Legion - strategie ze starověkého Říma

  • 15
Vrtalo vám někdy hlavou, jaká to asi musela být fuška, ovládat ve starověkém Římě celé ty ohromné zástupy po zuby ozbrojených legií? Po pravdě řečeno, mně nikdy, ale i přesto si myslím, že připravovaná strategie Legion vypadá jako titul, který si nějakou tu pozornost z naší strany zaslouží.
Legion

Ve společnosti s prapodivným názvem Slitherine Software se už nějakou dobu chystá hra, jejíž jméno je naopak velmi jednoduché a úderné - Legion. Za těmito šesti písmeny se skrývá strategie jak víno, ovšem pozor - ne klasická realtimová strategie, v níž pouze stavíte budovy, vyrábíte vojenské jednotky a pak je všechny naženete na protivníkovo území, nýbrž něco trochu jiného. Říši, kterou dostanete k dispozici, budete spravovat na mnohem vyšší úrovni, přesněji řečeno na úrovni opravdového vládce. Určujete sice, které jednotky vyrábět, ale mnohem více se soustředíte na strategická rozhodnutí, vedení diplomatických jednání a přijímání ekonomických opatření.

Málem bych zapomněla říct jednu podstatnou věc a to tu, že prostředí, v němž se Legion bude odehrávat, tvoří starověký Řím. Vaším hlavním úkolem tak bude z malých roztroušených kmenů a městských státečků vytvořit mocné impérium, takové, jaké ho známe z hodin dějepisu.

Před každou bitvou je vaším nejdůležitějším úkolem strategicky rozmístit své vojáky, protože jakmile začne samotná bitva, nebudete už mít mnoho možností, jak do ní zasahovat. Proto se vyplatí podrobně prozkoumat terén, možné formace, výhody vaší a nevýhody Legion nepřátelské armády a podle zjištěných okolností teprve naplánovat bojovou taktiku. Jak už jsem říkala někde výš, tak bitvy samotné probíhají víceméně bez vašeho přičinění - veškeré rozhodování o drobných konkrétnostech zůstává na bedrech vašich vojáků. Tím větší důležitost pochopitelně má přípravná fáze. Když se spustí bojová vřava, můžete ji už jen pozorovat a snažit se v ní najít případné chyby a nedostatky, které pak můžete při další příležitosti napravit (tedy pokud jste dostatečně učenliví a sebekritičtí :-)).

Nepochybně důležitou informací je i to, za kolik stran lze v Legionu hrát. Číslo je to vážně úctyhodné - podle typu scénáře máte na výběr vždy mezi dvěma až dvaceti stranami. Jakmile si jednu vyberete, všechny ostatní ovládne počítač a vnutí jim svoji AI. I když je možné vybrat si kteroukoliv stranu, s některými z nich je prakticky nemožné bitvu vyhrát, zatímco s jinými je to hračka. Před začátkem každé mise si budete pochopitelně moct prostudovat, které strany jsou jak silné, abyste jasně věděli, do čeho jdete.

I když se autoři snažili co nejvíc držet historických okolností, jak sami říkají, nechtěli vytvořit věrnou historickou simulaci, nýbrž zábavnou hru - takže sice můžete Legion očekávat dobové uniformy, zbraně, reálná místa i jména, ale nikdy se historie neprosazuje na úkor hratelnosti. Například všechny mapy by měly být založené na skutečných lokacích ze starých atlasů.

Kromě bojů vás čekají i další činnosti jako klasický resource management, přičemž hromadit budete čtyři typy surovin - železo, dřevo, jídlo a ošacení. Nepřijdete ani o stavění a upgradování budov, výcvik vojáků a další klasické aktivity, které znáte z RTS.

S implementací multiplayeru se u Legionu moc nepočítá, protože autoři sami reálně ohodnotili své šance a dospěli k názoru, že přitažlivost multiplayerových kampaní by nemohla být taková, aby se vyplatilo na nich pracovat. Přesto ještě není v tomto ohledu všechno ztraceno a multiplayerové plány zůstávají aktuální pro případný další díl hry. Zatím však není jisté ani to, kdy vyjde díl první.


Témata: hračky, software