O tom, že první mise měla nabídnout víc než jen náměstí s přilehlou budovou, se na Facebooku rozepsal vývojář a glosátor Daniel Vávra. Nešlo přitom jen o koncept, práce byly podle Vávry z velké části hotovy. Ostatně zveřejněné screeny hovoří samy za sebe. Vypadají totiž i po letech parádně.
„Vězte, že jsme navrhli a postavili celé sicilské městečko, kde se měla odehrávat dlouhá bitva, kde hráč měl mimo jiné jezdit na haklu a bojovat s německými obrněnci a snipery. Ty tanky jsme měli taky a byly pojízdné,“ vzpomíná Vávra.
Scénář tohoto jediného úkolu totiž měl 89 stran a Vávra ho psal několik měsíců. „Jel jsem kvůli tomu na Sicílii fotit lokace. Pročetl jsem stohy dokumentů o vysazení US parašutistů v této operaci, včetně dobových reportů vojáků přímo z akce a na základě toho napsal tenhle úvodní quest.“
Do finální verze se ovšem propracoval jen fragment, podívat se můžete třeba zde. „A pak to tam nebylo, protože nevím proč a odešel jsem,“ uzavírá Vávra.
Žijeme v internetové totalitě, říká herní vývojář Daniel Vávra |
Mafia 2 vyšla v roce 2010 na PC, Mac, PlayStation 3 a Xbox 360. „Mafia 2 přichází se spoustou výborně zpracovaných dílčích prvků. Párkrát se je ale nepodařilo poskládat tak, jak jsme si představovali,“ napsali jsme na Bonuswebu v dobové recenzi. V roce 2020 vyšel remaster nazvaný Mafia 2: Definitive Edition.
Daniel Vávra je český herní designér, scenárista a glosátor, který proslul hrou Mafia: The City of Lost Heaven (o remaku jsme psali zde). Naposledy zabodoval se středověkým RPG Kingdom Come: Deliverance.
Založil také Společnost pro obranu svobody projevu, jejímž cílem je podpora svobody slova a obrana proti cenzuře na sociálních sítích. Věnuje se i charitě, v listopadu ve streamu s Agraelusem vybrali 1,3 milionu korun pro děti v dětských domovech. Sám Vávra dohodil dalších 200 tisíc korun.