League of Legends

League of Legends | foto: iDNES.cz

Čtvrtina propuštěných lidí byli i nesnesitelní hráči, zjistilo studio

  • 7
Autoři hry League of Legends vypozorovali vztah mezi chováním ve hře a na pracovišti. Ze statistik vyplynulo, že 25 % neslušných hráčů byli zároveň i lidé, které firma musela propustit. Opačný vztah však neexistuje a nefunkční zaměstnanci ve hře neslušní být nemusí.

Tomuto zjištění pomohl fakt, že ve společnost Riot Games její produkt League of Legends hrají všichni. Není proto obtížné dohledat účet konkrétního zaměstnance, a firma díky tomu může studovat výpisy z chatu daného člověka.

Nejčastějším projevem problematických zaměstnanců je pasivní agrese, či přehnaně autoritativní chování.

Riot Games během svého průzkumu identifikovalo třicet nejproblémovějších zaměstnanců, které pak rozdělilo do dvou skupin. Jedna firmu musela opustit okamžitě, ta druhá se pak zúčastnila speciálních schůzek a své chování vysvětlovala.

Nejčastější reakcí bylo zděšení a kajícnost. „Od některých zaměstnanců jsme dokonce dostali eseje, ve kterých slíbili nápravu. Tvrdili, že se chtějí stát nejen pozornějšími hráči, ale i lepšími lidmi,“ napsal Jay Moldenhauer-Salazar, náborový ředitel z Riot Games.

Získané poznatky ovlivnily i způsob, jakým studio nabírá nové zaměstnance. Každý kandidát tak vývojářům dopředu musí sdělit název svého účtu a společnost zkoumá jeho on-line chování. Riot Games tak mohou předvídat, jestli od zájemců o práci lze očekávat problémy.