Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony musí zákazníky odškodnit za lživou reklamu na PS Vita

  10:00aktualizováno  10:00
Společnost Sony prý musela vědět, že pro přenosné zařízení PlayStation Vita slibuje nesplnitelné funkce. Informace přesto byly součástí oficiálních marketingových materiálů.

PlayStation Vita

Proti takovému postupu se však postavila organizace Federal Trade Commission, která spadá pod americkou vládu. Sony v souvislosti s tím přistoupila na urovnání, kterým má odškodnit propagační sliby z konce roku 2011 a začátku roku 2012. Přístroj PlayStation Vita tehdy uváděla do obchodů.

Finanční vyrovnání tak musí nabídnout všem lidem, kteří Vitu zakoupili před 1. červnem 2012. Společnost proto zákazníky upozorní na právo na odškodné. Na výběr pak bude vrácení 25 dolarů (zhruba 500 korun), nebo poukaz na 50 dolarů (zhruba tisíc korun) pro nákup her a služeb společnosti.

Firma také v budoucnu o svých výrobcích nesmí poskytovat zavádějící informace. Federal Trade Commission společnosti Sony v oficiálním dokumentu vyčítá například to, že slibovala „jednoduchý přístup k PlayStation 3 hrám prostřednictvím PS Vita“. Upozorňuje však, že většinu her vůbec na dálku hrát nelze. Třeba střílečku Killzone 3 společnost využívala jako příklad v oficiálních materiálech. Titul přitom funkci Remote Play pro PS Vita dodnes nenabízí.

Jessica Richová, která vede oddělení pro ochranu spotřebitelů, v souvislosti s tím v oficiálním prohlášení napsala: „Vstupujeme do každoročního období největších nákupů, kdy je firmám třeba připomínat, že musí plnit sliby spotřebitelům.“

Propagaci zařízení zajišťovala společnost Deutsch LA, která podle FTC svým zaměstnancům nařídila zařízení vychvalovat. Pod klíčovým slovem #gamechanger na sociálních sítích sdíleli chválu, aniž by zmínili svůj vztah k výrobci. Federal Trade Commission tento postup firmě Deutsch LA zakázala.

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Další z rubriky

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.