Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kreed - lapeni ve vesmírné pasti

  12:00aktualizováno  12:03
3D akcí není nikdy dost. Říkám to já, říká to Mondy a říká to i velký zástup příznivců tohoto herního žánru. Proto můžeme být všichni vespolek rádi, že se chystá další - tentokrát v Rusku. Co od ní čekat, to sice ještě není jisté, ale jako malá nápověda by mohl sloužit tento článek.

Kreed

Autorem dnes probíraného titulu je ruský tým Burut, o němž jsme toho v našich končinách ještě mnoho neslyšeli. Tato společnost vznikla teprve nedávno - roku 2000, takže zatím stihla vyprodukovat pouze jedinou věc - fantasy RPG jménem Heath: The Unchosen Path. To se prodávalo pouze v Rusku a sami autoři přiznávají, že si na něm hlavně vyzkoušeli nové postupy a získali kupu užitečných zkušeností. V současné době se v Burutu pracuje dvou projektech - na RPG GoldenLand a na 3D akci Kreed. A právě o druhém jmenovaném projektu se vám teď chystám poreferovat. Možná už vám to přijde jako fádní přístup, ale opět začnu příběhem. Abyste pochopili všechny souvislosti, musím to vzít trochu zeširoka a abyste se nenudili, zamíchám vám do toho i nějakou tu poetiku.

Je známým faktem, že už od pradávna lidstvo vzhlíželo ke hvězdám a přemýšlelo o tom, jsou-li ve vesmíru další inteligentní bytosti. Není se tedy čemu divit, že jednoho dne lidé konečně přišli na způsob, jak překonávat kosmické vzdálenosti, a začali objevovat život ve vesmíru. Obzvláště s jednou rasou si pozemšťané nepadli do oka - s ještěrkoidními Tiglaary, s kterými se rozpoutala válka na život a na smrt. Jediným způsobem, jak nad nimi zvítězit, se nakonec ukázaly genetické zásahy do těl žoldáků. Tito biologicky modifikovaní bojovníci pak dokázali hravě porazit nejen Tiglaary, ale i spoustu dalších agresorů. Jakmile však zmizela válečná hrozba, zůstali mutanti, kteří mezitím dostali přízvisko legionáři, Kreed bezprizorní, ovšem brzy se pro ně našlo nové využití. Každá vesmírná loď, která vyrážela do terénu, měla mezi svou posádkou alespoň jednoho či dva legionáře, kteří sloužili jako ochrana před případným nebezpečím. Stejně tomu bylo i na lodi Aspero, která uvízla v jakémsi záhadném vesmírném prostoru. Jak se brzy ukáže, nejsou tam zdaleka sami - podobných ztroskotanců je tam víc a ne všichni se mezi sebou snesou…

To je tedy story, která nás má uvést do světa Kreedu, jenž nás bude po celou dobu hraní obklopovat. Vy se vžijete do role legionáře na Asperu, který se musí nejen snažit pomoci přežít posádce lodi a pozabíjet tudíž všechny nepřátelské entity, ale nakonec se musíte střetnout i s civilizací, která zapříčinila vznik oné tajemné černé díry, a dozvědět se důvody, pro něž ji stvořila. Prostředí, v němž jste lapeni, je totiž dokonalým vězením - nikdo, kdo do něj vstoupí, z něj už nemůže ven. Jste tedy obklopeni atmosférou, kde stěžejním pocitem je beznaděj, protože všechna spojení se Zemí jsou přerušena, a jediným rozptýlením je eliminace všeho, co potkáte na chodbách.

Nepřátelé, kteří jsou pro vás připraveni, se pochopitelně budou rekrutovat nejen z lidí, ale i z příslušníků jiných civilizací. Navíc lidé, které tam potkáte, už vůbec nemusí vypadat jako ti lidé, které byste očekávali - dlouholetým (v některých případech až tisíciletým) pobytem ve vesmírné pasti došlo k jejich postupné mutaci, takže výsledný efekt už člověka připomíná jen někomu, kdo ho v té nechutné Kreed postavičce dlouho hledá. Každá rasa by přitom měla mít jiné způsoby chování a vám by se tak měl vyplatit individuální přístup k vraždění :-).

High-tech prostředí, v němž se bude všechno odehrávat, s sebou sice nese riziko monotónnosti, ale na druhou stranu mnohem víc záleží na designu úrovní a na náplni misí než na tom, jakou barvu budou mít chodby, kterými budete zřejmě procházet nejčastěji. Kreed by přitom neměl být klasickou pobíhací střílečkou, protože paleta jednotlivých misí/úrovní je docela pestrá: někdy je výhodnější taktizovat a kolem stráží se snažit raději nepozorovaně proklouznout, jindy slaví úspěch prostá řežba. Vybrat si můžete i to, zda chcete stanovený úkol plnit sám nebo s pomocí dalších spolupracovníků.

Poslední odstavec jako vždycky patří všemu ostatnímu, na co už nezbylo místo - takže multiplayer bude, grafické kvality si okoukněte z obrázků a na osobní zkušenost s Kreedem si ještě nějaký ten přesně neurčený čas budeme muset počkat.

Autor:


Témata: Země (planeta)


Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.