Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lost Continents - verneovské MMORPG

  12:00aktualizováno  29. listopadu 11:11
Na poněkud nečekaných místech hledali inspiraci tvůrci hry Lost Continents. Navzdory lehkému fantasy náboji tohoto titulu totiž hledali nápady spíše v dílech Julese Vernea, ve filmech z třicátých let a z brakové literatury. Výsledek je zcela pochopitelně netradiční a zaslouží si pozornost všech, kdo mají onlinová RPG v oblibě.

Lost Continents Vývojářská společnost VR1 není na herním poli žádným nováčkem. Mezi její díla patří např. akční adventura Nightcaster nebo Fighter Ace 3.0 a Evernight. Její specialitou je však trošku jiný žánr - onlinová RPG. Těch má na kontě již několik a v současné době se pustila do vývoje další, které ponese název Lost Continents. Mezi největší přednosti této hry patří, že by se měla od ostatních titulů z tohoto soudku poměrně výrazně lišit (tvůrci v souvislosti s ní dokonce mluví o „MMORPG druhé generace“), takže by neškodilo se na ni podívat trošku blíže.

Ačkoliv má zápletka výrazné rysy žánru fantasy, na klasické skřeto-elfí klišé zde nenarazíme. Tvůrci se totiž inspirovali především dílem Julese Verna, thrillery ze třicátých let, brakovou literaturou a starými seriály. Nemluvě o tom, že děj nebude zasazen do nějakého vymyšleného světa, ale zůstaneme pěkně na naší rodné planetě. Aby to ale byla zábava, tak bude matička Země trošku jiná, než jakou ji známe. Zde bude fungovat magie, mumie budou vstávat z hrobů, na každém kroku budete narážet na spousty šílených vynálezů a vůbec bude vše zajímavější než ve skutečnosti.

Lost Continents Základem každého RPG - běžného i onlinového - je pochopitelně vaše postava a její vývoj. Na začátku budete mít na výběr ze tří základních archetypů - válečník, učenec a průzkumník. Neznamená to však, že by bylo základní rozdělení takto úzké. Každý archetyp má totiž ještě množství poddruhů - válečník může být třeba voják nebo lovec. S každým získaným levelem navíc budete moci získávat nové schopnosti nebo se zlepšovat v těch dosavadních, takže se budete od ostatních hráčů čím dál tím více lišit. A jak budete levely, potažmo zkušenostní body získávat? Bojem s nestvůrami, řešením logických hádanek a samozřejmě plněním různých questů. Ty budou zahrnovat nejen prozkoumávání tradičních dungeonů a získávání určených předmětů, ale utkáte se i se šílenými megalomanskými vědci, budete muset překonat mnohé nástrahy a poradit si se vším, co na vás tvůrci nachystají za zlomyslnosti. Kromě zkušeností budete též sbírat body hrdinství. Podle toho se pozná, zda jste pravý dobrodruh, jenž hledá ty správné výzvy, nebo jestli jste se na současnou úroveň dostali jen plněním snadných a nenáročných úkolů.

Kouzlem každého MMORPG je sdružování hráčů ve větší celky. Těch budou v Lost Continents hned dva typy - klasická družina, která bude moci pojmout maximálně osm lidí, a dlouhodobější spojenectví pro větší počet hráčů ve Společnostech dobrodruhů (obdoba Lost Continents cechů z jiných her). Příslušnost ke Společnosti bude mimo jiné ovlivňovat chování některých NPC k vaší postavě, budete mít přístup k lepší zbrojnici a najde se ještě další velké množství výhod.

Co ale odliší hru Lost Continents od konkurenčních projektů? Pravděpodobně fakt, že navzdory souběžného hraní několika stovek či dokonce tisícovek hráčů budete mít stále pocit, že se svět točí jen kolem vás. K tomu bude sloužit rozčlenění lokací do tzv. Private Zones, v nichž bude vždy jen a pouze vaše družina. Nestane se vám tedy, že byste se pracně dostali do nějakého nebezpečného dungeonu a najednou zjistili, že vám jej někdo „vymydlil“ rovnou před nosem. Zde jakmile vejdete do nějaké klíčové lokace, zavřou se za vámi pomyslné dveře a nikdo další vás nebude rušit. Vydá-li se ve vašich šlépějích jiná skupinka, ocitne se sice ve stejném dungeonu, ale vy tam nebudete. Celý systém soukromých zón je ale mnohem složitější a propracovanější, přičemž jeho účelem není jen zachovat vám pocit jedinečnosti, ale také slouží částečně jako ochrana před player-killery.

Vzhledem k tomu, že Lost Continents vypadá jako opravdu zajímavá hra, mohli bychom o ní mluvit ještě dál a dál. Ale vzhledem k tomu, že její vydání je zatím naplánováno až na rok 2003, není kam spěchat. Určitě se k ní ještě vrátíme.

Autor:


Témata: Země (planeta)

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...



OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

Další z rubriky

Vývojáři si psali pozitivní recenze vlastní hry, Steam zakročil

Recenze na Steamu

Autoři hry Wild Buster si na Steamu kupovali vlastní hru, aby k ní mohli psát pozitivní recenze.

Kreativní Nintendo Labo vypadá parádně. Nová videa představují software

Nintendo Labo

Nintendo Labo propojuje digitální hry na konzoli Switch se součástkami, které je nejprve třeba poskládat z papírového...

Díky změnám na Steamu bude utrácení ještě o něco jednodušší než dříve

Steam

Na Steamu započalo další kolo slev. Díky změnám ve struktuře wishlistu se tentokrát můžete v akcích zorientovat mnohem...

Najdete na iDNES.cz