Ilustrační obrázek z druhého dílu gangsterky Mafia

Ilustrační obrázek z druhého dílu gangsterky Mafia

Konec Mafie v Čechách? Vývoj se údajně přesouvá do Kalifornie

  • 9
Pražská pobočka herního studia 2K Czech končí. Podle oficiálního prohlášení je cílem sloučení "zdrojů". Někteří vývojáři se tak přesouvají do Brna, kde vznikal druhý díl Mafie, a někteří se stěhují do kalifornského města Novato.

Změna prý pomůže integraci 2K Czech s týmy, které za svou práci získaly rozličné herní ceny. "Součástí těchto změn je i úprava počtu zaměstnanců, která vede k eliminaci některých pozic," napsala společnost 2K v prohlášení pro britský magazín Eurogamer.

Podle proslulého novináře, který na serveru Twitter vystupuje pod přezdívkou Superannuation, je však situace komplikovanější. Superannuation totiž naznačuje, že se vývoj neohlášené Mafie 3 mohl přesunout z České republiky právě do Kalifornie.

Tam loni vzniklo nové studio pod vedením producenta Roda Fergussona, kterému se přičítají takřka magické dovednosti v dokončování projektů. Pomohl například vydání pět let vyvíjené střílečky BioShock Infinite a roky pracoval pro společnost Epic Games.

Do Fergussonem vedeného studia se již v minulosti přesunuli někteří přední vývojáři, kteří se dříve podíleli na projektech jako Prey 2, BioShock 2 či Starwars 1313. A podle novináře tam zamířili i lidé z vedoucích pozic v 2K Czech.

Superannuation navíc uvádí, že ho pod rouškou anonymity oslovil informátor. Ten tvrdí, že Mafia 3 již rok vznikala v českém studiu a měla být původně jednou z úvodních her pro konzole nové generace.

Podle novinářových informací však 2K Czech po dokončení Mafie 2 propustila citelný počet zaměstnanců a opětovný nábor pak probíhal pomaleji, než se očekávalo. Od plánů na vydání hry jako úvodního titulu pro konzole nové generace tak vydavatelství brzy opustilo.

Projekt navíc údajně nesplňoval kvalitativní nároky mateřské společnosti, a vývoj tak prý začíná nanovo, a to právě ve Fergussonově studiu.