PlayStation Vita

PlayStation Vita

Sony musí zákazníky odškodnit za lživou reklamu na PS Vita

  • 4
Společnost Sony prý musela vědět, že pro přenosné zařízení PlayStation Vita slibuje nesplnitelné funkce. Informace přesto byly součástí oficiálních marketingových materiálů.

Proti takovému postupu se však postavila organizace Federal Trade Commission, která spadá pod americkou vládu. Sony v souvislosti s tím přistoupila na urovnání, kterým má odškodnit propagační sliby z konce roku 2011 a začátku roku 2012. Přístroj PlayStation Vita tehdy uváděla do obchodů.

Finanční vyrovnání tak musí nabídnout všem lidem, kteří Vitu zakoupili před 1. červnem 2012. Společnost proto zákazníky upozorní na právo na odškodné. Na výběr pak bude vrácení 25 dolarů (zhruba 500 korun), nebo poukaz na 50 dolarů (zhruba tisíc korun) pro nákup her a služeb společnosti.

Firma také v budoucnu o svých výrobcích nesmí poskytovat zavádějící informace. Federal Trade Commission společnosti Sony v oficiálním dokumentu vyčítá například to, že slibovala „jednoduchý přístup k PlayStation 3 hrám prostřednictvím PS Vita“. Upozorňuje však, že většinu her vůbec na dálku hrát nelze. Třeba střílečku Killzone 3 společnost využívala jako příklad v oficiálních materiálech. Titul přitom funkci Remote Play pro PS Vita dodnes nenabízí.

Jessica Richová, která vede oddělení pro ochranu spotřebitelů, v souvislosti s tím v oficiálním prohlášení napsala: „Vstupujeme do každoročního období největších nákupů, kdy je firmám třeba připomínat, že musí plnit sliby spotřebitelům.“

Propagaci zařízení zajišťovala společnost Deutsch LA, která podle FTC svým zaměstnancům nařídila zařízení vychvalovat. Pod klíčovým slovem #gamechanger na sociálních sítích sdíleli chválu, aniž by zmínili svůj vztah k výrobci. Federal Trade Commission tento postup firmě Deutsch LA zakázala.