Má Zima Software finanční problémy?

  • 48
Jako lavina se koncem týdne začaly šířit informace o velkých finančních problémech Zima Software. Do noty tomuto tvrzení hrálo i dlouhodobé pozastavení Shock Killera a dle neoficiálních informací i Poldy 3. Udělali jsme tedy průzkum jak u vedení, tak u lidí firmě blízkých a zde je výsledek.
Logo Zima Software

Zcela potichu, bez sebemenší zmínky na svých webových stránkách či novinářům, pozastavila firma Zima Software svůj připravovaný projekt Shock Killer, který byl vyvíjen paralelně s další 3D akční hrou Death Tracer a jehož vývoj byl již v pokročilém stádiu (3D modely, textury, lokace a základy engine). Možná bychom se toto nedozvěděli ani my, kdyby nás však nekontaktovali někteří lidé pracující na Shock Killerovi, jimž Zima Software za odvedenou práci údajně nezaplatil a vypoklonkoval je s tím, že nesplnili jeho očekávání. "To ale přece není možné, když si lidi od Zimy naši práci průběžně kontrolovali a až do této chvíle s ní byli, podle jejich slov, zcela spokojeni," uvedl Jan Halfar, který měl na starosti 3D modelování objektů a v herní branži už je znám díky logické hře Berušky, kterou vydal BonusWeb spolu s Anankreonem vloni v listopadu. Podle něj většina lidí, s nimiž se Zima Software rozloučil bez výplaty, soudí, že je tato firma vyvíjející projekty hlavně pro Českou republiku (byť se již několikrát, ale vždy neúspěšně pokoušela prorazit do zahraničí) zmítána finančními problémy.

"O finančních problémech nemůže být ani řeč," oponoval Martin Zima, šéf Zima Software a jeho slova doplnil výrobní ředitel Radek Smíšek: "Projekt Shock Killer jsme přerušili z důvodů posílení práce na hře Death Tracer a Hartross. S obnovením tohoto projektu počítáme na začátek roku 2001. Většina pracovníků pak přešla do týmů vyvíjejících tyto tituly proto, aby se urychlila a zkvalitnila práce na výše zmíněných titulech. Co se financí týče, se všemi jsme se samozřejmě vypořádali."

Walker z Shock Killera

Halfar však s jeho vyjádřením zásadně nesouhlasí: "Vypořádali? To snad nemyslí vážně. Řekli nám, že jsme nesplnili jejich očekávání a nedostali jsme ani korunu. Takhle poškodili ještě další tři nebo čtyři lidi a rozhodně to není postup perspektivní a seriózní firmy hrající si na největšího českého vývojáře počítačových her," uvedl Halfar. Jak nám potvrdili další členové týmu, Zima Software jim údajně dubnovou výplatu skutečně zaplatit odmítnul, přičemž kromě dvou lidí všechny propustil. "O posílení jiných projektů tedy nemůže být ani řeč," uzavřel Halfar.

Ačkoliv ve středu i včera kolovaly v souvislosti s přerušením vývoje Shock Killera (dle našich, pochopitelně neoficiálních, zpráv však má být projekt úplně zrušen) informace o pozastavení všech dalších projektů kromě Death Tracera (a to z několika důvěryhodných zdrojů blízkých Zima Software, přičemž i podle nich k tomu vedly finanční problémy), Martin Zima nás ujistil, že vývoj Death Tracera, Hartrossu i tolik očekávaného Poldy 3 bude nadále pokračovat podle plánu. Právě Polda 3 měl být, podle našich zdrojů z řad lidí blízkých Zima Software, údajně druhým pozastaveným projektem a to hlavně kvůli zastaralé grafice a součásnému stádiu vývoje, Martin Zima však toto rezolutně popřel.


Témata: software