Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lejendary Adventure - první pohled

  12:00aktualizováno  20. listopadu 8:51
Vstupte do světa Lejendary, který na první pohled připomíná naši Zemi, na pohled druhý je však zcela odlišný. Račte vkročit do paralelní dimenze zvláštní a magické podstaty, kde se ty nejtajnější sny stávají skutečností pouhým mávnutím kouzelného proutku Garyho Gygaxe, spolutvůrce slavných Dungeons & Dragons.

Lejendary AdventureBudoucnost herního průmyslu bezpochyby tkví v online titulech. Ač jsou singleplayerové hry naštěstí stále v oblibě, čím dál více lidí propadá virtuálním světům, kde se jim plní ty nejtajnější fantazie. Máte rádi sci-fi a cyberpunk, nebo raději bloudíte vesmírem a prolétáte Mléčnou dráhou? A co říkáte na fantastické příběhy, ve kterých se již dávno přestalo rozlišovat mezi dobrem a zlem, ty vás nelákají? Mnozí jsou honbou za nepředstavitelným bohatstvím a mocnými artefakty, klábosením v začouzených krčmách a souboji na život a na smrt na zapovězených a dávno zapomenutých místech již znechuceni, ale jsou i tací, kteří se jich naopak stále nemohu nabažit. Vždyť co může být lepšího, než si lehnout do trávy, poslouchat zpěv ptáků a snít o světě plném magie a bytostí tak zvláštních, až se tají dech.

Račte nakouknout do světa, který na první pohled ledasčím připomíná naši Zemi, ovšem na pohled druhý je zcela odlišný. Vstupte do paralelní dimenze, do světa zvláštní a magické podstaty. Stejně jako na Zemi zde najdete hustě obydlená městská centra, venkovská sídla, pustiny a místa, na která si nevzpomínají ani elfové. Budete svědky architektonického vývoje a zrodu nových vynálezů, ať užitečných, či nikoliv. Setkáte se se spoustou bytostí obývajících různé části osmi kontinentů a stovky ostrovů. Poznáte ty, kteří žijí společně s ostatními bez náznaku rasové nesnášenlivosti, i takové, co po svém boku snesou jen sobě rovné. Spatříte skřítky, trpaslíky, elfy, gnómy, koboldy, orky, spratky a spoustu dalších stvoření. Bohužel Lejendary Adventurevám neuniknou ani tvorové z jiných dimenzí, nelidské rasy skryté na rozličných místech země, spící ve vodách a zatuchlých podzemních labyrintech.

To vše díky připravovanému MMORPG Lejendary Adventure od týmu Dreams Interactive. Poprvé byla představena na právě probíhajícím Comdexu formou působivé technologické demonstrace a její vydání je předběžně plánováno na rok 2004. Na tom všem by v podstatě nebylo nic zvláštního, vždyť ohlášených MMORPG, která nakonec zmizela v propadlišti času, je bohužel více než dost. Na tomto projektu se však podílí i slavný Gary Gygax, spolutvůrce Dungeons & Dragons, a to již o něčem svědčí. Sám představuje základní princip hry na homepage a hned na začátku uvádí, že tentokrát je "hype" opodstatněný, neboť Lejendary Adventure posune pojem MMORPG zase o kousek dál.

O pravdivosti takového tvrzení se zatím můžeme pouze dohadovat. Na vynášení jakýchkoliv soudů je přeci jen příliš brzy, a tak si na začátku pojďme raději přiblížit plánovaný systém vývoje postav. Ten se nebude odvíjet od předem daných schopností jednotlivých povolání, jako tomu je v případě valné většiny RPG, ale ke slovu přijdou jakési "balíčky dovedností", které hráčům dovolí "vychovat" virtuálního dobrodruha přesně podle Lejendary Adventurejejich představ. Pokud by někomu tato vítaná dávka svobody byla proti srsti, budou zde k dispozici "příkazy", jež se o vývoj postavy postarají samy podle předem daného schématu. Tento systém je dle autorů snadno pochopitelný a velice rychle přejde do krve, neboť má procentuelní základ a jasná pravidla.

Nenáročná tvorba postavy před samotným začátkem hry by měla být dalším plusem Lejendary Adventure. Stačí si zvolit sedm, popřípadě osm zatím blíže nekomentovaných specifikací a hurá do akce. Veškeré další diferencování probíhá již přímo ve hře, kdy postavy získávají zajímavé informace, provádějí určitě důležité volby a automaticky tak prochází vývojem. Je potěšující slyšet, že Dreams Interactive nehodlají dále podporovat akční zaměření většiny MMORPG a díky propracovanému systému dovedností dávají možnost všem, kteří by se rádi živili i něčím jiným než zabíjením monster všeho druhu. Ke slovu by tak měly přijít například výzkum, vyšetřování, obchodování atp. Svět Lejendary bude navíc rozdělen do několika oblastí a hráči se budou muset rozhodnout, na jakou stranu se přidají. Každé území bude mít totiž vlastní politické zřízení, spojence i nepřátele, zákony atp. Možná zrovínka vaše postava nakonec stane ve vládě a bude při jednání o možném válečním konfliktu rozhodovat o osudu tisíců hráčů. Nutno však podotknout, že k tomu bude muset mít vyvinuté potřebné dovednosti.

Lejendary AdventureNarozdíl od velkého množství schopností bude mít hráčovo alter ego pouze čtyři základní vlastnosti. Jejich poměr by se pak měl odrážet na specializaci postavy. V průběhu hry přijdou na řadu i bodíky ve formě "Zásluh" a "Provinění", kterých bude možné využívat při zvyšování základních statistik a dovedností, ale jak vidíte, za stupidní chování budou postavy též trpět. Samozřejmostí je i budování vlastní reputace, která se bude odrážet v chování NPC. Zajímavým způsobem autoři do hry zahrnuli i vesměs neoblíbená PKčka (player-killer). Zatímco počítačem řízené postavy nikdy nemůžou tak přirozeně plnit funkci rebelů, kriminálníků a zlodějů, zde se jich chopí samotní hráči, kteří se svým chováním oficiálně postaví na druhou stranu zákona.

Vzhledem k tomu, že je nová MMORPG Lejendary Adventure ve velice raném stádiu vývoje, bylo by scestné nyní blíže komentovat audiovizuální stránku hry. O zvucích se v současné době ani nic konkrétního neví a grafiku si můžete sami pochválit při pohledu na screenshoty. Je jisté, že k dosažení takového vzhledu budeme muset využít nejnovějších grafických karet. To ovšem hře rozhodně neubírá na zajímavosti, a tak držme palce Garymu Gygaxovi i celému týmu vývojářů, ať se jim dílo vydaří. Dělají to koneckonců pro nás, nenasytné hráče.

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.