Konkrétní důvody společnost Blizzard přiblížila britskému serveru Eurogamer. Obě verze hry se totiž liší v detailech i ve výraznějších změnách. Konzolová verze například využívá bližší kamery, která akci činí bezprostřednější. A jiná je i dynamika pohybu.
Konzolové ovládání hráče údajně vede k větší pohyblivosti, a postava proto nebývá zasažena tak často. Na konzolích lze navíc využívat speciální úskok a tyto změny vedou k jiné dynamice soubojů. Titul je s ohledem na to i jinak vyvážený.
"Úskok má vyrovnat fakt, že při obklopení nepřáteli můžete na PC kliknout kamkoliv a hra sama vyřeší, jak vás tam dostat. Na konzoli tu cestu musíte objevit sami. Úskok tedy dává krátkou příležitost, jak se vzdálit od nepřítele a rychle zaujmout pozici. A hodně to pomohlo," vysvětluje Matthew Berger z týmu návrhářů úrovní.
Podpora konzolových ovladačů na PC by tak musela rozdělit hráčskou základnu. Obě verze jsou totiž natolik odlišné, že je zkrátka nelze propojit.
A Berger také vylučuje, že by s konzolovým ovladačem bylo možné hrát stávající PC verzi. Ta by totiž vyžadovala jiné uživatelské rozhraní, odlišný počet souběžně útočících monster a řadu dalších změn.