Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kouzmin a jeho opečovávané dítě

  12:00aktualizováno  17. září 5:52
Na Perimeter čekají kovaní stratégové jako na smilování - po dlouhé době přichází strategie s originálním schématem expanze. Termíny ""nanotechnologie"" či ""teraforming"" jsou klíčovými pro úspěšné splnění misí. Odkud se nápady vzaly a proč vývoj trvá dva roky, nám odpověděl zakladatel mateřského studia KD-Lab Andrej Kouzmin.

15 minut - víc nám zakladatel firmy preview). Andrej jezdí na ECTS od 1997. "To tu byla spousta světel, plakátů, hluku," říká. "Ale z distribučního úhlu pohledu je to skvělá příležitost. Máme spoustu schůzek a Perimetrem zatím zaznamenal velký úspěch," dodává předtím, než se vrhneme na samotné otázky.

Mají strategické hry v Rusku tradici?

popisek

Andrej Kouzmin: Rusové strategie milují, proto se jich na našem trhu vyskytuje poměrně hodně. To stejné se dá říci o celé Evropě, kde mají lidé raději komplikované hry, hlavně strategie. Z vlastní zkušenosti vím, že navrhování strategie je jedním z nejsložitějších úkolů v herním vývojářství.

Na vejci Perimetru sedíte už přes dva roky, vývoj se zdá být komplikovanější. V jaké oblasti leží geneze projektu a jeho nynější dospívání?

popisek

Většina členů našeho vývojářského týmu pochází z Kaliningradské univerzity, kde vystudovali vysoké školy s matematickým nebo fyzikálním zaměřením. Jsme tedy na jednu stranu spolek abstraktních geometrů, ale o to snadněji se nám pracuje s technologií. První podoba enginu k Perimeter byla vyvinuta pro náš minulý projekt, ale neměla podporu 3D akcelerace, kterou jsme zakomponovali až nyní. Technologie tedy byla připravená, samotný nápad nás však napadl z ničeho nic, jakoby na nás sestoupila vize strategie Perimeteru (Andrej předvádí gestikulací sestup vize do návrhářských mozků -pozn. red.). Především nás napadl teraforming a ohraničené oblasti (perimetry) pro expanzi základny.
Když hrajete obvyklé strategie, vidíte, že jsou postavené na principu šachů. Já miluji japonskou hru Go! a proto jsem jí filozofii Perimeteru hodně přizpůsoboval. V Go! vyhráváte tím, že obkličujete nepřátelské kameny. Dalším důvodem, který mě ujistil, že princip Go! je ten pravý, je neschopnost počítače porazit člověka v jedné partii. Automatický šachista vás porazí, zatímco AI pro Go! je zatím hodně pozadu.

Když hru vyvíjíte dva roky, mohla se pravidla stát pořádně komplikovanými.

popisek

Mechanismus hry je podobný motoru auta: nikdo mu nerozumí, ale na světě je spousta řidičů. Hra je možná komplikovaná vevnitř, ale z vnějšku je dostatečně jednoduchá a pochopitelná. Na tenhle bod klademe velký důraz.

Z krátké prezentace je jasné, že jde o rozdílná pravidla expanze, boje a celkové mentality. Máte pocit, že vdechujete do strategického žánru nový život?

Přesně tak.

Hm...

popisek

Jak obtížné je vyvíjet hru v Rusku?

Není to horší než v jakékoliv evropské zemi. Největší problém nebyl ve financích, ale v originalitě Perimetru - nemá mnoho předchůdců. Samozřejmě jsme se inspirovali jinými strategiemi, ale pro Perimeter to není to nejlepší. Museli jsme si prošlapat vlastní cestičku. Spousta nápadů vypadá skvěle na papíře, ale jakmile je dáte do hry, tak nefungují.

Ale Populous...

Ano, Populous měl podobné prvky. Ale technologie a prostředí byly úplně mimo. Teraforming v Populousovi je krom toho spíše vizuálním efektem než základem hry, jako je tomu v Perimetru.

Máte relativně tuctový příběh: je důležitý pro evoluci hry anebo je jen jako pozadí?

popisek

Když tvoříme hru, tvoříme i její vesmír. Každý vesmír má střed. Když ho nalezneme a popíšeme, dáme ho profesionálnímu spisovatelovi, který z něj napíše povídky a novely. Máme zvláštní internetovou stránku (pouze v ruštině -pozn. red.), kde tyto příběhy shromažďujeme - www.exodist.net. Navíc, pakliže se vydavatatel uvolí, plánujeme vydat knihu povídek z Perimetera. Snažíme se vytvořit tak trochu svojí vlastní sérii Dune.

KD-Lab založil před deseti lety a od té doby firma vytvořila mezinárodně známé hry Brainy Ball, Biprolex+ a samozřejmě Vangers. Perimeter má být po Vangers druhým hitem.

Autor:


Témata: Hluk, Země (planeta)


Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Další z rubriky

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

SNES Classic Mini
Skvělý dárek pro každého (chlapa)? Retro konzole SNES Mini

S retro konzolí SNES Classic Mini se vracíme do devadesátých let a éry 16bitů. Většina z 21 předinstalovaných her však není jen pro nostalgiky, jsou skvěle...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.