"Jednoduchá obtížnost řadu her zničila," řekl Hutchinson pro časopis Edge. "Pokud pracujete na střílečce se systémem krytí a nabídnete jednoduchou obtížnost, ve které se nemusíte krýt, rozbili jste svou hru."
Hutchinson tvrdí, že je taková verze hry tou nejhorší možnou. A zároveň se s takovým problémem potýká jen herní průmysl. "Je to, jako kdybych vzal knihu a řekl: ‘Chcete jednoduchou nebo složitou verzi?’"
Vedoucí návrhář herní náplně Steven Masters však hráče ujišťuje, že cílem Assassin's Creed týmu není učinit z každého momentu ve hře výzvu. Vývojáři se prý musí ujistit, že jednotlivé chvíle probíhají dobře.
Proto hru testují hráči a společnost sleduje jejich zpětnou vazbu. "Nesnažíme se udělat brutálně obtížnou hru. Procházíme proto data z testů a ujišťujeme se, že vše funguje," dodává Hutchinson.
Série Assassin's Creed by se s notnou dávkou nadsázky dala označit za kombinaci výborné hry a učebnice dějepisu. Důležitá je volnost pohybu, která umožňuje vylézt téměř na každou budovu a unikat po střechách strážím. Bojovat lze přímo, ale hra staví v prvé řadě na kradmém pohybu a útocích ze zálohy (číst preview třetího dílu).
Hlavním hrdinou v třetím dílu Assassin's Creed bude Ratohnaké:ton, muž v jehož žilách koluje směs anglické a indiánské krve. Hra vzniká přes tři roky a 31. října 2012 vyjde pro PlayStation 3 i Xbox 360. PC verze vyjde 23. listopadu a titul je též ve vývoji pro konzoli Wii U.