MadWorld

MadWorld

Krvavý masakr motorovou pilou: preview MadWorld

  • 9
Chystá se jedna z nejšílenějších her pro Wii? Minimálně, co se týče grafického zpracování určitě.

MadWorldMadWorld je jedním z těch typů her, které vás zaujmou už po tom, co uvidíte první obrázek. Nesnaží se o to, nabídnout grafický zážitek na hranicích možností konzole, ale spíše se soustředí na originalitu a neotřelost. Však také na hře pracují někteří bývalí členové z Clover Studio, které vytvořilo titul Okami. Ten zaujal především netradiční pestrobarevností a pohádkovostí.

MadWorld je ale z trošku jiného soudku. Barev využívá minimálně. V podstatě jen černé, bílé a červené. Svým způsobem hodně připomene Rodriguezův film Sin City (sami vývojáři z Platinum Games inspiraci přiznávají). A může se s ním klidně měřit i v brutalitě. Krev se tu bude měřit na hektolitry a s nepřáteli se bude zacházet způsobem, který jistě rozčílí nejednoho puritána po celém světě.

Násilí tu bude doslova extrémní.

MadWorldProtivníky budete doslova trhat na kusy a nebudete si brát žádné servítky. Násilí tu bude doslova extrémní a to není tvrzení, které má za úkol přitáhnout lehce úchylné hráče, ale prostý fakt. To, že budou prostředí i postavy vyvedeny v černobílých barvách má dva důvody, zaprvé chtějí tvůrci, aby hra byla zajímavě stylizovaná a zadruhé lépe vynikne rudá krev. Ale sami autoři tvrdí, že jim nejde o to, přinést hráčům něco perverzního a nechutného, ale spíše sázejí na černý humor, komičnost a účelně přehnanou brutalitu.

A přehnaná je bez diskusí. Hlavní hrdina Jack bude mít k dispozici poměrně slušnou zásobu zbraní, například motorovou pilu (kterou s oblibou zasekne do těch, kteří se mu postaví do cesty), ale vystačí si i s holýma rukama (hodí se k vytrhávání srdcí), rád nabodne rivaly na všudypřítomné ostny nebo si bohatě vystačí i se značkou, kterou bez servítků zabodne do cizí hlavy.

MadWorldPřestože po obrazové stránce se hra opravdu nesnaží o realističnost, tak některé krvavé výjevy opravdu působí dost nechutně a možná až zbytečně moc explicitně. Proto se jako dobrý nápad jeví slib pracantů v Platinum Games, že hru protknou velkým množstvím humoru. Určitě nebude od věci atmosféru v MadWorld trošku zlehčit. Ne že by nás po všech těch násilných titulech, které nám prošly rukama, vyvedlo z míry pár cákanců krve, ale MadWorld se opravdu tváří jako slušně drsná akčňárna.

A pořádný akční titul majitelé Wii určitě rádi ocení. Přece jen, oproti PS3 a Xboxu 360 vycházejí na tuto konzoli od Nitenda spíše veselé hříčky a sportovní tituly (samozřejmě až na čestné výjimky), takže jistě nikdo nebude proti, když se objeví kvalitní plnohodnotný akční projekt, i když trošku zvláštní. Na druhou stranu, poté co na Wii vyšla velmi svérázná akce No More Heroes, tak se dá říci, že MadWorld bude na této platformě do jisté míry mezi svými.

MadWorldMadWorld nebude unikátní jen díky zpracování, ale i kombinací násilí, humoru a nadhledu.

Ona zvláštnost ale není zase tak velké překvapení, když je hra vytvářena v asijských končinách, a jak víme, tak Asiaté mají rádi neortodoxní věci. Současně to ale sebou přináší jeden problém: zatímco v jejich domovině obvykle takový projekt uspěje, v ostatních částech světa je to trošku risk. Obvykle to končím tím, že něco tak jiného buďto mizí z pultů rychlostí blesku nebo se na to naopak práší v regálech a nikdo si toho nevšimne, dokud jim to nespadne na nohu.

Pokud byste chtěli znát nějaké bližší detaily o příběhu, tak vás tentokrát uspokojit nemůžeme. Žádné oficiální informace o ději nejsou ještě známy, bylo zatím sděleno jen to, že právě on bude zdrojem většiny humoru a odlehčí od krvavých jatek, která MadWorldjsou pro hráče přichystána. Navíc by měl být dostatečně motivující k dalšímu postupu hrou. A to je správné, když už někoho máme porcovat motorovkou, tak alespoň za nějakým účelem. Jack není žádný psychopat, který si jen tak z nudy vyběhne mezi lidi a udělá z nich sekanou. Ke svým činům má osobní důvody a to, že jeho počínání není zrovna neútlocitnější je výsledkem okolností, ne jeho vlastních rozhodnutí.

Sami zástupci vývojářského studia se mermomocí snaží každého přesvědčit, že násilí tu nehraje samoúčelnou roli. Jedním z jejich argumentů je faktor zvaný Death Watch, který by měl dát všemu zabíjení smysl. Nic konkrétnějšího nechtěl nikdo uveřejnit, ale prý půjde o jeden z klíčových elementů hraní.

Jack se bude spoléhat hlavně na zbraně pro boj zblízka a o tom, zda se mu dostane do jeho svalnatých rukou něco střelného zatím ještě není rozhodnuto. I takové MadWorldnápady se v tvůrčím týmu objevily, ale vývojáři jsou spíše nakloněni sečným a bodným zbraním, které lépe pasují do kontextu MadWorldu. Rozumějte tomu tak, že málokterá kulka dokáže nadělat tolik „paseky“ na lidském těle jako pěkně ostrá mačeta.

Je tu velká pravděpodobnost, že půjde o kousek pro fajnšmekry.

Hru budeme sledovat z pohledu třetí osoby a ovládat Jacka budete hlavně s pomocí nunchuku. Právě ten by vám měl umožnit skládat dohromady stylová komba, která ve finále vždy pro toho, kdo bude stát proti vám, skončí nepěknou smrtí ve stylu vyrvaných vnitřností, rozporcovaného těla a podobných „lahůdek“.

Madworld tedy nebude unikátní hrou jen díky technickému zpracování, ale i netradiční kombinací přehnaného násilí, humoru, nadhledu a snad i zajímavého herního MadWorldsystému. O tom je vlastně známo jen minimálně, ale jelikož na hře pracují lidé z Clover Studio a Capcomu, kteří spoluvytvářeli tituly jako Devil May Cry nebo Resident Evil 4, popřípadě Viewtiful Joe, dá se předpokládat, že se dočkáme něčeho neokoukaného.

Platinum Games je sice nové studio, sdružuje ovšem zavedená jména, která určitě ví, jak se tvoří kvalitní hry. MadWorld je i pro ně velká výzva, ale předpokládáme, že se s ní zvládnou poprat. Pokud mluvíme o technickém zpracování a ovládání, nemáme v podstatě žádné větší obavy a jediné, co nás malinko znervózňuje, je jen to, že i přes sliby autorů může nakonec vzniknout bezúčelný masakr, kterému bude chybět zmiňovaný nadhled. Laciné násilí už dávno není moderní a úspěch titulu se na něm nedá vystavět. MadWorld

Ale i přes určité pochybnosti lze předpokládat, že MadWorld bude něčím výjimečným, co se nám pod pazoury nedostane každý den. Je tu velká pravděpodobnost, že půjde o kousek pro fajnšmekry, ale jestli uspěje ve větším měřítku si vůbec nedovolíme odhadovat. Zda se mu bude skutečně dařit, se dozvíme až v příštím roce - přesné datum pro Evropu a USA není zatím uveřejněno, v Japonsku se zatím předběžně počítá s prvním čtvrtletím 2009.

Index očekávání: 90%