Má Zima Software finanční problémy?

  12:00aktualizováno  6. srpna 6:48
Jako lavina se koncem týdne začaly šířit informace o velkých finančních problémech Zima Software. Do noty tomuto tvrzení hrálo i dlouhodobé pozastavení Shock Killera a dle neoficiálních informací i Poldy 3. Udělali jsme tedy průzkum jak u vedení, tak u lidí firmě blízkých a zde je výsledek.
Logo Zima Software

Zcela potichu, bez sebemenší zmínky na svých webových stránkách či novinářům, pozastavila firma Zima Software svůj připravovaný projekt Shock Killer, který byl vyvíjen paralelně s další 3D akční hrou Death Tracer a jehož vývoj byl již v pokročilém stádiu (3D modely, textury, lokace a základy engine). Možná bychom se toto nedozvěděli ani my, kdyby nás však nekontaktovali někteří lidé pracující na Shock Killerovi, jimž Zima Software za odvedenou práci údajně nezaplatil a vypoklonkoval je s tím, že nesplnili jeho očekávání. "To ale přece není možné, když si lidi od Zimy naši práci průběžně kontrolovali a až do této chvíle s ní byli, podle jejich slov, zcela spokojeni," uvedl Jan Halfar, který měl na starosti 3D modelování objektů a v herní branži už je znám díky logické hře Berušky, kterou vydal BonusWeb spolu s Anankreonem vloni v listopadu. Podle něj většina lidí, s nimiž se Zima Software rozloučil bez výplaty, soudí, že je tato firma vyvíjející projekty hlavně pro Českou republiku (byť se již několikrát, ale vždy neúspěšně pokoušela prorazit do zahraničí) zmítána finančními problémy.

"O finančních problémech nemůže být ani řeč," oponoval Martin Zima, šéf Zima Software a jeho slova doplnil výrobní ředitel Radek Smíšek: "Projekt Shock Killer jsme přerušili z důvodů posílení práce na hře Death Tracer a Hartross. S obnovením tohoto projektu počítáme na začátek roku 2001. Většina pracovníků pak přešla do týmů vyvíjejících tyto tituly proto, aby se urychlila a zkvalitnila práce na výše zmíněných titulech. Co se financí týče, se všemi jsme se samozřejmě vypořádali."

Walker z Shock Killera

Halfar však s jeho vyjádřením zásadně nesouhlasí: "Vypořádali? To snad nemyslí vážně. Řekli nám, že jsme nesplnili jejich očekávání a nedostali jsme ani korunu. Takhle poškodili ještě další tři nebo čtyři lidi a rozhodně to není postup perspektivní a seriózní firmy hrající si na největšího českého vývojáře počítačových her," uvedl Halfar. Jak nám potvrdili další členové týmu, Zima Software jim údajně dubnovou výplatu skutečně zaplatit odmítnul, přičemž kromě dvou lidí všechny propustil. "O posílení jiných projektů tedy nemůže být ani řeč," uzavřel Halfar.

Ačkoliv ve středu i včera kolovaly v souvislosti s přerušením vývoje Shock Killera (dle našich, pochopitelně neoficiálních, zpráv však má být projekt úplně zrušen) informace o pozastavení všech dalších projektů kromě Death Tracera (a to z několika důvěryhodných zdrojů blízkých Zima Software, přičemž i podle nich k tomu vedly finanční problémy), Martin Zima nás ujistil, že vývoj Death Tracera, Hartrossu i tolik očekávaného Poldy 3 bude nadále pokračovat podle plánu. Právě Polda 3 měl být, podle našich zdrojů z řad lidí blízkých Zima Software, údajně druhým pozastaveným projektem a to hlavně kvůli zastaralé grafice a součásnému stádiu vývoje, Martin Zima však toto rezolutně popřel.

Autor:
Témata: software
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...