Touha po pořádné strategii pro konzole roste s přibývající lety a povětšinou marnými pokusy snad ještě více než po samotném Prstenu Moci v celé Středozemi. Nejeden konzolista jistě musel zamáčknout slzu hořkosti zpátky do slzného kanálku při pohledu na PC scénu, kde se tamní hráči dočkávají pravidelně jednoho strategického kousku za druhým. Světe div se, nemožné se stalo reálným, a na Xbox 360 se dostavil opěvovaný titul The Lord of the Rings: Battle for Middle-earth II (dále jen zkráceně LOTR360), který na PC scéně získal nejedno ocenění a těší se obrovské přízni i ze strany hráčů. Že by tedy začalo svítat na lepší časy?
Samotné ovládání je založeno na kooperaci manipulace s oběma analogovými páčkami.
LOTR360 se nese v duchu svého předchůdce, který vyšel pouze pro PeCkaře a těžil především z tehdy finišující horečky okolo filmového Pána Prstenů. LOTR360 přitom disponuje nejenom licencí na filmovou trilogii Petera Jacksona, ale též na legendární knižní dílo J.R.R. Tolkiena. Ve hře se tak objeví kromě snad všech známějších postav z filmu i některé osobnosti z knih, které ve filmu nefigurovaly. Dokonce sám Goblin King potěší knižní milovníky svojí přítomností. Příběh se odehrává prakticky paralelně s filmovou i literární trilogií, ale na své si přijdou i milovníci Hobbita. LOTR360 se totiž z nemalé části odehrává v Mirkwoodu, ve kterém znalci poznají nejenom známá prostředí. Hlavní dějová linie představí dva národy odvěkých rivalů, kteří však nyní jako spojenci pozvedli společně zbraně proti neuhasínající Sauronově hrozbě. Ano, řeč je o trpaslících a elfech.Oba tyto národy zastupují hlavní hrdinové Gloin a Haldir, kteří budou čtenářům Tolkienových děl povědomí. V příběhu hrají tito dva klaďasové velkou roli, byť znalci budou předem vědět, že jednoho z nich nečeká nejpříjemnější osud. Fanoušci všeho točícího se kolem Pána Prstenů, budou tedy v sedmém nebi. Paradoxní však je, že i odpůrce Tolkienovského příběhu plného taškařic okolo malých Hobbitů si užijí LOTR360 více než vrchovatě. Právě lokace, kde se nevyskytují nové jednotky, a hlavně možnost hrát za zlou stranu, je pro všechny osoby nemající Pána Prstenů příliš v lásce (a takováto individua se vyskytují i u nás v redakci) tím největším lákadlem. Ano, krom osmi úrovní za zastánce dobra, obsahuje LOTR360 i stejně tak dlouhou kampaň za síly zla. Celkově je ve hře šest frakcí (trpaslíci, elfové, Mordorští muži, Goblini atd.), jejichž různorodost využijete jak v kampaních či multiplayeru (o tom níže), tak i ve skirmish módu, který dokáže zabavit na opravdu velmi dlouho.
LOTR360 je tedy ve výsledku celkově dost povedeným titulem.
Hra tak na první pohled obsahuje vše, co má řádná strategie mít. Po bližším prozkoumání zjistíte, že počáteční odhad byl trefný. Velký počet jednotek k výběru a jejich upgradovatelnost zajišťuje solidní rozmanitost, kterou doplňuje dobrý design misí, založený sice na všech známých klišé žánru, ale přesto svým zpracováním zábavný. Čekají vás klasické bitvy, kde hraje hlavní roli přesila a vybavenost jednotek i ty, ve kterých je postup a strategie mnohem důležitější. Nutno poznamenat, že mise, kde budujete od začátku svojí základnu jsou o hodně zábavnější, nežli ty s přiřazeným počtem jednotek a ryze akční náplní. Stavba vlastních budov, rekrutování jednotek a jejich vylepšování je právě ten nejzábavnější prvek celého LOTR360. Ne, že by bitvy s desítkami postav na obrazovce byly špatné, ba naopak. Vidět bojovat detailně zpracované vojáky, skřety, draky a jiné fantasy postavy je opravdu oku i herní duši libé. Bohužel když si ale LOTR360 hledal cestičku z PC na nový Xbox, tak se mu na tůře vytratilo pár libůstek. Konkrétně dvě. První z nich je mód War of The Ring, který byl jakousi variací na tahovou pseudo-strategii, ten sice u PC hráčů příliš populární nebyl, ale i tak působí jeho nepřítomnost v X360 jako malá zrada. Druhá absence se týká create-a-hero funkce, která obsahovala přesně to, co její název naznačuje. Odemykání různých hrdinů sice možné je, ale samotná tvorba ne.Je jasné, že při pohledu na LOTR360 bude spousta hráčů dosti vystrašená z otázky ovládání pomocí gamepadu. Samotné ovládání je založeno na kooperaci manipulace s oběma analogovými páčkami, přičemž jedna slouží k zadávání směru a druhá k ovládání kamery. K označování jednotek přitom slouží akční tlačítko A. K vyvolání veškerých menu pak boční tlačítka. Vše je tak přehledné a po krátkém seznámení s nabídkou a samotným interfacem se budete cítit jako doma. Navíc je na obrazovce umístěná mapa zobrazující současnou polohu všech vašich jednotek, takže orientace problémy též nezpůsobuje. Samotné ovládání je bezproblémové, jen díky nutnosti manuálně držet akční tlačítko a jednotlivě označovat celé pluky se vám občas stane, že méně početná jednotka ujde vašemu zraku a znovu tak budete muset označovat všechny jednotky, tedy samozřejmě v případě, že chcete zaútočit masivně. Jinak je ovládání opravdu povedené a jeho zpracování si zaslouží náš obdiv. Jednoduché, účelné a byť ne tak přesné jako například v opomíjeném a přesto kvalitním AVP: Extinction, tak přesto povedené.
|
|
LOTR360 je tedy ve výsledku celkově dost povedeným titulem. Ano je tomu tak. Povedená konverze ukazuje, že i strategie mají na konzolích své místo. Doufáme tedy ve větší počet následovníků.
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|