou bude legrace.
Salta, přemety a další podobné záležitosti budou běžnou činností hlavního hrdiny.
Ještě větší „bžunda“ je to, že za bonusové body, které získáte za likvidaci nepřátel obdržíte speciální útoky. Například bude možné provést kombo, které se dá popsat tak, že se rychle otočíte o 360 stupňů a během tohoto pohybu neustále střílíte do všeho, co se vám dostane do zorného pole. Vychytávek bude k dispozici hned několik a sázejí nejen na účinnost, ale také na navození filmové atmosféry.Nebylo zapomenuto ani na ty, kteří chtějí ničit vše, bez ohledu na to, jestli jde o mafiána nebo zeď. Neohrabaně jsme tak chtěli naznačit, že prostředí má do značné míry podléhat destrukci. Úplně to vidíme – hlavní postava vběhne do místnosti s dvaceti překvapenými kriminálníky, začne bezhlavě střílet, krev stříká na metry daleko, třísky létají po pokoji, kulky se zavrtávají do zdi – to bude něco.
I vy si tak trošku zalétáte. Dobrá, John Tequila není žádný superman, ale v rámci vizuální poutavosti se kromě nabitých zbraní spolehne i na akrobatický um. Stačí se jen podívat na jakoukoliv akci od Johna Woo a bude vám jasné, že na „běžet – střelit – běžet – střelit“ se tu nehraje. Salta, přemety a další podobné záležitosti budou běžnou činností hlavního hrdiny.
Ještě pořád nejste unesení? Tak máme další bonbónek – nevystačíte si jen s tím, že budete bezhlavě pálit kamkoliv do těla toho, kdo se vám dostane do palby. To, kam ho zasáhnete, ovlivní i to, jak a kdy se zhroutí k zemi. Je jasné, že rána do čela není to, co kulka v koleni. Mluví se také o tom, že by mělo být možné i to, že zasáhnete jednoho mafiána, ten odmrštěný zásahem odletí vzad a strčí do jeho spolubojovníka, čímž mu znemožní palbu. Pokud je to pravda, pak to tedy bude něco. Ale Tequila není nezranitelný a podobné principy by samozřejmě měly platit i na něj.
Grafici pracují s Unreal Engine 3, takže je jasné, že Strangehold bude vypadat skvěle.
Na rozdíl od jiných vývojářů v Midway nezapomněli ani na hru pro více hráčů. Multiplayer by měl nabízet veškeré oblíbené módy. Oznámena je podpora hry až pro 8 lidí, což je slušné číslo. A aby se předvedli jako poctiví chlapíci a děvčata, tak nebude zvýhodněna žádná platforma, verze budou totožné jak pro PC, tak pro PS3 a Xbox 360. Společné datum vydání není zatím přesně určeno, ale mělo by to být zhruba v prvním čtvrtletí 2007.Grafici pracují s Unreal Engine 3, takže je jasné, že Strangehold bude vypadat skvěle. Obrazové informace naznačují, že hra bude oplývat především tmavšími barvami, aby byla atmosféra neutěšenosti měst sužovaných zločinem dokonalá.
Mimochodem, jestli stále máte obavy, že by se mohla objevit jen další průměrná napodobenina Maxe Payna, tak snad poslední rozpaky rozežene informace o tom, že na hře pracují lidé, kteří pro nás připravili hitovku Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy. Tohle prostě nemůže dopadnout špatně. Na Stranglehold pracují samí profíci a my jim věříme.
Index očekávání: 85%