Real-time strategie se řadí mezi ty žánry, ke kterým tíhne slušná řádka lidí. A pokud by to náhodou měla být převážně online (multiplayer) strategie, tak zajisté vzbudí ještě o něco větší zájem. Ne každému na tom záleží, ale prostředí, ve kterém se všechno odehrává, má bezesporu vliv na celkový dojem. NO, ale když to vemem hezky zkrátka, dnes si probereme pár drobností ohledně hry Legion Arena od týmu z Slitherine Software.
Hra je zasazena do období starověkého Říma, do počátků jeho rychlé územní expanze. Hráč přebírá roli buď „začínajícího“ generála, který se musí nějak prosadit, nebo vůdce „barbarského“ kmene, který se snaží chránit svoje území. Hned na začátku je nutné zdůraznit, že sice bude přítomen single-player mód s jakýmsi příběhem, ale hlavní tíha bude připadat na online souboje (budou existovat nějaké komunikační nástroje a všichni vojevůdci se svými úspěchy budou zaznamenáváni do tabulek). Vlastně celá hra je na to jako stavěná a dá se říci, že je určená pro dnešní uspěchanou dobu. Nikdo nikoho nenutí, aby se zatěžoval se stavbou základny, těžbou surovin, nebo nezáživnou diplomacií. Jediné co musíte udělat je, vybrat si jednotky do armády a rovnou se vrhnout do boje, který trvá něco mezi 10ti až 15ti minutami.
Je nutné zdůraznit, že sice bude přítomen single-player mód s jakýmsi příběhem, ale hlavní tíha bude připadat na online souboje .
No dobrá, tak jednoduché to zas není. Ono by totiž moc lidí nebavilo, vybrat si nějaké jednotky a do dalšího boje si brát zase nějaké jiné. Mnohem zajímavější je si vychovat vlastní. Ze začátku si hráč narekrutuje nějaké „začátečníky“ a pošle je do víru bitev. Jenže s tím, jak mají nějaký ten boj za sebou, získávají zkušenosti a z neškodných zelenáčů se pomalu mění na nebezpečné veterány.
V tomto vývoji má samozřejmě hlavní slovo hráč. Jak jednotky stoupají po úrovních, obecně se zlepšují a navíc mohou mít nějaké specializace. Těch je na výběr opravdu velká řada. Můžou to být specialisté na pěchotu, na kavalerii atd. Tím je jasně dáno, kam je dobré je při boji posílat a čeho se naopak vyvarovat. Ale to ještě není všechno. Jednotkám se dá pořizovat i různé vybavení, čímž můžete značně zvýšit jejich bojeschopnost.
Na začátku byla řeč o tom, že nemusíte těžit žádné suroviny. To je sice pravda, ale ve hře samotné přeci jen nějaké jsou. První jsou obyčejné mince, za které je ona výbava. Tou druhou je sláva (věhlas, pověst,...). Díky té je možno léčit vojáky a doplňovat umenšené stavy. Obě dvě se získávají stejným způsobem, a to vyhranou bitvou.
Celkově se jedná o zajímavou hru, která sice může časem omrzet, ale pokud se chcete piplat s každým jednotlivým vojáčkem a nezdržovat se ostatními zbytečnostmi, nebo nemáte čas na dlouhotrvající herní seance, je to hra přesně pro vás.
Až bude všechno hotové, může to sice dopadnou trošku jinak, ale snad se nikomu nepodaří nic pokazit, vždyť už na to také není mnoho času. Hra by měla vyjít ještě do konce tohoto roku.