Lumines byla jedna z prvních her na PSP, která si vysloužila velmi kladné reakce jak z řad recenzentů, tak hlavně z široké hráčské obce, a kostky Lumines se postupně úspěšně propadaly na Xbox Live Arcade, mobilní telefony a samozřejmě i na PC. Nikoho snad nemohlo ani napadnout, že se na tento komerční úspěch Tetsuya Mizugutchi se svým Q Entertainment nebude pokoušet navázat, a proto jedinou otázkou nebylo zda, ale kdy.
Každý level má svůj unikátní grafický styl a hudební doprovod se specifickými zvukovými efekty.
Geniální koncept by lehce utáhl samotnou hru, ale nebyl by to pan Mizuguchi, kdyby hraní neokořenil nenásilnou, ale pohlcující audio interakcí. Hry jako Rez a Space Channel 5 z Mizuguchiho dílny daly už dávno jasně najevo jeho touhu nějakým způsobem spojovat, míchat, nebo řekněme doplňovat vlastní hraní s hudebním doprovodem tak, aby výsledný audiovizuální dojem byl do poslední noty a do posledního pixelu vyvážený a sladěný. Pro autora Lumines (a to platí i pro další novinku z produkce Q Entertainment: Every Extend Extra) se ovšem takto vymezené mantinely nestaly klecí, ale výzvou, kterou překonal s takovou grácií a dávkou invence, že ostatní herní designéři musí ve svých počítačových kójích pukat závistí. Není však Lumines II jen okatě nápadným zpodobením hladové papule slintající po langustě a kaviáru? Existuje vůbec něco, co by se na Lumines dalo vylepšit, či alespoň doplnit tak, aby mělo smysl vyplácnout další koruny?Ty, kteří se s nějakou variací na Lumines ještě nesetkali ani v nějaké jejich freeware podobě na PC, uvedu rychle do obrazu. Padající čtyřdílné kostky, které se odlišují jen rozdílným zastoupením barevných segmentů, máte za úkol na herní ploše navrstvit tak, aby se ony barevné segmenty dostaly k sobě a vytvořily jednobarevnou kostku. Ta se po přejetí časové linky odmaže a vše co bylo nad touto odmazanou kostkou se poslušně, podle zákonů fyziky, sesune na její uvolněné místo. Čili žádná volná místa v hromádce, jak to známe z Tetrisu.
I druhý díl si bezesporu zaslouží vaši pozornost a vaše peníze.
Obtížnost levelů, které na sebe plynule a bez jakýchkoli prodlev navazují, je definována třemi faktory. Jde o rychlost pádu samotných kostek a rychlost pohybu časové linky, přičemž zvláště kombinace rychlého pádu kostek a pomalého pohybu odmazávající časomíry klade největší nároky na rychlý úsudek, postřeh a reakce. Třetím faktorem obtížnosti je grafické zpracování toho kterého levelu, respektive design vlastních kostek, který je někdy záměrně navržen tak, aby byl matoucí a v rychlosti špatně rozeznatelný.Každý level má svůj unikátní grafický styl a hudební doprovod se specifickými zvukovými efekty. Na rozdíl od prvního dílu je ale Lumines II ve svém základním módu Challenge rozdělen na 3 samostatné obtížnosti, přičemž každá z nich je zhruba tak obsáhlá, jako Challange v původních Lumines. Kromě toho je zde i tentokrát Vs. mód, kdy se na rozdělené hrací ploše snažíte co nejefektivnějšími komby pro sebe uzmout co největší její díl, a donutit soupeře (počítač nebo kamaráda propojeného Ad Hoc) k zahlcení. Nechybí ani Puzzle mód, kde na herní ploše máte za úkol sestavit předem zadaný obrazec, a Time Attack, kdy za pevný časový úsek musíte odmazat předepsaný počet kostek. Novinkou v Lumines II je Mission mód, který vám v levelech dávkuje konkrétní sadu po sobě jdoucích kostek a vaším úkolem je s poslední kostkou odmazat vše tak, aby na obrazovce po závěrečném přejetí časové linky nezůstalo vůbec nic. Kromě toho jsou v Misson módu další úkoly, které jsou jakousi kombinací Time Attack a Puzzle módu.
V menu jsou k dispozici propracované tabulky, v nichž se zaznamenává vaše veškeré konání, a program jimi vyhodnocuje úspěšnost hraní. Máte tedy dobrý přehled, kde a co vám ještě chybí k odemknutí (ve hře je k dispozici na šedesát grafických stylů, sto audio stop, a mimo to si zpřístupňujete hromadu animovaných avatarů, kteří vaše hraní provází), a kde je třeba ještě přitlačit na pilu tak, aby vás hra odměnila nejvyšším statusem úspěšnosti. Největší odměnou jsou samozřejmě odemčené levely, ve kterých se můžete dosytosti vyřádit v módu volné hry. Každý si jistě najde několik takových, ke kterým se bude vracet jen tak, pro potěšení ze hry a pro ukrácení volné chvíle.
|
|
Lumines II | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|