Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2 - dojmy z dema

  12:02aktualizováno  4:07
Gigant Electronic Arts vypustil do světa masivní demoverzi celosvětově očekávaného pokračování strategické perly ze světa Pána Prstenů a na nás bylo ji zhodnotit. Jste zvědaví? Čtěte dále...

Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2 Když před pár dny vyšla demoverze na druhý díl realtime strategie Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth (dále jen BfME), nevěřil jsem svým očím - gigant velký 1,4GB, to se opravdu jen tak nevidí. Sice stejně velká byla i v srpnu minulého roku demoverze na akční RPG Dungeon Siege 2, ale ta později vyšla znovu bez zbytečných animací a měla velikost takřka poloviční. V očekávání spousty netušených možností a velkého výběru misí jsem se jal demoverzi na BfME 2 nainstalovat a pořádně propařit. Po instalaci (demo zabere po instalaci přes 2GB!!!), spuštění a shlédnutí dlouhé enginové animace, už jsem natěšeně nastavil grafické detaily a další nezbytnosti a začal si prohlížet, co všechno si můžu zahrát.


Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2 Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2 Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2

>> Stahujte demoverzi (1,4 GB) <<

Tutoriál pro negramoty
Nebudu to dlouho protahovat, byl jsem velice zklamaný. Na výběr jsou pouze dvě malé tutoriálové mise a dvě nevelké skirmish mapy. Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2Od demoverze tak obřích rozměrů jsem tedy opravdu čekal něco víc. Začal jsem tedy tutoriálovými misemi, ve kterých jsem si, stejně jako ve spoustě dalších her, připadal jako naprostý magor, který nikdy neviděl strategii a nenapadne ho, že se jednotka zvolí, když na ní kliknu. Tyto dvě mise jsou nudné, zdlouhavé a hráče, který už hrál alespoň jednu klasickou RTS (nedej Bože první díl BfME) nenaučí zcela nic nového. No nic, na podobné „tutory“ už jsme zvyklí, ale proč je musejí vývojáři cpát už i do demoverzí (stejně jako v nedávném demu na Star Wars: Empire at War), to je mi záhadou. No alespoň jsem se trochu zahřál a mohl se v klidu vrhnout na skirmish mise.

Jak jsem napsal výše, skirmish mise jsou v demu dvě a je možnost zahrát si je buď za trpaslíky nebo gobliny. Dále je nezbytné zvolit počet a rasu oponenta (oponentů) a hra může začít. Každá strana má na začátku pouze hlavní pevnost a dva stavební dělníky, takže síly jsou vyrovnané a je jen na vás a vašemu strategickému umu, zda s tím dokážete zvítězit. Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2První kroky pravděpodobně povedou ke zdroji peněz, k čemuž slouží farmy, pily a další podobné budovy. Novinkou je omezení produkce, pokud budou tyto budovy příliš blízko sebe. Při stavbě nové totiž uvidíte na zemi číslo, vyjadřující procentuelní efektivitu budovy a čím dál ji postavíte, tím bude číslo větší. Zbytek budov je víceméně klasický, od obranných věží, přes budovy vyrábějící nejrůznější jednotky, až po kovárnu. Trpaslíci mohou navíc stavět obranné zdi a také je různě vylepšovat, což bude ve velkých bitvách neopomenutelná výhoda.

Co se týká jednotek, tak každá strana samozřejmě disponuje zcela jiným složením a je tedy nutné uplatit různorodé strategie v závislosti na tom, proti komu stojíte. Spousta jednotek má navíc také nějakou tu speciální vlastnost, která může zvrátit průběh nejedné bitvy. Stejně jako v prvním dílu lze bitvy ovlivnit i nejrůznějšími upgrady jak výroben jednotek, tak i jednotek samotných (ohnivé šípy apod.). Vše ale stojí nemalé částky, takže se vyplácí hledat v zapadlých koutech mapy sídla neutrálních jednotek, ze kterých po jejich zničení nějaká ta zlatka kápne. Zapomenout nesmím ale ani na strom speciálních kouzel a dovedností, se kterém už jsme měli tu čest i v prvním dílu, ale i zde najdeme změny. Každá strana má tento strom samozřejmě zcela jiný a navíc je dovedností podstatně více, což dává strategickému myšlení zcela nový rozměr.

Namluvení a zvuky jsou prvotřídní, stejně jako hudba, která se už neskládá pouze z filmu známých melodií, ale uslyšíte i zcela nové kvalitní kousky.

Grafické orgie na stejném enginu?
Přestože Electronic Arts vsadili na stejný engine z prvního BfME (který je vlastně ještě z C&C: Generals), neudělali tím žádnou osudovou chybu, za kterou by si zasloužili pověsit do průvanu za nejmenovaný orgán. Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth 2Engine je klasicky notně modifikován a zvládá i ty nejvypečenější grafické fajnesy, jaké si umíte představit. Sněhem zasypané pláně vypadají skvěle, stejně jako vodní hladiny a o nejrůznějších světelných efektech ani nemluvě. Bohužel chvílemi jsem měl pocit, že vše začíná být trochu barevně přeplácané, což je znát i na screenshotech okolo, ale snad se jedná jen o můj subjektivní pocit. Namluvení a zvuky jsou prvotřídní, stejně jako hudba, která se už neskládá pouze z filmu známých melodií, ale uslyšíte i zcela nové kvalitní kousky. Bohužel všechny ty pěkné věci si vybírají nemilosrdnou daň v podobě vyšších hardwarových nároků. Na mém Bartonu 2500+, 1GB RAM a GeForce 6600GT se to hýbalo jen tak tak a to jsem neměl nastavené kdovíjak vysoké detaily. Jsem opravdu zvědavý na bitvy větších armád, případně na multiplayerový souboj několika hráčů současně. Ale je to přeci jenom demo, takže se to v plné verzi může ještě dost lišit.

Podtrženo sečteno se máme na co těšit. Demoverze jako taková mě sice celkem zklamala svým chudým obsahem oproti své obří velikosti, ale i tak dává tušit, že až se mi na disku rozvalí plná verze, jen tak od ní nevstanu.

Index očekávání: 80%

Autor:


Témata: Electronic Arts

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

Nová americká show kombinuje politickou debatu s hraním videoher

Reportér David Weigel (vlevo) zpovídá kongresmana Matta Gaetze (vpravo) v...

Renomované americké noviny The Washington Post experimentují s novým druhem zpravodajského formátu, který kombinuje...

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...



Najdete na iDNES.cz