Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Let It Die je zatraceně obtížná f2p akce pro PlayStation 4

aktualizováno 
Hra „Let It Die“ od japonských vývojářů Grasshopper Manufacture patří do kategorie hack and slash akcí s roguelike prvky. Je hraná z pohledu třetí osoby a zasazená do odpudivého postapokalyptického světa bizarních kreatur. Zahrát si ji můžete na konzolích PlayStation 4, a to v režimu free 2 play. Recenzi nám zaslal čtenář Václav Beran.
80

Let It Die

Platforma: PlayStation 4
Výrobce: Grasshopper Manufacture

  • tísnivá atmosféra
  • grafické ztvárnění
  • vynikající soundtrack
  • množství různého vybavení
  • systém odměn
  • vyžadováno připojení k internetu
  • nepřesný "lock on" nepřátel

Herní karta

Celá hra se odehrává v tzv. Tower of Barbs – tedy věži, sahající vysoko do nebes, rozdělené do pater, která jsou generována náhodně z předem daných úseků. Ty se pro jednotlivá patra liší, takže se prostředí hry jen tak neomrzí.

Začínáte přirozeně v tom nejnižším patře a jak už to bývá téměř nahý a prakticky bezbranný. Cílem je se dostat až na vrchol a zmocnit se bohatství, které se tam (prý) skrývá. Vaším věrným průvodcem se stává Uncle Death, groteskní postava, která vás nepřestává překvapovat peprným vtipem a novými modely slunečních brýlí.

Let It Die

Let It Die

Let It Die

Let It Die

Po několika úvodních obrazovkách se ocitáte v metru, které přijíždí do základů věže, a vybíráte si svého prvního bojovníka. A nebude to naposledy, ve hře Let It Die se totiž umírá a smrt zde má svoji váhu a následky. Po krátkém tutoriálu jste uvítáni v místnosti zvané Waiting room, která se stane při náročné cestě vzhůru vaším relativně bezpečným domovem.

Zde si budete vylepšovat nejen svého bojovníka, ale i jeho výjimečné vlastnosti, oblečení (chcete-li brnění) a samozřejmě zbraně. Ze své základny, kterou si budete postupně opevňovat, podnikáte výpravy do vyšších pater a postupně se krůček po krůčku škrábete na vrchol.

Patra jsou spojena výtahy, tedy checkpointy. Kromě běžných nepřátel je na každém patře jedno silnější individuum – obraz zemřelého bojovníka jiného hráče. A na řadu přijdou i šťavnatí bossové.

Let It Die

Let It Die

Cílem výprav, kromě samotného postupu hrou, je sbírání návodů na vytváření stále dokonalejšího brnění a brutálnějších zbraní, hledání různých materiálů na vylepšování jednotlivého vybavení, hromadění zkušeností konkrétního bojovníka, zlepšování techniky používání chladných i střelných zbraní a v neposlední řadě sbírání dvou herních měn - Kill coins a SPLithium.

Fotogalerie

Třetí herní měnou jsou tzv. Death metals. Ta je nejvzácnější a lze ji zakoupit za opravdové peníze. Pomocí Death metals můžete oživit svého bojovníka bezprostředně po jeho smrti. Není to ovšem jediný způsob, jak o svou postavu nepřijít, jsou i další, ale o něco těžší.

I přesto, že je hra koncipována jako „free to play“, určitě nepatří do kategorie her „pay to win“. Herní mechanismus v sobě zahrnuje cesty, jak se vyhnout používání Death metals. Jsou to někdy cesty trnité, ale o to zábavnější.

Hra zahrnuje i asynchronní multiplayer. V každém levelu na vás čeká překvapení v podobě zemřelé postavy jiného hráče, obvykle dosti silné. Narazit můžete i na svého zemřelého bojovníka, což bývá obvykle velice bolestivý zážitek.

Postupně vám také hra odemkne možnost dělat nájezdy na „domeček“ jiných hráčů, bohužel to platí i opačným směrem. Váš nechráněný Waiting room se může stát snadným terčem ostatních ziskuchtivých bojovníků.

Let It Die

Let It Die

Samotná hra vyniká kromě zábavných a chytlavých herních mechanismů velice vydařeným grafickým zpracováním, dominuje originální artwork. Atmosféru dokresluje luxusní soundtrack, na kterém se podílelo přes sto hudebních kapel rozličných žánrů.

Celou hrou se navíc prolíná osobitý a mnohdy dosti zábavný „lore“. Na vývoji hry se podílelo několik zkušených osobností japonského herního průmyslu a možná i proto je tato hra pro mě osobně takovým příjemným překvapením.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

45 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 69 čtenářů

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

RECENZE: Čím více zabíjíte, tím jste silnější. Vampyr není pro každého

Vampyr

Zvláštní kombinace detektivní adventury a akčního RPG se povedla jen napůl. Pokud byste ke skvělému příběhu chtěli i...

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...

RECENZE: Ve strategii Ancestors Legacy budete dobývat a plenit

Ancestors Legacy

Nová historická strategie od polského studia Destructive Creations se hlásí o vaši přízeň a rozhodně má s čím vyrukovat.



Najdete na iDNES.cz