Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Má Zima Software finanční problémy?

  12:00aktualizováno  6. srpna 6:48
Jako lavina se koncem týdne začaly šířit informace o velkých finančních problémech Zima Software. Do noty tomuto tvrzení hrálo i dlouhodobé pozastavení Shock Killera a dle neoficiálních informací i Poldy 3. Udělali jsme tedy průzkum jak u vedení, tak u lidí firmě blízkých a zde je výsledek.
Logo Zima Software

Zcela potichu, bez sebemenší zmínky na svých webových stránkách či novinářům, pozastavila firma Zima Software svůj připravovaný projekt Shock Killer, který byl vyvíjen paralelně s další 3D akční hrou Death Tracer a jehož vývoj byl již v pokročilém stádiu (3D modely, textury, lokace a základy engine). Možná bychom se toto nedozvěděli ani my, kdyby nás však nekontaktovali někteří lidé pracující na Shock Killerovi, jimž Zima Software za odvedenou práci údajně nezaplatil a vypoklonkoval je s tím, že nesplnili jeho očekávání. "To ale přece není možné, když si lidi od Zimy naši práci průběžně kontrolovali a až do této chvíle s ní byli, podle jejich slov, zcela spokojeni," uvedl Jan Halfar, který měl na starosti 3D modelování objektů a v herní branži už je znám díky logické hře Berušky, kterou vydal BonusWeb spolu s Anankreonem vloni v listopadu. Podle něj většina lidí, s nimiž se Zima Software rozloučil bez výplaty, soudí, že je tato firma vyvíjející projekty hlavně pro Českou republiku (byť se již několikrát, ale vždy neúspěšně pokoušela prorazit do zahraničí) zmítána finančními problémy.

"O finančních problémech nemůže být ani řeč," oponoval Martin Zima, šéf Zima Software a jeho slova doplnil výrobní ředitel Radek Smíšek: "Projekt Shock Killer jsme přerušili z důvodů posílení práce na hře Death Tracer a Hartross. S obnovením tohoto projektu počítáme na začátek roku 2001. Většina pracovníků pak přešla do týmů vyvíjejících tyto tituly proto, aby se urychlila a zkvalitnila práce na výše zmíněných titulech. Co se financí týče, se všemi jsme se samozřejmě vypořádali."

Walker z Shock Killera

Halfar však s jeho vyjádřením zásadně nesouhlasí: "Vypořádali? To snad nemyslí vážně. Řekli nám, že jsme nesplnili jejich očekávání a nedostali jsme ani korunu. Takhle poškodili ještě další tři nebo čtyři lidi a rozhodně to není postup perspektivní a seriózní firmy hrající si na největšího českého vývojáře počítačových her," uvedl Halfar. Jak nám potvrdili další členové týmu, Zima Software jim údajně dubnovou výplatu skutečně zaplatit odmítnul, přičemž kromě dvou lidí všechny propustil. "O posílení jiných projektů tedy nemůže být ani řeč," uzavřel Halfar.

Ačkoliv ve středu i včera kolovaly v souvislosti s přerušením vývoje Shock Killera (dle našich, pochopitelně neoficiálních, zpráv však má být projekt úplně zrušen) informace o pozastavení všech dalších projektů kromě Death Tracera (a to z několika důvěryhodných zdrojů blízkých Zima Software, přičemž i podle nich k tomu vedly finanční problémy), Martin Zima nás ujistil, že vývoj Death Tracera, Hartrossu i tolik očekávaného Poldy 3 bude nadále pokračovat podle plánu. Právě Polda 3 měl být, podle našich zdrojů z řad lidí blízkých Zima Software, údajně druhým pozastaveným projektem a to hlavně kvůli zastaralé grafice a součásnému stádiu vývoje, Martin Zima však toto rezolutně popřel.

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Další z rubriky

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.