Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Machinima, aneb jak ze hry udělat film

  11:00aktualizováno  1. listopadu 5:45
Machinima, aneb jak ze hry udělat film
Není pochyb o tom, že filmový a herní průmysl se čím dál více prolínají. Ať už jde o použitá témata, výrobní postupy či technologické prostředky. Ostatně her podle filmů a filmů podle her již bylo, s větším i s menším úspěchem, natočeno několik. Jako příklad dobře poslouží filmy Tomb Raider, Wing Commander, Resident Evil a další. Co se týče her podle filmů, zřejmě nejlepším příkladem budiž právě dokončovaná hra na konzoli PS 2 Lord of The Rings: Two Towers, která čerpá z veleúspěšného filmu režiséra Petera Jacksona. Něco jiného ovšem je udělat film přímo ze hry, za použití jejího enginu, 3D modelů postav, objektů etc. Vždyť například engine z her jako je Quake a Unreal přímo vybízí k tvorbě efektních záběrů. Na rozdíl od skutečného natáčení je totiž režisér schopen pomocí softwarových nástrojů nastavit kameru, zdroj a směr světla jak se mu zachce a může tak mnohem lépe a nesrovnatelně levněji realizovat svoji myšlenku. Tato činnost, které se nejprve věnovalo pouze několik jedinců a jenž se přetransformovala téměř v hnutí se nazývá Machinima a jistě jste se sním setkali v podobě např. videoukázky zachycující průběh hraní různých her. To je však ten nejjednodušší příklad. Mnohé takto vytvořené filmy si totiž z her vezmou skutečně pouze technologii, ale jinak mají vlastní příběh, atmosféru a počítačově vymodelované herce. Založeny byly také profesionální společnosti,jako například Foundation Entertainment, které se tvorbou krátkých filmů zabývají. O přechodu z téměř šest let trvajícího undergroundu svědčí také první ročník vyhlášení nejlepších filmů o které se postarala The Academy of Machinima Arts & Sciences. Pokud vás představa tvorby podobných filmů láká, určitě navštivte tyto stránky, kde se dozvíte vše potřebné o tom jak začít, jaký software používat a hlavně jak ho používat. Nejdůležitější jsou ovšem vlastní nápady bez, kterých jsou i všemocné softwarové nástroje jen souborem jedniček a nul.
Autor:


Témata: software, Tomb Raider


Nejčtenější

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky


Bethesda oznámí nový projekt. Mohlo by to být pokračování Wolfensteinu

Vydavatelství Bethesda naznačilo odhalení nového titulu, ale sérií Fallout ani The Elder Scrolls se prý netýká. K naznačení nového projektu společnost využila...  celý článek

The Elder Scrolls Online
Ukázka z The Elder Scrolls Online: Zachraňte svět před zkázou

Nejnovější ukázka z The Elder Scrolls Online poodhaluje příběhové pozadí titulu. Daedrický princ Molag Bal vaší postavě na začátku hry ukradne duši, a hráč se...  celý článek

On-line karetní hra Coraabia
Česká on-line karetní hra Coraabia přechází do otevřeného betatestu

Vývojářský tým projektu Coraabia žije především z nadšení. Hra totiž vzniká téměř bez finančních prostředků, přesto však usiluje o profesionální zpracování a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.