Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Placené recenze musí být označené, říká organizace ochraňující spotřebitele

  17:00aktualizováno  17:00
Že Microsoft platil za neoznačenou reklamu, vyplulo na povrch již loni. Letos v září však YouTube kanál Machinima pod nátlakem americké organizace Federal Trade Commission přislíbil změnit podmínky fungování. Propagace ve videích tak nyní musí být vždy jasně označená.

Ilustrační obrázek z reklamy na konzoli Xbox One | foto: Bonusweb.cz

Machinima totiž v minulosti uzavřela dohodu s Microsoftem a na kanálu se objevila videa vyzdvihující konzoli Xbox One ještě před jejím uvedením do prodeje.

Záznamy vytvořila dvojice nezávislých autorů a Machinima prvnímu z nich vyplatila 15 tisíc dolarů a druhý obdržel 30 tisíc dolarů. Videa následně nashromáždila 250 tisíc a 730 tisíc přehrání.

Ředitelka úřadu pro ochranu spotřebitelů Jessica Richová k záležitosti prohlásila: „Když lidé na internetu vidí vyzdvihovaný produkt, mají právo vědět, jestli jde o autentický názor, či marketingové lákadlo.“

Nepřiznaná propagační kampaň přitom pokračovala ještě akcí, ve které Machinima dalším tvůrcům přislíbila vyplatit jeden dolar za každých tisíc přehrání až do výše 25 tisíc. Vznikala tak reklamní videa, o kterých se diváci domnívali, že jsou to skutečné názory jejich autorů (čtěte více).

Machinima proto do budoucna musí uvádět existující vztahy mezi propagátorem a společností, která daný produkt vyrábí. A v případě, že na sjednání kampaně dojde, musí dohlížet na korektní označování videí jako propagačních záznamů.

Federal Trade Commission (FTC) se však zabývala i rolí společností Microsoft a Starcom. Reklama totiž byla určená právě pro produkt Microsoftu a Starcom pro firmu zajišťoval publicitu. FTC však dospěla k závěru, že šlo o ojedinělý případ, který neodráží taktiku společností. Firmy navíc obratem zjednaly nápravu situace.

Autor:


Témata: Xbox, Xbox One


Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Další z rubriky

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.