Lost Planet 2 - ze Sibiře do tropů

  0:01
Do nitra planety EDN III podruhé. S hrdinou beze jména, světem beze sněhu, piráty beze strachu a akcí nikoliv bez nápadu.

Lost Planet 2

Lost Planet 2Jsou to už bezmála tři roky, co se japonské studio Capcom zavázalo k šťastnému partnerství s firmou Microsoft a svlažilo tehdy ještě sotva dospívající Xbox 360 sprškou nezapomenutelných exkluzivních titulů. Hry jako Dead Rising či Lost Planet držely prst na tepu doby a třebaže trpěly svými nedostatky, třebaže našly časem celou řadu přemožitelů, z hlavy hráčů se ani po letech nevykouřily. Není proto divu, že se Capcom o rozvoj těchto dnes už zažitých značek jak se patří stará a na příští rok přichystal svižná pokračování.

A zatímco druhý Dead Rising je stále objektem spíše pro věšteckou kouli, Lost Planet 2 se rýsuje v konturách stále jasnějších. Letošní E3 nabídla přítomným novinářům solidní hratelnou porci, hra je malý krůček od dokončení a, jak se nedávno vyjádřil její producent Jun Takeuchi, v „blízké době“ můžeme očekávat dokonce i hratelnou demoverzi pro širokou veřejnost.

Lost Planet 2Planeta EDN III se během deseti let změnila k nepoznání.

Úvodem je třeba podotknout, že první Lost Planet byl – vzhledem k obvyklé japonské produkci – tak trochu zjevení. Tradiční východní fascinaci v přerostlých broucích z vesmíru ve spojení s japonsky překombinovanou zápletkou suplovala nesmlouvavá pěší i mechanizovaná akce západního střihu a bezprecedentní důraz na kvalitní multiplayer s rozsáhlou komunitní podporou.

Lost Planet 2Výsledkem byla hra, která by mohla, nebýt dílčích nedostatků, směle konkurovat i špičce žánru v čele s Gears of War. Druhý díl má v první řadě odrážet nově nabyté zkušenosti vývojářů na tomto poli akční zábavy, jinak řečeno – osekat nepotřebné a expandovat to, co bylo na první dílu skvělé.

Za oběť těmto úpravám padla osoba hlavního hrdiny Wayna, stejně tak jako jakákoliv osobní motivace k boji. Hráči se nově ujmou role hned několika bojovníků, kteří se budou na obrazovce poctivě střídat tak, jak jim to diktuje rozvolněný proud hlavní zápletky. Styl vyprávění se tak zřetelně inspiroval v sérii Call of Duty a měl by spojit šest zdánlivě nesouvisejících herních linií v jedno velké, vše vysvětlující finále. Spojovacím motivem tak zůstává pouze vzácná planetární surovina, tzv. Termální energie, která se pro svou nepostradatelnost stala ohniskem všeho sváru.

Planeta EDN III se během deseti let, jež od sebe ve vyprávění dělí první a druhý díl, Lost Planet 2změnila k nepoznání. Sníh roztál a ustoupil bujným říčním deltám, džunglím , hustým lesům a futuristickým městským aglomeracím, které by měly poskytnout vítanou změnu fádní šedi sněžných plání a pustých jeskyní prvního dílu. Těžko si představit lepší kulisy pro válečný střet několika frakcí. Vrátí se (kdysi sněžní) piráti, šanci na reparát dostane samozřejmě i rasa přerostlých sarančat Akridů a nově se představí jednotky mocné těžařské korporace NEVEC.

Je-li řeč o Akridech, je nutné zdůraznit jeden základní fakt. Vyrostli. Už v prvním dílu si Capcom nebral v zápolení s ohromnými hmyzími bossy servítky a Lost Planet 2 má v tomto směru postoupit ještě o krok dál. Bossové,kteří tradičně uzavírají závěry jednotlivých epizod, se nafouknou do velikostí srovnatelných snad i s playstationovou legendou Shadow of Colossus a nabídnou mimo jiné i několik jedinečných způsobů vlastní anihilace. Jak milé.

Lost Planet 2Podle slov Juna Takeuchiho bude každý boss zranitelný jinak, zničitelný různými způsoby nebo rovnou jejich kombinací. Obzvlášť sexy se jeví nová možnost přitáhnout se vystřelovacím hákem na záda bossů či rovnou do jejich smrdutých útrob. Vskutku, nešálí vás zrak. Hráči vejdou ústy, na cestě tlustým střevem vystřílí pár zásobníků, zanechají nějakou tu hřejivou výbušninu pro lepší trávení a pak už jen hurá za světlem vetřeleckého řitního otvoru, kde celá podivuhodná cesta bossem končí.

Zmiňme ještě jeden trumf v kapse Capcomu – bohaté možnosti úpravy vzhledu vašich vojáků.

A vůbec. S bitkami s bossy souvisí další důležitý, neřkuli klíčový prvek druhého Lost Planet; a sice kooperativní multiplayer až pro čtyři hráče. Po celou singleplayerovou kampaň doprovází totiž hlavního hrdinu vždy trojice kolegů ve zbrani, o jejichž Lost Planet 2ovládání se stará počítač. Kdykoliv však bude možné nahradit umělou inteligenci trojící kamarádů a celou kampaň si projít hezky ve čtyřech.

V takovém případě přibude k ukazateli života také ukazatel týmové energie. Je-li plný, mohou hráči po úmrtí respawnovat na místě podle svého výběru a pokračovat v boji, čímž přirozeně uberou něco z nastřádané energie. Jakmile se ale ukazatel vybije, mrtvý hráč je zkrátka mrtvý hráč a v boji dál pokračovat nemůže.

Ukazatel bude možné nabíjet ekvilibristickými kousky a plněním speciálních úkolů – například právě v boji s bossy. Právě v konfrontaci s těmito obry ponejvíc vyvstanou široké možnosti kooperace, kdy si každý ze skupiny může svého Gargantuu podat jinak. Jeden hráč řádí jako kovboj na zádech příšery, druhý ji zasypává sprškou raket z nedalekého skalního převisu, třetí prodělává voňavou proceduru cesty tračníkem a čtvrtý poskytuje palebné krytí z Vital Suit – bojového robota.

Lost Planet 2Ani bojová technika se tu totiž neztratí. Mechové hlásí návrat a spolu s ním i celou řadu vylepšení (mimo jiné i několikamístné stroje, které uvezou více hráčů najednou), objeví se také přenosné energetické štíty jako zajímavý strategický element v boji zblízka (jeden hráč střílí, druhý poskytuje krytí) a celkově až třikrát více zbraní a bojové techniky, než v prvním díle.

A protože veškerá technika na planetě EDN III je živa z termální energie, opět bude její získávání klíčovou náplní práce. Nebude už sice třeba k samotnému přežití jako dřív (chválíme, tohle nám v jedničce trhalo žíly), svou roli však sehraje v udržování funkčnosti mechů, zbraní a jiných strategických zařízení.Drobné změny doznalo také ovládání – vedle výrazně svižnějšího pohybu se objeví tlačítko pro sprint, které v prvním dílu tolik chybělo.

Závěrem pak zmiňme ještě jeden trumf v kapse Capcomu – bohaté možnosti úpravy vzhledu vašich vojáků. K obrazu svému bude možné přizpůsobit pohlaví, gesta, Lost Planet 2obličej, váhovou kategorii, oblečení od pokrývky hlavy až po barvu kalhot, zbraně a jejich přídavné moduly a bojovou výbavu vůbec.S postupem po levelovacím žebříčku se navíc odemknou nové a nové možnosti, takže svůj vzhled a bojovou třídu si snad vybere opravdu každý. Vždyť na E3 se vedle sebe proháněla anorektická děvčata v bikinách a stokiloví hromotluci v růžovém neoprénu.

Co se multiplayeru až pro 16 hráčů týče, vrátí se všechny herní módy z první Lost Planet i přídavku Lost Colonies. Počet nových map by měl více méně odpovídat porci z prvního dílu. Naneštěstí – limitem vývojářů není samo nebe, nýbrž prachsprostě přízemní kapacita disku DVD.

Nedávno se rovněž podařilo rozklíčovat otázku, na jakých systémech se nakonec Lost Planet 2 objeví. Oficiální představení hry se letos v únoru odehrálo exkluzivně na konzoli Xbox 360 a veškerá slova vývojářů dávala tušit, že se vývoj soustředí skutečně pouze na PC a konzoli firmy Microsoft. Na E3 se však druhá Lost Planet objevila i v line-upu Sony, a tak se snad epického střetnutí s brouky dočkáme na všech herních systémech – jestli současně, to zůstává otázkou i nadále. Chytřejší snad budeme letos v zimě.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...