Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lost Continents - verneovské MMORPG

  12:00aktualizováno  29. listopadu 11:11
Na poněkud nečekaných místech hledali inspiraci tvůrci hry Lost Continents. Navzdory lehkému fantasy náboji tohoto titulu totiž hledali nápady spíše v dílech Julese Vernea, ve filmech z třicátých let a z brakové literatury. Výsledek je zcela pochopitelně netradiční a zaslouží si pozornost všech, kdo mají onlinová RPG v oblibě.

Lost Continents Vývojářská společnost VR1 není na herním poli žádným nováčkem. Mezi její díla patří např. akční adventura Nightcaster nebo Fighter Ace 3.0 a Evernight. Její specialitou je však trošku jiný žánr - onlinová RPG. Těch má na kontě již několik a v současné době se pustila do vývoje další, které ponese název Lost Continents. Mezi největší přednosti této hry patří, že by se měla od ostatních titulů z tohoto soudku poměrně výrazně lišit (tvůrci v souvislosti s ní dokonce mluví o „MMORPG druhé generace“), takže by neškodilo se na ni podívat trošku blíže.

Ačkoliv má zápletka výrazné rysy žánru fantasy, na klasické skřeto-elfí klišé zde nenarazíme. Tvůrci se totiž inspirovali především dílem Julese Verna, thrillery ze třicátých let, brakovou literaturou a starými seriály. Nemluvě o tom, že děj nebude zasazen do nějakého vymyšleného světa, ale zůstaneme pěkně na naší rodné planetě. Aby to ale byla zábava, tak bude matička Země trošku jiná, než jakou ji známe. Zde bude fungovat magie, mumie budou vstávat z hrobů, na každém kroku budete narážet na spousty šílených vynálezů a vůbec bude vše zajímavější než ve skutečnosti.

Lost Continents Základem každého RPG - běžného i onlinového - je pochopitelně vaše postava a její vývoj. Na začátku budete mít na výběr ze tří základních archetypů - válečník, učenec a průzkumník. Neznamená to však, že by bylo základní rozdělení takto úzké. Každý archetyp má totiž ještě množství poddruhů - válečník může být třeba voják nebo lovec. S každým získaným levelem navíc budete moci získávat nové schopnosti nebo se zlepšovat v těch dosavadních, takže se budete od ostatních hráčů čím dál tím více lišit. A jak budete levely, potažmo zkušenostní body získávat? Bojem s nestvůrami, řešením logických hádanek a samozřejmě plněním různých questů. Ty budou zahrnovat nejen prozkoumávání tradičních dungeonů a získávání určených předmětů, ale utkáte se i se šílenými megalomanskými vědci, budete muset překonat mnohé nástrahy a poradit si se vším, co na vás tvůrci nachystají za zlomyslnosti. Kromě zkušeností budete též sbírat body hrdinství. Podle toho se pozná, zda jste pravý dobrodruh, jenž hledá ty správné výzvy, nebo jestli jste se na současnou úroveň dostali jen plněním snadných a nenáročných úkolů.

Kouzlem každého MMORPG je sdružování hráčů ve větší celky. Těch budou v Lost Continents hned dva typy - klasická družina, která bude moci pojmout maximálně osm lidí, a dlouhodobější spojenectví pro větší počet hráčů ve Společnostech dobrodruhů (obdoba Lost Continents cechů z jiných her). Příslušnost ke Společnosti bude mimo jiné ovlivňovat chování některých NPC k vaší postavě, budete mít přístup k lepší zbrojnici a najde se ještě další velké množství výhod.

Co ale odliší hru Lost Continents od konkurenčních projektů? Pravděpodobně fakt, že navzdory souběžného hraní několika stovek či dokonce tisícovek hráčů budete mít stále pocit, že se svět točí jen kolem vás. K tomu bude sloužit rozčlenění lokací do tzv. Private Zones, v nichž bude vždy jen a pouze vaše družina. Nestane se vám tedy, že byste se pracně dostali do nějakého nebezpečného dungeonu a najednou zjistili, že vám jej někdo „vymydlil“ rovnou před nosem. Zde jakmile vejdete do nějaké klíčové lokace, zavřou se za vámi pomyslné dveře a nikdo další vás nebude rušit. Vydá-li se ve vašich šlépějích jiná skupinka, ocitne se sice ve stejném dungeonu, ale vy tam nebudete. Celý systém soukromých zón je ale mnohem složitější a propracovanější, přičemž jeho účelem není jen zachovat vám pocit jedinečnosti, ale také slouží částečně jako ochrana před player-killery.

Vzhledem k tomu, že Lost Continents vypadá jako opravdu zajímavá hra, mohli bychom o ní mluvit ještě dál a dál. Ale vzhledem k tomu, že její vydání je zatím naplánováno až na rok 2003, není kam spěchat. Určitě se k ní ještě vrátíme.

Autor:


Témata: Země (planeta)

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Pokračování Theme Hospitalu nazvané Two Point Hospital vyjde v srpnu

Two Point Hospital

Strategie Two Point Hospital, v níž se budeme starat o vlastní nemocnici, vychází 30. srpna.

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...



Najdete na iDNES.cz