RECENZE: Let It Die je zatraceně obtížná f2p akce pro PlayStation 4

aktualizováno 
Hra „Let It Die“ od japonských vývojářů Grasshopper Manufacture patří do kategorie hack and slash akcí s roguelike prvky. Je hraná z pohledu třetí osoby a zasazená do odpudivého postapokalyptického světa bizarních kreatur. Zahrát si ji můžete na konzolích PlayStation 4, a to v režimu free 2 play. Recenzi nám zaslal čtenář Václav Beran.
80

Let It Die

Platforma: PlayStation 4
Výrobce: Grasshopper Manufacture

  • tísnivá atmosféra
  • grafické ztvárnění
  • vynikající soundtrack
  • množství různého vybavení
  • systém odměn
  • vyžadováno připojení k internetu
  • nepřesný "lock on" nepřátel

Herní karta

Celá hra se odehrává v tzv. Tower of Barbs – tedy věži, sahající vysoko do nebes, rozdělené do pater, která jsou generována náhodně z předem daných úseků. Ty se pro jednotlivá patra liší, takže se prostředí hry jen tak neomrzí.

Začínáte přirozeně v tom nejnižším patře a jak už to bývá téměř nahý a prakticky bezbranný. Cílem je se dostat až na vrchol a zmocnit se bohatství, které se tam (prý) skrývá. Vaším věrným průvodcem se stává Uncle Death, groteskní postava, která vás nepřestává překvapovat peprným vtipem a novými modely slunečních brýlí.

Let It Die

Let It Die

Let It Die

Let It Die

Po několika úvodních obrazovkách se ocitáte v metru, které přijíždí do základů věže, a vybíráte si svého prvního bojovníka. A nebude to naposledy, ve hře Let It Die se totiž umírá a smrt zde má svoji váhu a následky. Po krátkém tutoriálu jste uvítáni v místnosti zvané Waiting room, která se stane při náročné cestě vzhůru vaším relativně bezpečným domovem.

Zde si budete vylepšovat nejen svého bojovníka, ale i jeho výjimečné vlastnosti, oblečení (chcete-li brnění) a samozřejmě zbraně. Ze své základny, kterou si budete postupně opevňovat, podnikáte výpravy do vyšších pater a postupně se krůček po krůčku škrábete na vrchol.

Patra jsou spojena výtahy, tedy checkpointy. Kromě běžných nepřátel je na každém patře jedno silnější individuum – obraz zemřelého bojovníka jiného hráče. A na řadu přijdou i šťavnatí bossové.

Let It Die

Let It Die

Cílem výprav, kromě samotného postupu hrou, je sbírání návodů na vytváření stále dokonalejšího brnění a brutálnějších zbraní, hledání různých materiálů na vylepšování jednotlivého vybavení, hromadění zkušeností konkrétního bojovníka, zlepšování techniky používání chladných i střelných zbraní a v neposlední řadě sbírání dvou herních měn - Kill coins a SPLithium.

Fotogalerie

Třetí herní měnou jsou tzv. Death metals. Ta je nejvzácnější a lze ji zakoupit za opravdové peníze. Pomocí Death metals můžete oživit svého bojovníka bezprostředně po jeho smrti. Není to ovšem jediný způsob, jak o svou postavu nepřijít, jsou i další, ale o něco těžší.

I přesto, že je hra koncipována jako „free to play“, určitě nepatří do kategorie her „pay to win“. Herní mechanismus v sobě zahrnuje cesty, jak se vyhnout používání Death metals. Jsou to někdy cesty trnité, ale o to zábavnější.

Hra zahrnuje i asynchronní multiplayer. V každém levelu na vás čeká překvapení v podobě zemřelé postavy jiného hráče, obvykle dosti silné. Narazit můžete i na svého zemřelého bojovníka, což bývá obvykle velice bolestivý zážitek.

Postupně vám také hra odemkne možnost dělat nájezdy na „domeček“ jiných hráčů, bohužel to platí i opačným směrem. Váš nechráněný Waiting room se může stát snadným terčem ostatních ziskuchtivých bojovníků.

Let It Die

Let It Die

Samotná hra vyniká kromě zábavných a chytlavých herních mechanismů velice vydařeným grafickým zpracováním, dominuje originální artwork. Atmosféru dokresluje luxusní soundtrack, na kterém se podílelo přes sto hudebních kapel rozličných žánrů.

Celou hrou se navíc prolíná osobitý a mnohdy dosti zábavný „lore“. Na vývoji hry se podílelo několik zkušených osobností japonského herního průmyslu a možná i proto je tato hra pro mě osobně takovým příjemným překvapením.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

45 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 69 čtenářů

Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Příběh barda po třiceti letech. Recenze The Bard's Tale IV

The Bard’s Tale IV: Barrows Deep

Říká se, že hudba je nejlepší lék. Ve světě The Bard's Tale je také nejmocnější silou. The Bard's Tale IV je návrat do...

RECENZE: State of Mind je i přes spoustu chyb zajímavým sci-fi příběhem

State of Mind

Ambiciózní novinka od německých adventurních specialistů z firmy Daedalic detailně rozpracovává témata, nad kterými se...

RECENZE: Letošní FIFA sází na Ligu mistrů, jinak je vše při starém

FIFA 19

Zase o trochu lepší fotbal než v minulém roce, ale opět jistá pachuť z toho, že musíme platit plnou cenu za hrstku...



Najdete na iDNES.cz