Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mall Tycoon – ředitelem hypermarketu

  12:00aktualizováno  11:14
Záplava tycoonů zdá se nemá konce. Už tu byl tycoon dopravní, železniční, zoologický, monopolní, automobilový, lyžařský, měsíční, ropný i skejťácký. I přesto se vývojáři ze studia Holistic Design rozhodli přidat do dlouhého výčtu také tycoon hypermarketový, po americku tedy Mall Tycoon. Jak bude vypadat?

Mall Tycoon

Snad každý hráč budovatelských strategií již někdy zavítal do svatostánku konzumní společnosti – hypermarketu (ať již při vánočním nákupu, nebo z prostého faktu, že jim jeden takový vyrostl před domem, jako se to před nedávnem stalo mně – tímto také zdravím provozovatele hostivařského Shopping Parku, jehož bílé neony svítí přímo do mé ložnice). Většina „stavitelsky“ postižených jedinců byla zajisté fascinována dokonalým rozložením větších i menších obchůdků, které se stavěly návštěvníkům do cesty na nejexponovanějších místech a doslova na každém kroku předávaly svůj neviditelný vzkaz: „Nech nám tu své peníze, pokud možno všechny a hned.“ Nutno říci, že ve valné většině případů velmi úspěšně (dá-li se alespoň soudit podle spokojených tváří zákazníků, kteří právě utratili několik tisícovek za věci, které původně ani nechtěli). Díky vývojářům z Holistic Designu budou mít všichni novodobí Waltonové již brzy příležitost vyzkoušet si podobné obchodní praktiky na vlastní kůži. Tedy alespoň na monitorech ve hře prozaicky nazvané Mall Tycoon (mall je americký výraz pro hypermarket – pozn. přek.).

Mall Tycoon

Samotná náplň hry bude geniálně jednoduchá a zároveň nesmírně náročná – vybudovat co nejvíce prosperující obchod, do kterého se budou stahovat lidé z celého okolí a utrácet v něm hromady poctivě vydělaných zelených papírků. Začátek je ovšem velmi krušný – prázdná uzavřená hala bez obchodů se stoickým klidem čeká na svého vysvoboditele, který by jí vdechnul život. Nezbývá než vybrat některé ze šedesáti dostupných komodit, vystavit je v regálech nově vybudovaných obchodů, tu a tam přihodit stánek s občerstvením, lavičky, malou horskou dráhu nebo fontánku a cesta za pohádkovým bohatstvím může začít. Ale co to - ačkoliv jsou všechny brány otevřené, zeje hypermarket prázdnotou a hrobové ticho jen občas přeruší zakašlání znuděného personálu. Je to jasné – obchodnímu centru chybí marketing a zákaznická odezva. Naštěstí bude k dispozici bohatá nabídka propagačních kampaní – od „obyčejných“ reklam v tisku nebo televizi, přes letáky informující o nových slevách, až po takové sezónní speciality jako vystoupení Santa Clause, velikonočních zajíčků, stavbu strašidelného domu k Haloweenu, modní přehlídky, nebo třeba koncerty slavných rockových kapel. Každému dle jeho gusta i peněženky. Mall Tycoon Podle grafů prodejů jednotlivých druhů zboží a nálady zákazníků je zase možné správně „namixovat“ sortiment – pokud si tedy lidé usmyslí, že chtějí kupovat motorový olej v prodejně potravin, tak by bylo záhodno navézt do regálů místo chleba nějaký ten Mogul či Castrol.

Kromě problémů čistě marketingových však postupem času přibudou starosti jiného, o poznání lidštějšího charakteru. Rozrůstající se centrum potřebuje stále více zaměstnanců všeho druhu (pokladní, skladníky, ochranku, uklízeče...), kteří však mají tu otravnou vlastnost, že by chtěli čím dál vyšší platy. Ani návštěvníci ale nezůstanou se svými starostmi pozadu. Ztracené děti, „somráci“, předvánoční tlačenice – to je jenom hrstka nepříjemností, které se na hlavu ředitele valí (o přírodních katastrofách raději nemluvě). Právě kvůli interakci s postavami se vývojáři rozhodli „obléci“ hru do relativně přehledného trojrozměrného kabátu, který trochu připomíná Monopoly Tycoon (kamerou půjde samozřejmě volně pohybovat, otáčet i zoomovat). Ke cti programátorů nutno podotknout, že si Mall Tycoon vystačí s minimální konfigurací v podobě 300 MHz procesoru, 64 MB paměti a 16 MB 3D karty. Samozřejmostí je u tohoto typu her i možnost uploadu obzvláště vydařených hypermarketů na internet, kde se jimi mohou pokochat další hráči.

Nezbývá než se těšit na počátek příštího roku, kdy by se měl Mall Tycoon objevit na trhu. Pánové z Holistic Designu již několikrát ukázali, že dovedou dělat kvalitní hry (například Merchant Prince 2, Emperor of the Fading Suns), a tak je o důvod více, proč bychom se měli na zbrusu nový přírůstek do rodiny Tycoonů těšit. Jenom nezapomeňte, že zákazník má vždycky pravdu...

Autor:




Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

For Games 2017
Na For Games k zahrání před vydáním: Asasín, Super Mario Odyssey i Far Cry 5

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Další z rubriky

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.