Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lobo: ""Kdo si hraje, nezlobí.""

  4:00aktualizováno  4:13
Čtěte náš rozhovor s Lobem, šéfredaktorem fanstránek o C&C a Deus Ex.
Ptá se: Luboš Kovařík (kovalu)
Odpovídá: Lubomír Hauerland (Lobo)


Ahoj Lobo. Díky za přijetí pozvání do dnešního rozhovoru. Představ se prosím našim čtenářům.
Mé jméno je Lubomír Hauerland, je mi čerstvých 24 let. Studuji na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, obor Ochrana a tvorba životního prostředí. Ve volném čase se věnuji hlavně tvorbě internetových stránek, většinou orientovaných na zábavu. Mám rád přírodu, myslivost (Doom živě :-)), dříve včelaření, kterého jsem ovšem zanechal. Sportu se moc nevěnuji, ale rád vyrazím na procházku, projedu se na kole nebo plavu.

Ze svých tehdejších zálib jsi jmenoval i včelaření :-) Můžeš nám o tom ještě něco povědět?
Na základní škole jsem chodil několik let do včelařského kroužku. Jenže pak jsem zjistil, že jsem alergický na včelí štípnutí (docela smůla), tak jsem toho nechal, ale vlastně mě to stále zajímá.

Věnuješ se tvorbě webových stránek profesionálně? Které fanstránky vedeš, nebo na kterých se podílíš?
Na BonusWebu spravuji dvě fanouškovské stránky: o sérii Command and Conquer a hře Deus Ex. V současnosti se ale nejvíc věnuji freewarovým hrám a pod BW spravuji sekce PlneHry.cz a novou sekci Onlinehry.cz. Také jsem vytvořil několik webů pro kamarády (o hokejových sběratelských kartách) a sám spravuji web o zábavě http://www.bolehlav.cz. Profesionálně to nedělám, spíše jen jako koníček. Baví mě zajímavý obsah, nové postupy a ne stejná věc v různých grafických podobách.

Strategie série C&C (Red Alert, Generals ...) zná poměrně dost lidí, ale Deus Ex možná ne. Popiš tuto hru lépe našim čtenářům, díky.
Deus Ex je naprostá bomba :-) Je to už starší hra a stránky moc aktualizované nejsou, ale já se na ně dívám skrze dílo Warrena Spectora. Proto bych na nich rád psal i o hrách, které tvořily pilíř Deus Ex: série Thief, ze které si vzal stealth přístup a kyberpunkové prostředí ze System Shock. V přípravě je volné pokračování Bioshock, takže tomu bych se rád věnoval. Navíc Spector založil vlastní tým, takže doufám, že opět vznikne nějaká nová legenda ve stylu Deus Ex, Ultimy, Thiefu nebo System Shocku.

A co druhý díl - Deus Ex: Invisible War?
To bylo pro mnohé zklamání, respektive se čekalo víc, protože spousta her by za taková hodnocení byla vděčná. Nejvíce byl kritizován asi konzolový způsob ovládání. Verze pro konzole i PC byly vyvíjeny současně, ale jako kdyby byla konzolová verze upřednostněna. To spoustu pcčkářů namíchlo, přeci jenom jde o zcela jinou platformu. Je to zajímavé, protože když se dodatečně dělala verze prvního dílu pro PS, tak se to setkalo s úspěchem. Škoda jen, že se asi nedočkáme třetí dílu.

Jaké další hry máš rád?
Nebudu jmenovat tituly, ale hlavně musí být originální. Paradoxně z oblasti komerčních her tato esence mizí a u většiny her se jen zvyšuje číslovka v názvu. Málokdo přijde s něčím novým a bojím se, že za pár let bude na trhu Doom 7 a NHL 2056. Naštěstí mezi freewarovkami a nezávislými hrami je tomu naopak a originalita se nevytratila. Navíc jsou zadarmo, takže není co řešit :-)

Jsi tedy hodně aktivní, to je dobře. Jaké další webovky chystáš a hodláš se po internetu i živit?
Co se týká herních stránek, rád bych vytvořil web o připravované strategii Star Wars: Empire at War. Nechci dělat stránky jako na běžícím pásu, ale série Command & Conquer má pauzu a dokud nebude oficiálně oznámen nový díl, není k dispozici mnoho novinek. Naopak SW: Empire at War má ke C&C velmi blízko, z původního Westwoodu sem po převzetí EA Games přešla odhadem polovina vývojářů, takže po stránce hratelnosti půjde o velmi blízké tituly. Očekávám, že Star Wars: Empire at War bude v konečném důsledku víc podobné klasické C&C než případný Red Alert 3.

Vytváříš webdesign i na zakázky?
Jen pro kamarády. Věnuji se škole a tohle vyžaduje hodně volného času, učení nových věcí a jde vlastně o podnikání.

Co bys chtěl dělat za práci, až dostuduješ?
Možná to zní divně, ale fakt nevím. Baví mě spousta věcí, to co se učím ve škole i to co dělám ve volném čase. Asi bych rád měl stálé zaměstnání z oblasti, kterou studuju a k tomu pracoval přes internet. Práce na dálku má úžasné kouzlo. Nechci skončit tak, že bych každý den ráno v šest šel do práce, ve čtyři odpoledne z práce a to dělal až do důchodu.

Vrátím se k tvé první odpovědi - studuješ velmi zajímavý obor. Jak a proč sis vybral právě Ochranu a tvorbu životního prostředí?
Jak jsem se již zmiňoval v zálibách, příroda mě baví již od malička, biologie byla vždycky můj nejoblíbenější předmět. Ochrana se na přírodu dívá z více úhlů, je tam spousta předmětů i z jiných oblastí: chemie, geologie, kartografie atd. Proto je to nejkomplexnější obor o přírodě a překvapivě úplně něco jiného, než se o ochráncích a ekologii uvádí v televizi a tisku.

Jaké pracovní uplatnění bys viděl v této oblasti?
Buď práce v oblastni chráněných území (chráněné krajinné oblasti, národní parky), práce ve státní správě (např. odbory životního prostředí na městských úřadech), školství nebo práce v ekologických mimoškolních kroužcích, práce v komerčním sektoru, kde je nutné zpracovávan dopad nějaké činnosti na životní prostředí (stavby, doprava atd.), samozřejmě zemědělství, je toho hodně.

Chtěl bys něco vzkázat našim čtenářům na konec rozhovoru?
Mějte se fajn, užijte si prázdniny a hlavně hrajte hry, protože "kdo si hraje, nezlobí" :-)

Díky za bezva rozhovor ;c)
Nemáš zač :-)
Autor:


Témata: Zemědělství

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...



Najdete na iDNES.cz