Lemmings Revolution: lumíci se vrací

Všichni je určitě znáte - mrňavé postavičky se zelenou kšticí a nezměrnou chutí k hromadným sebevraždám. A protože Lemmings patří k mým dávným oblíbencům, nabyla tahle novinka takové délky a nostalgického nádechu, že by si skoro zasloužila zařazení do rubriky Klasika :-).
Lemmings Revolution

Logické hry nejsou zrovna žánrem, který bych nějak aktivně vyhledávala, naopak se jim spíš snažím aktivně vyhýbat. Moje nechuť k nim pramení jednak z takřka absolutní absence trpělivosti (bez kteréžto vlastnosti vám zůstane kouzlo logických her asi navždy skryto) a jednak z mého přesvědčení, že hra, která mě psychicky deptá, přestává být hrou a stává se nežádoucím prvkem, který je třeba z mého okolí co nejrychleji odstranit. Tři čtyři úrovně libovolného reprezentanta logického žánru tak obvykle stačí k tomu, abych se rozvzteklila natolik, že jediným uklidňujícím úkonem je promptní odinstalace hry. Lemmings se z pro mě neznámých příčin ze skupiny normálních logických her vymykají. Ne, že bych snad některý z vydaných titulů s lumíky dohrála až do konce, ale pár desítek levelů jsem úspěšně prošla a dodnes vlastně nechápu, co mě na těch energických postavičkách tak uchvátilo.

Jen pro pořádek (protože předpokládám, že většina lidí je s principem hry obeznámena) uvedu základní charakteristiku starých Lemmings: máte armádu lumíků v libovolném počtu od několika jedinců až po několik desítek a vaším úkolem je převést jich co nejvíc z jednoho bodu do druhého, Lemmings Revolution přičemž tyto dva body nikdy neleží tak, že by bylo možné mezi nimi přejít bez jakýchkoliv nesnází. Nesnáze vznikají především tím, že lumíci jsou poměrně tupá stvoření, která, když si jich nevšímáte, pochodují stále jedním směrem až do té doby, dokud nenarazí na překážku nebo se nezabijí pádem do vody nebo z příliš velké výšky. U překážky se ale nezastaví (je totiž nezastaví vůbec nic), ale odrazí se o ni a pokračují v pochodu opačným směrem. Vtip je v tom, že na začátku každé úrovně dostanete omezený počet činností, které můžete jinak bezprizorním lumíkům přidělovat a nutit je tak k činnostem, s jejichž pomocí se z bodu počátečního přemístí do bodu konečného. Činností byla spousta - stavění schodů, kutání chodbiček horizontálních i vertikálních, horolezení, skákání s padákem, blokování (vybraný lumík se postavil s rozpřaženýma tlapkama a každý další lumík, který do něj narazil, se o něj odrazil) a zapomenout nemůžu ani na sadistickou likvidaci, kdy se chudák vybraný lumík chytil za hlavičku a se zoufalým výkřikem "Oh, no!" se rozprskl na změť zelenomodrých kousků. Poté, co jste zachránili alespoň minimální stanovený počet lumíků, jste dostali kód k další úrovni a všechno začalo zase nanovo, jen obtížnost trasy z bodu počátečního do bodu konečného o něco vzrostla.

Lemmings Revolution

Důkladný popis původních Lemmings mi teď ušetří práci při psaní o další hře, v níž se lumíci brzo mají objevit. Pod názvem Lemmings Revolution se z hlubin dávnověku vynoří starý dobrý koncept "lumíkatých" her, v němž jde přesně o totéž, co jste si právě přečetli o něco výše. Přibudou činnosti pro jednotlivé postavičky - například antigravitace, zpomalení, zrychlení nebo trampolína a objeví se i dva nové druhy lumíků, kteří dokáží chodit po vodě a lávě (vypadá to jako trochu násilná inovace, lávoví a vodní lumíci... nevím, nevím, ale pravdou je, že kromě přechodu do 3D a přidání činností se toho moc nového smysluplného vymyslet nedá). Úrovní se prý chystá něco přes 100, což je rozhodně číslo, které mě s mými asi tak třiceti dohranými levely připadá jako téměř astronomické (i když si matně vzpomínám, že předcházející Lemmings na tom byli s počtem úrovní zhruba stejně). Tak co, těšíte se? Já ano a protože se mi nepodařilo zjistit plánované datum vydání, budu po něm pátrat dál a až ho zjistím, můžete si být jistí, že na oslavu sepíšu další nostalgický článek.


Témata: Vtip