Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Logitech Driving Force Pro

  12:00aktualizováno  29. července 9:38
Prakticky již stoprocentně dnes platí pravidlo „Na pořádnou závodní hru to chce pořádný volant.“ Což o to, pořádných závodních her máme solidní zásoby, ale co ty pořádné volanty? Naštěstí se i zde něco najde.

Logitech Driving Force Pro Přestože se na BonusWebu konzolovému hardwaru v našich článcích příliš nevěnujeme (ano, víme o tom), nemohli jsme vás ochudit o názor na nejnovější periferii určenou k ovládání (především) závodních her. Logitech Driving Force Pro je sice již nějaký ten pátek na trhu, ale při jeho uvedení chyběl na trhu nějaký titul, který by do posledních detailů prověřil jeho možnosti. Nyní je již situace znatelně lepší, jelikož plnou podporu mu poskytuje Gran Turismo 4: Prologue a důkladný test volant podstoupil rovněž při redakčních dýcháncích s Richard Burns Rally. Takže jak na tom tedy Driving Force Pro je?

Podobně jako jeho předchůdce, i Driving Force Pro vznikl v podstatě jen kvůli jediné hře: Gran Turismu. Tento model je tak navrhován přesně na míru GT4, takže se dá předpokládat, že důraz této hardwarově herní kombinace bude kladen na zprostředkování co nejvěrnějšího jízdního zážitku. Za tímto účelem tak Driving Force Pro disponuje naprosto unikátním rozsahem otáčení 900 stupňů, což je přesně tolik, o kolik jde volantem otočit mezi krajními polohami v reálném autě. Jak vidno z obrázků, jedná se o volant tříramenný, což zase evokuje pocit jízdy ve sportovněji laděném autě než v základní verzi Nissanu Micra. Otáčení je ve hrách, které tento volant podporují, rozvrženo přesně tak, jako v každém normálním cestovním autě (případně by mělo odpovídat otáčení vámi právě šoférovaného modelu), takže konkrétně třeba v GT4: Prologue nemusíte mít strach, že byste Logitech Driving Force Pro si během několika jízd ukroutili ruce. Většinu „běžných“ zatáček, podobných, s jakými se setkáváte i na běžných silnicích, tak projedete rozumným natočením volantu a přehmatávat budete muset až při zákrutách s úhly blížícími se pravému.

Skvěle funguje mechanismus, který vám po projetí zatáčky vrací volant do středové polohy.

V této souvislosti pak skvěle funguje mechanismus, který vám po projetí zatáčky vrací volant do středové polohy. Prostě skutečně „jako živý“. Možná, že bude chtít trochu času naučit se nový volant za každou cenu nesvírat ze všech sil a po každé zatáčce ho prostě a jednoduše uvolnit a téměř pustit, ale věřte, že si na to zvyknete rozhodně velice rádi. Co se týče force-feedbacku, je na tom Driving Force Pro naprosto skvěle a při nastavení jeho plné síly se s nadsázkou dá říci, že je schopen vám téměř zlámat ruce. Nastavení jeho intenzity a věrnosti je ale záležitostí toho kterého konkrétního titulu, nicméně v obou výše jmenovaných hrách tato nastavení fungují naprosto bezchybně. Pokud si ale chcete zahrát třeba formule, kdy by veliké kroucení volantem bylo sebevraždou, pak žádný strach. Pokud totiž volant nedostane od hry signál, že je podporována funkce 900-stupňového otáčení, chová se jako ostatní starší volanty s rozsahem 200 stupňů. Kompatibilita se staršími hrami tak není vůbec žádným problémem, i když nějaká ta výjimka se možná i najde.

Logitech Driving Force Pro Trošku hůře jsou na tom ale pedály. Ty jsou provedeny rovněž velice precizně, ale dojem skutečného auta se jim navodit nedaří. Jejich odpor je slušný, ale člověk se neubrání dojmu, že by mohly být těžší, bytelnější a tak nějak podvědomě má strach se do nich opravdu naplno opřít. Tím, že jsou poměrně lehké, bude asi vhodnější je o něco zapřít i na drsnějších kobercích, aby vám zpod nohou při razantnější jízdě neujížděly. Zapřením se ale dost věcí zásadním způsobem řeší, takže v bezproblémové jízdě by vám nemělo už nic bránit. Pedály jsou pěkně široké a se solidní povrchovou úpravou, takže byste z nich ve většině případů neměli klouzat, a jsou i rozumně daleko, takže pokud zrovna nenosíte boty číslo 14 a větší, nemělo by vám hrozit nechtěné sešlápnutí obou pedálů najednou.

Kruh i ramena jsou pevná a kompaktní, celek působí opravdu dojmem volantu ve sportovním voze.

Skutečnou lahůdkou pak je řadící páka, umístěná u pravé ruky. Sice to stále není klasické háčko, umí řadit pouze „nahoru, dolů“, ale jako opozice k pedálům je provedena dost fortelně na to, aby snesla i nějaké to hrubší zacházení, a dost elegantně na to, aby poměrně velmi dobře padla do dlaně. Pokud vám řazení pákou z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje, můžete využívat i možnost „formulového“ řazení páčkami pod volantem. Vlastně to nejsou ani páčky, jako spíše větší tlačítka s vyšším zdvihem, která jsou kompaktně včleněna do zadních stran ramen volantu. Jsou pohodlně dosažitelná, takže formuloví fanatici budou jistě v sedmém nebi.

Logitech Driving Force Pro Podobně kvalitně je provedeno řemeslné zpracování celého volantu. Kruh i ramena jsou pevná a kompaktní, celek působí opravdu dojmem volantu ve sportovním voze. Velmi povedené je i pogumování, které je poměrně příjemné na dotek a v prvé řadě plně funkční, čímž pádem velmi razantně snižuje riziko nechtěného proklouznutí i v dosti zpocených dlaních. Druhou malou výtku bych ale měl k upevnění volantu. Přestože speciální „kovadlina“ k lepšímu držení volantu na klíně byla u předchozího modelu využívána jen zřídka a jednalo se pouze o provizorní variantu, nevidím důvod, proč by tato možnost nemohla být i u modelu nového. Ten tak lze upevnit pouze pomocí šroubů k desce stolu, ovšem šrouby nemají kdovíjak ohromující rozsah, takže ke kdejaké tlusté dubové fošně jej rovněž nepřichytíte. Po upevnění ale volant drží jako přikovaný, a herní požitek vám v tomto ohledu může zhatit jen rozviklaný stůl.

Jak vidno, kolem nového volantu od Logitechu u nás v redakci panuje všeobecné nadšení. A je opravdu proč. Driving Force Pro se totiž zcela po právu stává nástupcem staršího Driving Force a přebírá korunu jednoznačně nejlepšího PS2 volantu. Pokud jste vášnivými hráči kvalitních realistických závodních her, pak neváhejte ani minutu. Nelitujte peněz a tenhle volant si prostě a jednoduše pořiďte. A pokud této koupě budete litovat, pak sníme naši redakční řadící páku.



Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Washington DC v troskách. Odhaleny čtyři edice The Division 2

The Division 2

Ubisoft v rámci herní akce Gamescom v německém Kolíně nad Rýnem zahájil předobjednávky střílečkové hry na hrdiny The...

RECENZE: State of Mind je i přes spoustu chyb zajímavým sci-fi příběhem

State of Mind

Ambiciózní novinka od německých adventurních specialistů z firmy Daedalic detailně rozpracovává témata, nad kterými se...

Podívejte se na úžasné prostory, ve kterých trénuje e-sportový tým OMG

Stejně jako běžní sportovci i profesionální hráči počítačových her musí někde...

Stejně jako běžní sportovci, i profesionální hráči počítačových her musí někde trénovat. Čínský tým OMG má k dispozici...

HUBNUTÍ: Dvojnásobná maminka zhubla 20 kilogramů
HUBNUTÍ: Dvojnásobná maminka zhubla 20 kilogramů

Maminka pod přezdívkou Adenka84 dokazuje, že opravdu lze omládnout! Během pár měsíců zhubla dvacet kilogramů – se dvěma dětmi, při návratu do práce a potížích se štítnou žlázou.



Najdete na iDNES.cz