Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lost: Via Domus - seriálový hit Ztraceni brzy jako hra

  0:01aktualizováno  0:01
Slavný televizní seriál Ztraceni se dočká herní adaptace. Nabídne novou postavu, další info v článku!

Lost: Via Domus

Lost: Via Domus (PC)Každý správný fanda možná nejúspěšnějšího seriálu posledního desetiletí velmi dobře ví, že dlouho očekávaná čtvrtá řada i přes stávku scénáristů konečně odstartovala a opět trhla pár diváckých rekordů (o odložení české premiéry čtěte na SHOW zde). Nedá se předpokládat, že by ji televize Nova v brzké době zakoupila, a tak nezbývá než se uchýlit k internetovému sledování televize ABC, nebo porušit svědomí a nové díly si opatřit nějakým ne úplně legálním způsobem. Ještě je tu ale jedno řešení: vykašlete se na televizi, a počkejte si na videohru, která vyjde na všechny myslitelné platformy na přelomu tohoto a příštího měsíce. Herní Lost mají podtitul Via Domus a bylo by hříchem každého fanouška seriálu o něm něco nevědět.

VIDEO
 
>> download videa v HD kvalitě lokálně (40 MB) <<

Lost: Via Domus (PC)Počítačová a konzolová adaptace se odehrává na pozadí událostí známých z prvních dvou epizod. Ovšem netěšte se, že si střihnete roli sympaťáků Jacka, Sawyera či tajnůstkářů Locka nebo Kate. Hlavním hrdinou je zcela nový, divákům neznámý charakter Elliot. I on byl na palubě Letu 815 ze Sydney, který ztroskotal na zdánlivě opuštěném a podivnostmi sužovaném ostrově kdesi v Pacifiku. Elliot trpí amnézií a podobně jako seriálové postavy se mu paměť navrací pomocí flashbacků. Na ostrově je přitom jediná osoba, jež o něm něco ví, a ta mu hned zkraje dá najevo, že ho příliš nemusí tím, že ho chce zabít. Proto si Elliot musí pomoct sám sobě. Žánrem Via Domus nemůže být nic jiného než akční adventura, v níž budete potkávat postavy veskrze známé ze seriálu a dozvíte se o nich další informace. Hra tak působí příjemně familiérně a propletenost s předlohou bude takřka dokonalá.

"Hlavním hrdinou je zcela nový, divákům neznámý charakter Elliot. I on byl na palubě Letu 815 ze Sydney, který ztroskotal na zdánlivě opuštěném a podivnostmi sužovaném ostrově kdesi v Pacifiku."

Lost: Via Domus (PC)Flashbacky jsou významnou součástí herního designu, kdy jejich prostřednictvím spojujete rozfragmentované vzpomínky. Nebyla by to ale hra, kdybyste na ně pouze nečinně civěli. Překvapivě v nich budete mačkat spoušť častěji než ve zbytku hry. Jde však o spoušť foťáku. Jak se zdá, Elliot byl před havárií fotografem. V každém flashbacku vám proto bude na počátku ukázána natržená fotografie a vaším úkolem nebude nic menšího než tento záběr pořídit. Například první flashback se odehrává na palubě letadla, přičemž Elliot musí zachytit situaci, kdy policista spoutané Kate podává láhev s pitím. Plněním těchto záblesků minulosti se vám otevřou možnosti komunikace s různými zaangažovanými postavami.

Lost: Via Domus (PC)Každý, kdo je aspoň lehce obeznámen s charakteristickou Ztracených, určitě tuší, že hra nebudou žádnou přehlídkou akčních scén. Vždyť na ostrově není ani dostatek munice. Naopak – jedná se v zásadě o adventuru s napínavými a adrenalin dostatečně pumpujícími momenty. Ty se ale veskrze pojí s hlavní náplní hratelnosti, kterou je průzkum a konverzace. Hodně svižnou scénou je například tak, ve které musíte džunglí utíkat před známým „černým dýmem“, který trosečníky s oblibou pronásleduje. Zjistíte, že ve spleti různých křovin a stromů není jednoduché vzít roha. Chce to vyhýbat se močálům, jež zpomalí běh, ale nutné je naopak využít přeskoků či podlézání překážek.

Lost: Via Domus (PC)Via Domus začíná prakticky totožně s první sérií. Po ztroskotání, s četnými šrámy na těle, se s pomocí psa Vincenta dostanete na pláž. První, koho uvidíte, je doktor Jack, kterak ošetřuje zraněné. Jak to umí pouze on, zadá vám hned práci, respektive první úkol. Máte zabránit vytékání paliva ze stále burácejícího motoru povalujícího se na pláži. Jako řada jiných puzzlů, je i tento řešen zapojováním pojistek nejrůznějších tvarů za účelem odvedení elektřiny tam, kde je, nebo naopak není potřeba. Pojistky mají být důležitou součástí plnění řady questů, přičemž jsou po ostrově rozházeny pádem letadla. Pro řadu logických úkolů budete potřebovat speciálně tvarované kousky, a proto se vyplatí sbírat všechny, na něž narazíte.

Lost: Via Domus (PC)Vaším hlavním úkolem, jak už latinský název indikuje, je dostat se domů. Pokud se vám to vůbec povede, budete muset projít celou řadou lokací. Jak už jsme řekli, odehrává se Via Domus v odbě první a druhé epizody, ovšem na ostrově byste neměli být nijak omezováni, což znamená, že se podíváte i do prostor, které byly odhaleny teprve ve třetí sérii, nebo vždy pouze nakousnuty a nikdy pořádně prozkoumány. Jedná se například o „Černou skálu“, nebo místo skrývající se za železnými vraty Labutě. Do těchto zákoutí vás zavede příběhová linka, budou tu ale i zbylé, které pro splnění hry nebude třeba projet a něco v nich splnit. Zkrátka tu pouze existují a dotváří dojem věrohodnosti i komplexnosti. Budou plnit úlohu jakýchsi easter eggů, tedy překvapení pro pilné hráče, kteří si dají práci s jejich objevením.

Poměrně zajímavá skutečnost je, že příběh Via Domus bude rozkouskován do jednotlivých epizod, přesně jako seriál. Adaptace jde dokonce tak daleko, že tyto budou začínat rekapitulací věcí minulých a skočí tzv. cliffhangerem, tedy událostí poutající k rozjetí další epizody. Jde víceméně o scénáristickou berličku, která bez nutnosti obšírného vysvětlování umožňuje posunovat děj vpřed. Zatímco v první epizodě vidíte, kterak se po pláži každý potuluje na vlastní pěst, ve druhé a třetí jste svědky vytváření komunity, jež si buduje obydlí apod. Stejné je to například se Sun. Pokud ji oslovíte na samém počátku, odpoví pouze korejsky, ovšem v dalších epizodách už začne hovořit anglicky.

Lost: Via Domus (PC)Hra se zdá být poměrně dobře naplněna dobrodružství, které nesestává pouze z chození a konverzace s charaktery. Se známými postavami budete spolupracovat mnohem více, než by se na první pohled zdálo. Například s Lockem se vydáte na lov, se Sayidem se zase pokusíte nakreslit mapu ostrova. Hodně času strávíte v podzemních tunelech, kde se nesmírně hodí světlo. Jenže kde na ostrově sehnat baterky? Stejně jako všechna další předměty budou i ony podléhat směnnému obchodu. Každá věc má svou hodnotu a postavy zase své potřeby. Na základě těchto faktorů bude výměna probíhat.

Zdá se, že Lost: Via Domus by měla být povedenou hrou, která však bude určená především divákům seriálu. Řadu věcí bez nakoukaných epizod příliš nepochopíte a zdaleka si nevytvoříte takový vztah k postavám. Ovšem Ubisoft si podobnou strategii může dovolit zejména z důvodu, že na celé planetě znají Ztracené desítky, možná stovky milionů lidí, takže o vděčné publikum a potenciální zákazníky je postaráno.

Autor:


Témata: Letadlo, stávka, Ubisoft


Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.