Loom - návod

  12:00aktualizováno  28. ledna 4:37
Obtížnost Loomu se sice nešplhá do žádných závratných výšin, ale jeden nikdy neví, na čem zamrzne - možná si nebudete vědět rady s odvrácením tornáda nebo zatuhnete ve skleněném městě nebo zabloudíte ve spletitých jeskynních chodbách ... a ještě rádi si potom otevřete náš návod.

Loom

Poznámka na úvod: Důležitou roli v Loomu hrají takzvané zvuky - shluky čtyř tónů, které se budete během hraní dozvídat. Protože jejich uskupení může být jiné než to, které je uvedené v návodu, připravte si k ruce kus papíru a pečlivě si každý zvuk zapište, abyste ho pak mohli vyvolat, až budete pociťovat potřebu.

Prohlédněte si list na stromě a sejděte po útesech dolů do stanového městečka. Vejděte do stanu vlevo a postupujte až dozadu, kde stojí hlouček lidí. Až se všichni přítomní kromě vás změní v labutě, seberte hůl, klikněte 2x na vejce a zjistíte otevírací zvuk (e, c, e, d). Použijte ho na vejce a promluvte si s vylíhlým ptáčetem. Až odletí, použijte hůl na přístroj za vámi, získáte nový labutí zvuk (C, f, g, c). Opusťte stan a jděte směrem doleva ke stromům, dokud nedorazíte na hřbitov. Tam prozkoumejte trnitý keř vlevo a až z něj vyběhne králík a vyplaší sovu, přečtěte si nápis na náhrobku. Cestou zpět klikněte na všechny čtyři stromy s dírou, čímž získáte zvuk světla (d, c, c, d), který dojděte aplikovat do temného stanu s kupkou zlata (nejdříve klikněte na oči ve tmě a pak přehrajte zvuk). Ve stanu se rozsvětlí a vy tak můžete roztočením kola získat zvuk zlata (c, c, c, e). Ten je třeba zkusit na hromadu slámy, která by se tím měla proměnit na hromadu zlata. Pokračujte do stanu úplně vpravo. Tam se podívejte na knihu na stole a ještě převrhněte baňku, čímž získáte zvuk vody (g, e, e, d) a z vřícího kotlíku ještě vytáhněte barvicí zvuk (c, c, c, d). Ten barvicí použijte jednak na hromadu látek na podlaze a jednak i na bavlnu v koši vedle ohniště. Loom Vyjděte ze stanu i z vesnice ven zpátky na útes, kde jste začínali, abyste mohli kliknout na hvězdnou oblohu, pak na ni zakouzlete otevírací zvuk a počkejte, až se přežene animace. Po jejím skončení budete obdarováni novým tónem (f). Sejděte dolů do přístavu, na škebli u mola použijte otevírací zvuk, z mola skočte do vody, vylezte na větev a počkejte, až vás voda odnese k tornádu na moři. Z něj získejte otáčivý zvuk (f, d, d, e) a ten pak v opačném pořadí tónů na tornádo použijte. Odměnou vám bude nejen zmizení tornáda a uvolnění cesty vpřed, ale po vystoupení na pláž ostrova i nabytí dalšího tónu (g).

Z pláže jděte nejdřív do lesa, kde narazíte na skupinku zamaskovaných lidí, kteří vám prozradí maskovací zvuk (c, g, c, g pro odmaskování a g, c, g, c pro zamaskování). Projít za ně dál ale zatím nejde, tak se vraťte na pláž a odtud jděte do zeleného města. Vejděte dovnitř a u věže s dělníky na ně použijte zvuk pro zamaskování. Pak pokračujte dál do budovy, ke dvěma rozmlouvajícím mužům. Až jejich rozhovor skončí, vlezte si do krystalu a nechte se přenést do místnosti se zavěšenou kosou. Kliknutím na kosu se dozvíte zvuk broušení (c, d, d, a). Pak se přemístěte na druhou stranu kosy ke druhému krystalu a zazvoněním na zvonek se přeneste na další místo. Jste sice v prostorách, kde už jste byli, ale tentokrát můžete prozkoumat kouli - poradí vám, že na rozjívené ovčáky v lese máte použít zvuk iluze (d, f, f, d). (Pokud se do koule podíváte ještě několikrát, spatříte tam i už známý labutí zvuk.) Jděte tedy do lesa (vracet se musíte přes místnost s kosou), ovčáky vyděste zvukem iluze a klidně pokračujte dál doleva.

Loom

Dostanete se ke skupince ovcí a k ovčákovi. Z ovcí vymamte zvuk spánku (a, f, e, d) a jděte dál do vesnice, kde navštivte dům s kouřícím komínem. Uvnitř klikněte na ovečku, čímž přilákáte dívku a až si s ní pohovoříte, klikněte na ovci znova, abyste se naučili léčivý zvuk (c, a, a, c). Až ho budete mít zapsaný, vraťte se na louku ke stádu ovcí a barvicím zvukem změňte jejich barvu na zelenou. Přisleplý drak vás pak odnese místo nich.

Jakmile se rozkoukáte v dračím hnízdě, pomocí obráceného zvuku zlata proměňte všechno zlato na slámu. Za to získáte další nový tón (a) a hned vzápětí, až vás o to drak požádá, zase změňte slámu na zlato. Pak zvukem spánku draka uspěte a proměňte zlato zpátky na slámu. Ta od drakova žhavého dechu chytne a donutí ho odletět (pamatujete, viděli jste to v kouli), což vám uvolní cestu dál. Projděte dírou a na tmu v jeskyni použijte zvuk světla. Následně musíte labyrintem bloumat tak dlouho, dokud nenajdete jezírko (cesta vede přes místnost se schodištěm dolů a pak stále doleva, dokud nespadnete z útesu). Kliknutím na něj získáte zvuk zrcadlení (f, a, a, f). Pak vyčarujte zvuk vody a 3x se podívejte do objevivší se koule (uvidíte v ní pokaždé jiný výjev). Pak jeskyni opusťte (doprava a za krápníky doleva) a na točité schodiště venku použijte obrácený otáčivý zvuk, aby se schody narovnaly.

Mezi náhrobky najděte spícího chlapce a probuďte ho obráceným zvukem spánku. Po rychlém rozhovoru se Rusty zase uloží ke spánku a vy na něj použijte zvuk zrcadlení, čímž získáte Loom jeho podobu. S tou se můžete vydat do kovářského hradu, brána vám bude otevřena. Uvnitř se propleťte až úplně doprava, kde se vás ujme kovář Stroke a odvede vás do zamčené místnosti. Sebere vám sice hůl, ale nic si z toho nedělejte, klidně se natáhněte na hromádku slámy a schrupněte si. Až se probudíte, budete už mít hůl zase nadosah. Seberte ji, na dveře zakouzlete otevírací zvuk a jděte dál po schodech dolů. Poslechněte si rozhovor, pak okoukněte ostří, které tam nějaký chudák pracně brousí, a až ho zvedne nad hlavu, použijte na čepel obrácený zvuk broušení. Ani nebudete vědět jak, a ocitnete se za mřížemi.

Až se všichni vypovídají, zakouzlete na dveře otevírací zvuk a vylezte z klece. Po dlouhé animaci se pokuste podívat na kouli a uvidíte, že se vám ten pokus vyplatí - zlikvidujete tím totiž svého bodygurada. Vyjděte na balkón a promluvte si s Mandiblem (užijte si to, bude to naposledy :-). Jakmile zmizí, seberte svoji hůl a jděte se třikrát kouknout do koule. Pak zase vyjděte na balkón a budete vrženi úplně někam jinam. Nejdřív za sebou obráceným otevíracím zvukem zavřete velkou díru a pak pokračujte od jedné díry k druhé - vždycky vplujte dovnitř, uzdravovacím zvukem napravte všechny škody, vyplujte zase zpátky ven a obráceným otevíracím zvukem za sebou díru zavřete (během této fáze získáte předposlední notu f). Tak pokračujte až k jezírku s labutěmi - tam si promluvte s labutí na kraji a pak jděte dál doleva do další trhliny, která vás vyhodí zase zpět do normálního světa.

Cesta pořád vpravo vede do stanu a dál k měňavému tkalcovskému stavu. Na ten klikněte a počkejte, až se přežene animace. Pak na něj klikněte znova a zapište si zvuk ticha (b, a, g, f). Vzápětí ho v obrácené podobě aplikujte na kachnu. Ta skončí na pekáči, ale vy opět klikněte na tkalcovský stav, zapište si zvuk vaření (b, f, b, f) a obráceně ho použijte na pečínku. Zase klikněte na stav, zapište si zvuk trhliny (b, c, c, b). Pak ho na stav zakouzlete a po další animaci obdržíte poslední tón (C). Vstupte do trhliny a sami na sebe použijte labutí zvuk, čímž přivoláte konec hry.

Autor:


Témata: hřbitov, Tornádo

Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

Další z rubriky

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Vyhrajte jednu z poukázek na 500 nebo 1 000 Kč na nákup ve Fresh Corner a MOL
Vyhrajte jednu z poukázek na 500 nebo 1 000 Kč na nákup ve Fresh Corner a MOL

V době od 15. 10. 2018 00:00 do 21. 10. 2018 23:59 odpovězte komentářem pod text soutěže na otázku: „Čím zabavujete svoje dítko při dlouhých cestách autem?“ Vyhrajte jednu z tankovacích karet v hodnotě 500 Kč, nebo 1000 Kč na nákup pohonných hmot i občerstvení na čerpacích stanicích MOL v konceptu Fresh Corner.



Najdete na iDNES.cz