Lethal Dreams - kouzelnické souboje

Nový počin ruského týmu Boolat Company vzbuzuje dojem, že na východ od nás požívá mladičký žánr role-playing strategy velké důvěry. Po Evil Islands bude dalším RPS i Lethal Dreams – v roli jednoho z šesti mágů budete putovat fantasy světem a za přispění sedmi druhů magie bojovat s ostatními čaroději.

Lethal Dreams Nový počin ruského týmu Boolat Company vzbudil u nás v redakci veselí ještě dřív, než jsme si stihli přečíst, o čem to vlastně bude. Když mi totiž Mondy přehrával svůj námět na novinku, ptala jsem se ho, o čem to je, načež mi byla odpovědí lakonická hláška „Je to nějaká ruská podivnost, ale hlavně, že to není volajaké japonské, to naši čtenáři nemají rádi.“ (Kdo nečetl diskusi pod recenzí na Throne of Darkness, nepochopí.)

Lethal Dreams nebude žádnou 3D akcí nebo dokonce bojovkou, jak by se mohlo z názvu zdát, ale půjde o příslušníka nedávno zrozeného žánru Role Playing Strategy. Mezi hry, které do takto označeného šuplíku spadají, patří například nedávno vydané Evil Islands (že by byl v Rusku tento žánr obzvláště populární?), či dosud nevydaný a všemi netrpělivě očekávaný Warcraft III.

Spolu s hlavní postavou se dostanete do víru událostí odehrávajících se ve fantasy světě, jehož vizuální kvality můžete zkusit posoudit z okolních obrázků. To, s kým budete herní dobrodružství absolvovat, je z velké části ponecháno na vaší libovůli – vybrat si můžete ze šesti mágů, z nichž Lethal Dreams každý ovládá jiný typ kouzel a čar. Jejich názvy napovídají, o čem asi tak jejich specializace bude – Evocation (využívá primární energii, kterou dokáže přetvořit téměř v cokoliv), Incarnation (materializuje nehmotné záležitosti), Necromancy (využívá základní principy života a smrti), Portals (ovládá metafyzické cestování), Enchantment (dává možnost ovládat mysl i tělo zvolené oběti) a Transmutation (nabízí cestu destrukce i konstrukce). Kromě těchto šesti cest existuje i cesta sedmá – Magic of Images, která je otevřena pro všechny mágy a jež ovládá všechny sny a pocity ve vesmíru. Každá z těchto cest přitom představuje naprosto odlišnou sadu kouzel a nabízí odlišný způsob interakce se světem kolem vás. Záleží čistě na vašem uvážení, pro který způsob se dokážete nadchnout nejvíc, či kterému se raději obloukem vyhnete. Druhou alternativou je pak to, že Lethal Dreams dohrajete sedmkrát, a to pokaždé s jiným mágem, čímž vaše povědomí o téhle hře dosáhne přímo kosmických rozměrů.

Velká část vašeho hraní by se měla skládat z cestování po fantasy světě a z realtimových bitev mezi jednotlivými kouzelníky. Autoři tvrdí, že příběh Lethal Dreams bude velmi dynamický a jeho vývoj rozhodně nebude omezován tím, v jakém sledu budete mise odehrávat. Pro ty, kteří se však raději drží vytyčených tras a umetených cest, je ve hře zabudován i takzvaný Lethal Dreams step-by-step mód, v němž bude možné objevovat nová kouzla či podstupovat interakci s živými bytostmi, jež herní svět obývají.

K dalším příslibům, kterým sice můžeme věřit, ale také nemusíme, patří excelentní 3D grafika, perfektní zvuk a vysoce vyvinutá AI. Ačkoliv se zatím pracuje pouze na singleplayeru, zvažuje autorský tým i multiplayerový mód, v němž by bylo možné editovat staré či vytvářet úplně nové světy.

Zatím tedy nejnovější RPS nevypadá špatně, ale dokud se autoři nerozhoupou k uvolnění obsáhlejších informací, videa či rovnou hratelné demoverze, nemají jakékoliv spekulace valné ceny. Nezbývá tedy než se těšit, až se oficiální stránky Lethal Dreams či naše mailboxy zaplní něčím z výše uvedeného.


Témata: Warcraft