Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Loco Commotion - exkluzivní preview

  12:00aktualizováno  24. září 8:52
V kancelářích brněnského týmu Plastic Reality Technologies vzniká pod křídly Take 2 Interactive a ve spolupráci s Illusion Softworks velmi originální logická hra ze železničního prostředí. Dostat vlak skrze nevyzpytatelnou trať plnou výhybek, teleportů a bortících se mostů do cílové stanice je často opravdový dispečerský oříšek. Nutno podotknout, že pěkně zábavný oříšek...

Loco Commotion

Je tomu již pěkných pár let, co spatřili světlo světa Lemmingové. Přidělování funkcí dokonale tupým postavičkám přivedlo mnohé hráče doslova na pokraj šílenství - vyřešit jeden takový superdlouhý level ve vánoční edici byla práce i na několik dní. A co že má taková nostalgická vzpomínka na staré časy do činění s moderní českou Loco Commotion? Nuže, představte si tatínka Lemminga, který má spolu s maminkou PIKO Modelbahn (legendární to východoněmecký výrobce vláčků H0, na které se stály fronty v DTM) děťátko. Krásné děťátko pojmenované Loco Commotion.

Podobně jako u Lemmingů, i zde bude veškerá hráčova činnost podřízená jedinému cíli. Protože je však na železnici a nikoliv ve virtuálním zverimexu, bude nutné dostat určené vlaky z výchozích pozic do brány na konci tratě, a to za použití všech dostupných prostředků. Samotná vlaková souprava toho však moc nezmůže - chybí "pracovníci", kteří trať dostanou do průjezdné podoby. Není proto divu, že se na polorozbořeném klikatém kolejišti objeví několik servisních Loco Commotion lokomotiv, kterým je možné přiřadit různé funkce - například lokomotiva "stavař" dojede k nejbližšímu přerušení kolejí, dostaví chybějící kus a zmizí. Opravárenská mašina zase dovede obnovit poškozený most (mosty ve hře totiž vydrží jen omezený počet průjezdů vlaků), další funkcí se aktivují různobarevné teleporty, bombou se dá nepotřebný vlak "odstřelit", je tu i ikonka pro okamžité zastavení. Ani samotná rozjetá servisní lokomotiva nebude bez uplatnění - může plnit funkci kamikadze, které prorazí zával na trati. Mimo "ostré" a servisní vlaky bude hodně práce i s výhybkami - dají se sice přehazovat jedním kliknutím myši, ale jejich nesprávné nastavení dokáže během několika sekund způsobit katastrofu.

Říkáte si, co může být tak obtížného na obyčejném přehazování výhybek a přidělování funkcí lokomotivám? Pak si představte zašmodrchanou trať plnou křížení či odboček, sem tam nějaký ten most, chybějící výhybka a teleport. Cílová brána je kdesi v nedohlednu a vy k ní musíte během čtyřech minut dostat dva vlaky. Pořád se to Loco Commotion zdá lehké? Pak vězte, že smíte jen dvakrát použít funkci stavění, jednou stopku a pětkrát přehodit výhybku. Více ostré limity vyznačené na ikonkách v dolní části obrazovky nedovolí. Nápaditý design jednotlivých levelů a postupně se zostřující časové i funkční limity budou bezesporu patřit k největším devizám hry. Od prvních jednoduchých misí, které vesměs plní úlohu tutorialu, se dostanete ke složitým kombinačním úkolům, které dokáží řádně zaměstnat mozek i ruku na myši. Neustále je nutné mít na paměti, že vlak se musí dostat do cíle za každou cenu - vůbec nevadí, že jeho cesta bude poněkud krkolomnější a několikrát při tom změní směr (ať již odrazem od dalšího vlaku, nebo příjezdem k zablokované výhybce). Při takovém ping-pongu trojice mašin bude potřeba hlídat i drobnosti v podobě různých rychlostí lokomotiv, odlišné délky jednotlivých souprav (není nic horšího než tesně před koncem zjistit, že vlak na krátké koleji nedokáže zastavit tak, aby bylo možné přehodit výhybku k bráně). Párkrát se dokonce stane, že se dostanete do levelu, který jste již před několika hodinami splnili. Jenže ouha, teď jsou Loco Commotion vlaky rozestavěné úplně jinak a původní strategie vůbec nefunguje. Zkrátka a dobře nezbývá než se těšit na levely, které budou ve finální verzi.

Loco Commotion bude - jak se již stalo v poslední době zvykem - disponovat propracovaným 3D enginem. Vzhledem k tomu, že jde o logickou hru, která se odehrává na omezeném prostoru, nelze čekat grafiku podobnou takovému Train Simulatoru - spíše něco na způsob moderních 3D realtimových strategií. I ostříleného hráče však překvapí neskutečně členitá krajina plná kopců, lesů, průmyslových komplexů a městeček (dokonce včetně roztomilých kostelíků a zámečků). Právě díky nim bude spousta hráčů s kamerou často "utíkat" z přehledného pohledu shora někam dolů co možná nejblíže jedoucím vláčkům. Projíždějící rachotící soupravy vypadají již v betaverzi opravdu roztomile a spolu se scénickým pozadím (hory, poušť, Mars, interiér domu...) jenom dotvářejí výsledný dojem modelového kolejiště. Redakční Duron s 256 MB RAM a GeForce 2 GTS neměl ani s plnými detaily (v setupu prozaicky nazvanými Loco Commotion "My PC is Matrix") ploblémy - v rozlišení 1024x768 běhalo vše naprosto plynule. Rovněž design ovládání by měl být co možná nejpřehlednější - série ovládacích ikonek vlevo nahoře, úkoly daného levelu pak (opět coby symbolické ikonky s čísly) vlevo dole. Stačí tedy, podobně jako v Lemmings, vybrat funkci a kliknout na vlak. Ten se pak rozjede vstříc svému (většinou velmi pohnutému) osudu...

Doslova požehnáním pro železniční modeláře i kreativní železniční sadisty bude editor levelů. Ten totiž nabízí všechny možnosti, které měli k dispozici tvůrci hry - v 3D prostředí se přímo vytváří model celého kolejiště se všemi texturovanými kopci (neměly by chybět ani pokročilě funkce fraktalizace či naopak zabrušování), jezírky, stromečky či budovami. Pokládání kolejí v mnohém připomíná stavbu opravdové modelové železnice - z katalogu kolejí a výhybek se vybírají jednotlivé kusy a přímo pokládají do terénu. Ještě přidělat mosty (včetně definování kapacity) a tunely, přidat teleporty, nezapomenout bránu a rychle do vlakového depa. Tam odpočívá široký park lokomotiv i Loco Commotion vagónů všeho druhu - není tak problém udělat například cisternovou soupravu taženou "Sergejem", kterou podporují čtyři servisní mašiny. Poslední úkol před ostrou jízdou spočívá v nastavení časového a funčního limitu. Možnosti editoru v betaverzi byly natolik univerzální, že nám nedělalo problém postavit si během několika desítek minut celé virtuální kolejiště, po kterém si nerušeně jezdily dokolečka osobní i nákladní vláčky. Opravdu vynikající na odreagování.

Na závěr by se rovněž slušelo vyjasnit zmatek ve finálním názvu hry - na některých místech se totiž objevily spekulace o tom, že by se měla jmenovat Toy Trains. I ony se z části zakládají na pravdě - pod jménem Toy Trains se bude tento titul od října prodávat ve Francii, název Loco Commotion ponese balení určené pro britský trh. Zatím bohužel není jisté, zda (a s jakým jménem) se bude slibně vypadající počin chlapců z Plastic Reality Technologies prodávat u nás. Hra je totiž určena primárně pro budgetový trh (i když své příznivce by si nepochybně našla i coby AAA titul), kde je přeci jenom distribuce mimo předem zvolené země o něco obtížnější. Byla by však velká škoda, kdyby se Loco Commotion do naší republiky nedostala - podle všeho půjde o nesmírně zábavnou a návykovou záležitost. Stačí se podívat na některé z našich screenshotů.

Autor:




Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Pražská teplárenská a.s.
SPECIALISTA CEN A ANALÝZ - I ABSOLVENT

Pražská teplárenská a.s.
Praha
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.