Love (PC)

Love (PC)

Love - zcela nový herní rozměr

  • 67
Love je titulem zcela nového druhu. Stojí za ním jediný člověk, který ale zvládá úžasnou práci jako celý tým. Především díky pokrokovým technologiím.

Love (PC)Zdá se, že finanční krize notně omezí již tak poměrně nízkou míru originality v herním průmyslu.

Velké firmy pojedou na jistotu a spolehnou se zejména na pokračování jiných pokračování a licence licencí. Zkrátka jeden velký kolotoč spojený pokud možno s jinými médii. A lidé to budou kupovat, protože jim prostě nic jiného nezbude, ale také proto, že přesně to mají rádi.

Jenže, co má dělat ona menšina – občas se hrdě hlásící k hardcore stavu, kterou už to prostě nebaví nebo z nějakého důvodu nenávidí konzum? Překvapivě jí můžeme ujistit, že se nemusí bát, protože zajímavé a novátorské projekty budou vznikat zřejmě i navzdory krizi, byť by byla sebevětší. Stále totiž existují lidé, Love (PC)pro které je komerční úspěch jejich díla druhořadý.

Lidé jako Eskil Steenberg, kteří jsou schopni investovat velkou část svého života i prostředků do něčeho, co zdaleka nemá jistý osud, ale co je prostě a jednoduše baví.

Obzvlášť MMO žánr takové lidi potřebuje jako sůl. Ukrývá se v něm sice obrovský potenciál, a to nejen komerční, ovšem vývojáři jakoby ho nebyli schopni vykřesat a neustále se točí v kruhu, i když vidí, že to s výjimkou World of Warcraft příliš nefunguje. Proto potěší, že projekt Love spadá právě do této sféry a působí jako zjevení z jiného světa. Bez nadsázky.

Video - trailer

Už samotný výrok, že za Love stojí jedna jediná lidská bytost, a sice zmíněný Švéd Eskil Steenberg, zasluhuje pozornost. Možná už jste o něm a jeho práci něco zaslechli. Jde o milovníka nových technologií, ale i klasického umění. Proto nepřekvapí, žeLove (PC) první pohled na hru se nese ve jménu úžasné grafické nápaditosti, která by se dala popsat jako abstraktní a povznášející.

U téhle hry skutečně nebude možné říct, že vizuální stránka není tím nejdůležitějším. Eskil totiž dělá vše proto, aby tím byla, nebo aby byla aspoň jednou z nejvýznamnějších a zážitek nejvíce formujícících složek.

V pozadí veškeré té krásy, kterou můžete obdivovat na obrázcích, stojí mocná technologie. Na té autor pracoval několik let, aniž by viděl jediný plod své práce. Ovšem teď se může kochat celými trsy a hrozny. Vytvořil totiž technologii tak pokročilou, že umožňuje upravování a formování hry velmi jednoduchou formou a na vývoj tak skutečně stačí jediný člověk.

Love (PC)O co se jedná? Zkusíme to vysvětlit jednoduše: zatímco většina vývojářů si načrtne herní svět, do kterého pak přidává nejrůznější objekty a následně ho upravuje k obrazu svému, je Eskilova technologie plně matematická.

V pozadí pracují neuvěřitelně komplikované vzorce, a když to trochu přeženeme, vývojářovi stačí vkládat do tabulek čísla a svět mu doslova roste před očima. Jistě, potřebujete na to slušné know-how, ale když už tuhle technologii máte, dokáže zastat mnohačlenný vývojářský tým.

Zatím jsme se bavili o netradičním zpracování a technologii. Jenže Love je také hra, i když to tak nemusí vypadat. Podle Steenbergových slov se jedná o masivně multiplayerovou akční adventuru, pod čímž si lze představit leccos, ale Love nám do tohoto schématu nějak nepasuje. A docela právem. Ačkoliv už to, že je možné ji tak nazvat, opět staví na odiv otázku smysluplnosti takových škatulek.

Love (PC)V naprostém základu by se Love dala popsat jako multiplayerový tycoon. Prostě se tady bude hodně stavět a tvořit. Od toho si Steenberg slibuje, že si hráči do značné míry vytvoří svůj vlastní svět tak, aby se v něm cítili dobře.

Výstavba měst by tak měla být kolektivním dílem, takže nebude probíhat tak, že by každý dostal plácek a něco si tam sám mastil. Ne, hráči budou muset kooperovat při výstavbě metropole a už jen sledovat, co z toho vznikne, by mohlo být zajímavé. Postupem času se hráčům-stavitelům mají otevírat nové možnosti a radost z kolektivní výstavby poroste.

Ovšem to by asi na velkou masivně multiplayerovou hru bylo málo. A tak je tu akční aspekt, který sám Steenberg přirovnává ke Quakovi – samozřejmě s jistými odchylkami. Vtip spočívá v tom, že abyste Love (PC)mohli stavět rozličnými způsoby, jak potřebujete, budete muset v divočině za branami města hledat nástroje, které vám to umožní.

A v divočině samozřejmě číhají cizáci, které je zapotřebí postřílet nebo umlátit. Nepřátelé budou provádět i útoky na město, takže jednou z hojných činností má být i jeho obrana.

Také to na vás v oné abstraktní kráse působí poněkud přízemně? I ten kotrast je ale zajímavý. Zároveň jde o důkaz, že se Steenberg nevznáší ve vzdušných zámcích a dobře ví, co hráče dokáže zabavit. Dokonce tvrdí, že akce je pro multiplayerové hry skvělá a má jí radši než taktiku v různých MMORPG. Navíc ji v Love chce ozvláštnit pokročilými prvky týmové komunikace. Ale i hlasové komunikace s prostředím – na dálku tak bude možné odpálit bombu nebo zavřít dveře.

Love (PC)Důležitou součástí snad každého MMO titulu jsou questy. Autor k nim opět přistupuje po svém a už nějakou dobu tvoří systém, který by je sice dokázal sám o sobě generovat, na druhou stranu si přeje, aby se neřídily známými mustry „zabij-přines-odnes“. Jsme hodně zvědaví, zda je něco takového vůbec možné.

Ale Eskil Steenberg má čas. Love je pro něj srdeční záležitostí. Dokonce je ochoten vypustit své ceněné technologie pod licencí open source, aby je mohl využívat každý a dále mu pomáhat zvelebovat tento svět nebo tvořit jiný na podobné bázi. Sám Eskil přiznává, že ještě nemá definitivní představu o výsledné hře a upozorňuje, že může ještě leccos změnit. Ať už to ale dopadne jakkoliv, tenhle kousek si chceme vyzkoušet!