Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Marek Španěl představil Op. Flashpoint

  7:00aktualizováno  10:43
Již za pár dnů se na pulty prodejen s počítačovými hrami dostane toužebně očekávaná česká taktická strategie Operation Flashpoint z období konce studené války. Proto jsme do křesla pro hosta pozvali producenta hry Marka Španěla, který téměř dvě a půl hodiny odpovídal na vaše všetečné dotazy.

Netrpělivě očekávané datum vydání české taktické strategie Operation Flashpoint se kvapem blíží a vydání hry se u nás, stejně jako všude jinde v Evropě, dočkáme v pátek 22. června (v Americe si budou muset počkat do konce prázdnin). Při té příležitosti jsme se rozhodli pozvat do horkého křesla hosta BonusWebu již podruhé producenta hry Marka Španěla (záznam prvního online rozhovoru), aby odpovídal na vaše otázky a Marek Španěl již podruhé naše pozvání přijal.

Marek Španěl, producent Operation Flashpoint

Osmadvacetiletý Marek Španěl je člověk, který vývoji her zasvětil valnou část svého života, neboť s ním začal přesně ve 12ti letech spolu se svým bratrem Ondřejem, který také pracuje na Operation Flashpoint jako hlavní programátor. Oba bratři nejprve tvořili hry pro Atari (Invaze z Aldebaranu, Gravon), na PC přesedlali na přelomu let 1996 a 1997. V roce 1997 se začal vyvíjet FlashPoint, jehož koncepce i vzhled se během vývoje několikrát změnily, stejně jako publisher, dnes je však Operation Flashpoint jednou z nejočekávanějších válečných strategií nejen mezi domácími hráči, což dokazuje i úspěch hratelné demoverze, kterou si stáhlo hodně přes milion lidí. V současné době vede Marek Španěl Bohemia Interactive Studio, které se zaměřuje na vývoj her pro domácí (Pohádka o Mrazíkovi..., Gooka, Gooka 2 (ve vývoji)) i zahraniční trh (Operation Flashpoint a další, dosud oficiálně neoznámené tituly), zároveň je vlastníkem 10ti procentního podílu této úspěšné vývojářské firmy.

Operation Flashpoint je taktická strategie odehrávající se v období studené války, která nabízí hráči neskutečnou volnost pohybu, prozkoumávání objektů a používání předmětů. Právě fakt, že všechny předměty na bojišti jsou plně funkční, dělá z Flashpointu naprosto revoluční hru a výrazně zvyšuje hratelnost. Mrtvým vojákům se totiž dají brát zbraně i munice, narazíte-li na opuštěné vozidlo, můžete do něj nasednout a urychlit svůj přesun z místa na místo... a právě tato obrovská svoboda spolu s realistickou grafikou je zřejmě největším tahounem hry. Ostatně vyzkoušet si to můžete na vlastní kůži v hratelném demu, nebo si alespoň prohlédnout první, druhou či třetí sadu screenshotů a pročíst si preview a první dojmy z dema.

Záznam online rozhovoru s Markem Španělem, producentem Operation Flashpoint

Autor dotazu: Lukáš Cafourek, odpovězeno: 21:51:15
Otázka: << na tuto otázku nemusíte odpovídat :) >> Zdarvim, jaká je podle vás doporučená konfigurace na OFP ?? :))))))))) Nelezou vám už ty otázky na nervy? :)
Odpověď: Nelezou. Vlastně jsem rád, že se něko o Flashpoint zajímá. Takže díky za všechny zajímavé otázky a všem přeji dobrou noc.


Autor dotazu: Lukáš Cafourek, odpovězeno: 21:50:24
Otázka: Ještě jedna věc: O OFP se zajímám již od ledna 99 (preview v Gamestaru) a za tu dobu jsem na internetu přečetl desítky různých preview a rozhovorů s tebou.. Jak jsi to mohl psychicky zvládnout, odpovídat znova a znova pořád dokola na ty samé otázky ? :)))))))
Odpověď: Těch rozhovorů už bylo skutečně hodně (ale ty v angličtině mi dávají zabrat mnohem víc). Ale kdo tvrdí, že jsem to psychicky zvládl? Nedávno se mě jistý angličan, který tu byl na návštěvě, nedůvěřivě ptal, proč máme v kancelářich polstrované dvěře, a zda to dřív býval blázinec. Každopádně dr. Chocholoušek je náš dobrý známý.


Autor dotazu: Lukáš Cafourek, odpovězeno: 21:47:50
Otázka: Díky! určitě se ozveme.! Jaký máte názor na dění na českém vývojářském poli v Čéchách? Myslím, že se pomalu stáváme (aspoň co do tvorby her)takovým sillicon valley ve stření evropě :) Když to srovnám např. s Polskem, Maďarskem nebo Rakouskem, tak produkce áčkových her je u nás nesrovnatelně větší ( váš OFP, Mafia, či H&D II od Illusionů - jedny vůbec z nejočekávanějších her na světě, další zajímavé porjekty od Zima software... atd.)
Odpověď: HAD, HAD2 a také Mafie jsou opravdu očekávané hry. Doufám, že Flashoint už také trochu síly v zahraničí ukázal. Určitě je to velký úspěch - četl jsem na nějakém americkém serveru o nás a o Flashppointu, že jsme právě vylezli z jeskyň, někde dostali počítače a začali programovat hry, a že jsou dobré. Opravdu legrace - ale na jednu stranu velké uznání.


Autor dotazu: Hynek Žalčík, odpovězeno: 21:45:53
Otázka: Dokonale.. nemuzu se dockat, teste se na nejake mensi bitvicky ode mne.. Budete davat mise ruznych autoru na sve stranky ? Planujete nejake dalsi mody ? Z dema nebylo moc jasne, jestli budete moci hrat treba za araby nekde v pousti.. byl by to zajimavy mod..tedy pokud to ve hre uz není..
Odpověď: Určitě bude mnoho ruzných soutěží (jak u nás, tak v cizině) o nejlepší mise, budou různé servery (fan stránky se spojily a tvoří centralní hodnotící a editovací web, uvidíme, jak se jim to povede). Takže už se na ty mise těším!


Autor dotazu: Fana Holešínský, odpovězeno: 21:44:28
Otázka: Zdravím! Nejprve musím říci, že nic není dokonalé, ale vzhledem k tomu, jak komplexní simulátor OF je (neznám nic, co by se mu v současnosti vyrovnalo právě v tom množství problému, které bylo třeba zvládnout, a proto si myslím, že se OF nedá srovnávat s ničím jiným - že jde o nový typ simulátoru), tak některé vyskytující se nedostatky se dají prominout...
- protože mám k dispozici jenom public demo a o různých Review verzích OF jsem četl jenom na webu, bez možnosti nahlédnout do resources atd., tak možná některé otázky nejsou již na místě...
- "plavou" v plné verzi (při pohledu z dálky) silnice nad terénem jako v demu?
- prozradíš už teď (ještě před vydáním plné verze), které další 3D-modely vozidel (příp. něčeho jiného) budou volně ke stažení z Vašeho webu, jak bylo předběžně uváděno?
- bude možno změnit oblečení vojáků či kamufláž vozidel (camo textures) bez ADD-ONu?
- je v současnosti rozhodnuto o termínu vydání nějakého ADD-ONu pro tvorbu vozidel, zbraní, objektů příp. map?
- bude si moci ADD-ON koupit (za rozumnou cenu) i jednotlivec, nebo budete podporovat jenom speciálni MOD-teamy (se speciální licenční politikou)?
- když budete pokračovat ve vývoji enginu, máte již jasno, které období historie bude zmapováno v dalším simulátoru, nebo uděláte virtuální battlefield, kde bude možno s patřičnými jednotkami a mapami nasimulovat jakýkoliv konflikt od WWII po současnost?
- implementace vodních toků (řeky, potoky v terénu) a zimních podmínek (sníh) bude pravděpodobně až v nějaké nové verzi enginu?
- budu moci v ČR sehnat i anglickou verzi OF (bez češtiny), zkoušel jsem kontaktovat JRC Direct, ale zatím bez odezvy?
Předem moc díky za reply a hodně úspěchů při dalším vývoji...
Odpověď: Otázek je tu tolik, že se ani nebudu snažit na všechno odpovědět. Jen namátkou: anglicka verze u nás k dostání není (kdyby byla, stála by o dost víc). Neměl by být problém (kromě xceny) si ji koupit v německu či v anglii (všude bude pětijazyčná verze). Add onu a modu bude v nejbližších měsících spoustu. Náš další vývoj enginu atd. však již spíš opustí válečné uzemí. Máme toho válčení opravdu po krk.


Autor dotazu: Tommz KiEN, odpovězeno: 21:41:58
Otázka: Mohlo by se stát, že by jste vytvořili hru, podle námětu obyčejného počítačového hráče, např. vašeho fanouška?
Odpověď: Dobré nápady jsou vždycky inspirací, ale vytvořit pořádnou hru je opravdu práce na někoik let, takže to jen stěží je nápad jednoho člověka. Vždycky je ve hře mnohem víc faktorů, podle kterých se rozhoduje a upravuje design hry.


Autor dotazu: oto gay, odpovězeno: 21:40:34
Otázka: kolik asi dostane flash point.budou v něm nějake stíhačky?jaka tam bude technika?bude tam A 10?kdy vyjde? odpovedět prosím
Odpověď: Bude tam A10, a Cessna (to je spíš taková legrácka, ale zábavná), časem snad i něco přibude. Flashpoint vyjde během nejbližších 14 dnů.


Autor dotazu: Master-g- [ operationflas, odpovězeno: 21:39:41
Otázka: 1 Server na ofp na multiplayer udelam hned co bude nejaky multiplayer k dispozici.. Zatim na tom jede Counter-Strike pro 12 hracu.
Chci se jeste zeptat jak to bude v Multiplayer kdyz clovek umre ..? Zustane na zemi lezet nebo bude cerna obrazovka ? Nebo to bude jako v CS volna kamera ?
Odpověď: Třeba se domluvíme na nějakém betatestu serveru - práce s těmi Angličany je někdy opravdu o nervy. Na serveru budeme dělat hlavně teď o prázdninách. Pokud vás to láká, tak se ozvěte, protože testování bude třeba jako sůl.


Autor dotazu: Hellhammer ---, odpovězeno: 21:37:34
Otázka: Máte nějaké přesnější záměry ohledně Vaší další hry? Prozraďte alespoň žánr.
Odpověď: Určitě chceme směřovat více do oblasti RPG. Vše je ale otázkou mnoha let. Každopádně Flashpoint nás pohled na hry trochu odkrývá a i další projekty budou ve 3D v rozsáhlém světa s maximální možnou interaktivitou všeho ve hře.


Autor dotazu: Lukáš Cafourek, odpovězeno: 21:35:23
Otázka: Co je pravdy na tom, že jedna z jednotek, na které pracujete a které hodláte nabídnout volně ke stažení po vydání hry bude KAROSA :))) ???
Odpověď: Něco na tom je, ale na 100% to ještě slíbit nemohu. Ale autobus plný vojáků, to by bylo (nebo snad to bude ;-) něco...


Autor dotazu: Pavel Melichárek, odpovězeno: 21:32:59
Otázka: Nazdar Marku, na www stránkách Gamestaru psali, že bude O.F. chráněn protipirátskou ochranou FADE. Je to pravda? Bude možné hrát multiplayer i po LAN síti, nebo jen po internetu? PS: To demo bylo fakt super, doufám, že plná verze bude taky tak dobrá.
Odpověď: Protipirátské kroky ve hře jsou. Označní FADE se k tomu hodí, ale ono to zahrnuje hodně různých věcí. Ono se to možná nezdá, ale my jako vývojář jsme doslova existenčně závislý na tom, zda si naší hru někdo koupí a pirátství je tak masový problém, že nás opravdu nebezpečně ohrožuje. Přestava, že piráti jsou hrdinové, kteří bohatým berou a chudým dávají je z větší části naprosto zcestná. Co se týče mp, tak možné to bude jak po LAN to po Internetu.


Autor dotazu: Petr Jirsák, odpovězeno: 21:29:51
Otázka: Ještě bych se chtěl zeptat jestli budou nějaký český servery kde by se dala hra hrát
Odpověď: To zatím nevím. Ale spíše ano, protože software pro server by měl být normálně kdispozici. Závísí to hlavně na oblibě hry u nás.


Autor dotazu: Hynek Žalčík, odpovězeno: 21:28:55
Otázka: Byl od dob demoverze vylepsen engine ? Casto se mi stavalo ze jsem prosel treba budovu :( Taky mi prisla trochu blba orientace v budovach ( asi prilis male prostory ) a treba to ze do okna se dalo vlest jen tak ze jste sel dopredu.. castokrat jsem tam vlel omylem ;)
Jeste bych se zeptal jak bude vyreseno savovani ? Normalne jak chcete kdykoli, nebo poze po urcitem bode operace, jako tomu bylo u demoverze?
PS - Flashpoint je nejlepsi hra, kterou sem kdy hral, urcite si koupim originalku! Proparacovanejisi hru jsem jeste nevidel ! Oprvdu gratuluji ke svele praci.. sklanim poklonu..
Odpověď: Díky za uznání. Engine vylepšený je a v domech bylo hodně chyb, které se podařilo opravit. Neříkám, že je to zcela dokonalé, ale je to o dost lepší než v demu (demo je tři měsíce staré - docela tu všichni ke konci zabrali a rozdíl je vidět). Ve hře jsou tři typy ukládání pozice: 1) jeden Savegame na misi 2) Automatické ukládání na daném místě mise 3)Vše se uloží ve chvíli, kdy misi opouštím do hlavního menu. Pak je možné kdykoli pokračovat přesně tam, kde hráč skončí.


Autor dotazu: Hynek Žalčík, odpovězeno: 21:25:02
Otázka: Tak se chci jeste zeptat, jestli palnujete uvolmni editor pro mise ? Jako vasnivi designer bych byl totuto moznosti nadsen ! Opravdu by bylo skvele delat a planovat vlasni bitvi u plazi, vylodeni bitvy v horach atd.. Myslim, ze i kdyby byl editor slozitejsi ( jednoduchy byt ani nemuze ), urcite byste ziskali velkou popularitu a plno lidi by si zrizovalo stranky s misemi atd.. Dalsi otazka je stimto spojena, myslite, ze nekdy v budoucnu dodate napriklad editory na hlasky atd ? Ze byste si do hry mohli nahrat vlastni hlas, by bylo docela zabavne..
Odpověď: Editor je nedílnou součástí hry - to je třeba vidět a osahat si. Slušnou misi v něm lze vytvořit opravdu za pár minut. Pridat namluvení a spoustu dalších vlastních věcí k misi možné je a je to velmi jednoduché. Tvořit vlastní misi je ve Flashpointu opravdu hodně zábavné - je to prostě součást celé hry.


Autor dotazu: Hynek Žalčík, odpovězeno: 21:22:33
Otázka: Bojite se konkurence typu Hidden and Dangerous 2 ? Jak myslite ze budete uspesni v zahranici ? Kolik planujete prodanych kusu v cizine ? Kde vsude budete hru distribuovat ?
Odpověď: Konkurence se příliš nebojíme. Půl roku je ve hrách strašně dlouhá doba a v nejbližších měsících se asi žádná silná konkurence neobjeví. V cizině bychom rádi byli úspěšní a stávající objednávky napovídají tomu, že by se to mohlo podařit. Uvidíme. Hra se bude prodávat téměř všude. Distribuce je zajištěná např. v Brazílii, Taiwanu, velký zájem je v Japonsku. V Rusku asi víc kopií prodá Mafie, ale čtyři velké fan stránky asi svědčí o velké popularitě hry u našich východních bratrů.


Autor dotazu: Ondřej Veřtát, odpovězeno: 21:19:16
Otázka: Mám ještě dotaz odhledně multiplayeru. Neplánujete také udělat mód, ve kterém by mohl tžeba tank řídit jeden hráč, druhý si hrát na tankistu a střílet apod.? Tutu vychytávku jsem samozřejmě okoukal od hry HALO, připadá mi že by to bylo docela dobré. A co takhle multi-bitvy pro hráče? Třeba simulace vylodění v Normandii?
Odpověď: V multiplayeru ve Flashpointu je možné kombinovat různoé pozice, takže tohle je pochopitelně možné. Efektní je Jeep s kulometem ve dvou.


Autor dotazu: David Kunc, odpovězeno: 21:16:11
Otázka: Je mi 15 let. Asi měsíc se učim programotat s directem a docela úspěšně (zvládám základní věci). Jakou šanci si myslíte, že za takový čtyři roky budu mít v herním průmyslu uplatnění?
Odpověď: Určitě. V případě, že máš hry opravdu rád a chceš je dělat, tak nejlepší průpravou je začít vlastní hry programovat. Třeba budou na začátku jednoduché, ale dokončená jednoduchá hra dá člověku zkušenosti k nezaplacení.


Autor dotazu: Lukáš Cafourek, odpovězeno: 21:14:29
Otázka: V souvislosti s odpovedi na otazku Patrika Gazy: Vzdyt na tom makame, jak blbci: ceske stranky se vsim vsudy, vcetne ceskeho fora naleznete na www.operationflashpoint.com (pak kliknete na ceskou vlajecku :)), dalsi stranky jsou na www.operationflashpoint.cz .
Odpověď: Je to super. Poslední dva měsíce tady byly opravdu tvrdé a nebyl čas vůbec na nic. Ozvěte se mi do pošty ( spanel@bistudio.com ) a určitě najdeme způsob, jak vás trochu víc podpořit. Opravdu si vážíme toho, že vám naše hra stojí za to dělat stránky či mise a teď už máme opravdu trochu víc času komunitu podporovat.


Autor dotazu: Petr Kozisek, odpovězeno: 21:11:31
Otázka: Zajimal by me Vas nazor na tu obrovskou zaplavu pridavnych misi k demu. Nektere jsou opravdu povedene a doufam, ze kampan bude opravdu zajimava a bude obsahovat alespon tolik ruznych druhu misi jako ty piratske. Hral jste nektere? Jestli ano, nenechali jste se inspirovat(me se libila napr MIA)? A jaka bude ochrana proti piratum? OP je hra, kterou si klidne koupim, ale doufam, ze nebude stat pres 1500,-Kc. Preji hodne prodanych kopii.
Odpověď: je to super, že už do dema je taková spousta misí. Sám jsem je nehrál, ne snad proto, že bych nechtěl, ale vůbec jsem na to neměl čas. Mise jsem však sledoval a pokládám je zatím spíše za tiokové nakousnutí - s kampaní v plné hře se to v mnoha věcech jen stěží může měřit - a ostatně jakmile lidé dostanou do ruky editor v plné verzi a trochu víc dokumentace, to teprve budou mise! Hra u nás bude stát 990 Kč (příp o něco víc v limotované edici ve dřeve, s pláštěnkou OFP, baterkou, a dalšími legraáckami - ale i ta se snad do 1500 vejde). Takže díky za podporu a zakoupení naší hry ;-)


Autor dotazu: Ondřej Veřtát, odpovězeno: 21:08:11
Otázka: I když je pravda že mi Flashpoit připadá jako ojedinělá a vynikající hra. Pouze mi ještě hlava nebere, že voják umí střílet ze všeho a jezdit se vším a létat jakbysmet. Alepoň jste mohli udělat výběr zaměření postavy a něco jako tréninkovej kamp. Tím by ovšem hra nabrala něco na RPG, ale neškodilo by něco takového lehčího.
Odpověď: Souhlasím, taky jsem si to přál. Čas byl však neúprosný. Nakonec to ve hře funguje docela dobře, ale tady by byl prostor pro další vývoj (jenže to už bude jiná hra...)


Autor dotazu: Tomas Kafka, odpovězeno: 21:06:31
Otázka: ad 1) Vím, že teď je na to pozdě, ale : V demu měly všechny objekty stejnou prioritu při zobrazení, a tak se po snížení detailů stávalo, že se voják díval dalekohledem na vesnici , popisoval kolik vidí rusů a vozidel, ale na obrazovce byl jen terén s několika keři... jak je na tom plná verze? ad 2) Hra je dost náročná nejen sama o sobě, ale i při porovnání s tituly s obdobnou grafikou. Ti vaši programátoři nejsou zas tak úžasní ( ne že bych byl lepší :-) )
Odpověď: Systém vykreslování objektů je dost složitý. Od dema doznal různých změn, takže by měl pracovat o něco lépe. Ale těžko to posoudit, protože ve hře je příliš mnoho faktorů (rychlost počítače, nastavení detailů...) Co se týče srovnání, tak upřímně řečeno nevím, která hra zobrazuje takto rozsáhlé scény s takovým množstvím detailů. Kromě Delta Force zatím vše, co jsem hrál, má dohlednost maximálně 200 m a u Delta Force zase jsou krajiny dost pusté. Určitě bych rád věděl o tom, jaký titul konkrétně mám srovnávat, protože jinak je těžké k tomu cokoli říct.


Autor dotazu: Tomas Chalupa, odpovězeno: 21:02:26
Otázka: Chtěl jsem se zeptat, jestli půjde Flashpoint s graf. kartou Kyro, a jestli plánujete vydat soundtrack ze hry.
Odpověď: Kyro podporujeme - pro Flashpoint je to karta docela dobrá a dosahuje dobrého výkonu, což je dáno její konstrukcí (trochu jiný přístup než u ostatních karet).
Soundtrack v nějaké podobě vydat chceme. Brzy vyjde Lifeless klip - Lifeless je nosná písnička Flashpointu od našeho australského kamaráda Seventhe a jeho stejnojmenné rockové skupiny (Lifeless vřele doporučuji - viz www.seventh.com.au/ofp )


Autor dotazu: Ondřej Veřtát, odpovězeno: 20:58:55
Otázka: Zdravim, hře bych vytkl pouze harwarové nároky, tupost svých spolubojovníků a velkou ostražitots nepřátel a možná ještě šptaně provedená čaština (viz. radiové příkazy). A pro multiplazer nechzstate nejake mapy s naprogramovanými bitvami? DIky
Odpověď: AI je vždycky do jisté míry tupé. Nejen mě však AI ve Flashpointu přijde skvělé, možná to chce trochu víc prozkoumat, jak se vlastně velí a jaké jsou možnosti. Občas AI kiksy dělá, to je pravda. Čeština pro demo byla vyloženě rychlovka, plná česká verze bude lepší.


Autor dotazu: Jan Holeček, odpovězeno: 20:55:04
Otázka: Neplánujete nějaký patch na hlasové počeštění hlášek vysílačkou? bylo by to super.
Odpověď: Neplánujeme, protože rádiový protokol se skládá ze stovek jednotlivých slov a nahrání i příprava těchto souborů je strašně náročná.


Autor dotazu: David Kunc, odpovězeno: 20:53:44
Otázka: Kolik peněz z jednoho prodaného kusu budete mít? Když si to spočítám z předpokládané prodejnosti, tak zbytek života už nemusíte nic dělat!
Odpověď: Jako začínající vývojář zase tak moc z kopie nedostaneme. Ale určitě nám případný úspěch Flashpointu může hodně pomoci do dalšího vývoje her - protože i naše další projekty budou velmi ambiciozní a bez dostatku financí by byly jen stěží realizovatelné. Už teď nás ale Flashpoint posunul do první ligy a naše pozice je tak mnohem lepší. Ono vůbec najít celosvětového vydavatele je pro začínající tým pořádný oříšek! Titulní stránky časopisů a hodnocení, která dostáváme, jsou pak pro nás opravdovým vyznamenáním.


Autor dotazu: libor novotny, odpovězeno: 20:49:35
Otázka: Ahoj Marku.. muzu rict ze ofp bude brzo nejlepsi hra na netu,ale jak je to s multiplayer... kolik hracu bude moct hrat max...? 12 .. 20 nebo 32 ? Slysel jsem ze 1 update na ofp ma vyjit za 2 mesice na multiplayer.. je to pravda ? S pozdravem M@ster [ www.operationflashpoint.cz ]
Odpověď: Do US verze hry (vyjde začátkem září), se zaměříme hlavně na vylepšování a rozšiřování multiplayeru. To vše bude dostupné i pro uživatele české či evropské verze. Před tím ale už pár věcí vyjde (vozidla, upgrady programu, patche).


Autor dotazu: Tommz KiEN, odpovězeno: 20:48:05
Otázka: Plánujete už teď pokračování nebo alespoň datadisk?
Odpověď: V zásadě chceme jít spíše k jiným hrám, protože války už máme po těch letech opravdu plné zuby. Další věci ale určitě přijdou, ať už je budeme dělat my či někdo jiný. uvidíme za měsíc či dva...


Autor dotazu: David Valo, odpovězeno: 20:46:25
Otázka: Nemyslel jsem hratelnost hry,ta je opravdu spickova,me se to hrozne cukalo!!
Odpověď: Oproti demu hra na Vodoočku už o moc plynulejší nebude. Tipuji to na procesor, protože K6 je prostě na stejném kmitočtu ve floatech znatelně slabší než PII a pod. Není nic, co bychom v tom mohli udělat a K62 400 je už spíše pod hranicí minima pro hru.


Autor dotazu: Petr Sindelar, odpovězeno: 20:42:24
Otázka: Jen kratky dotaz z jineho sveta: Co alternativni operacni systemy? Je zde nejake sance, ze se v budoucnu dostane i na nas (asi jedine o cem lze uvazovat je v dnesni dobe Linux)? Nejake kontakty napr. na firmu Loki? (pokud uz jste tuto otazku nekde odpovidal, staci mi link a ja se omlouvam za zbytecny dotaz) Jinak preji hodne uspechu...
PeS
Odpověď: Přenost Flashpointu na jiné operační systémy se moc čekat nedá. Windows prostě dominují a můžeme si o tom myslet co cheme, ale stejně to nezměníme.


Autor dotazu: David Valo, odpovězeno: 20:40:35
Otázka: Dobry vecer,chtel jsem Vas upozornit na to,ze minimalni konfigurace,musi byt o neco vetsi!!Ja jsem hral demo na AMD K-6 400Mhz,128MB,Voodoo 3, a bylo to celkem nehratelne!!
Odpověď: Problem je v tom,k ze K62-400 MHz je rozhodně pomalejší než Celeron 400 MHz. Ale je to určitě minimum. Samozřejmě hratelnost je subjektivní pocit, těžko ho někomu vnutit.


Autor dotazu: Milan Gottvald, odpovězeno: 20:38:54
Otázka: Budete se po vydani OF dal venovat stejne intenzivne, nebo zacnete pracovat na nove hre a patche, add-ony atd. nechate bokem pripadne na externistech?
Odpověď: Zatím se naplno věnujeme Flashpointu. Za těch pár měsíců do září určitě ještě leccos uděláme. Je to dobře, sice to vzniklo hlavně kvůli pozdějšímu vydání v USA, ale hře to pomůže. Navíc budeme podporovat komunity hráčů Flashpointu, protože je opravdu úžasná.


Autor dotazu: Jan Klimecký, odpovězeno: 20:37:38
Otázka: Dobry vecer . Flashpoint se mi velice libi , musim vas pochvalit a chci se zeptat , jestli jste stihli opravit aspon vetsinu chyb ve hre ( napr. kdyz jsem utikal do baraku , tak jsem naraz prosel zdi , nevim cim to bylo a jeste chozeni po schodech bylo problemove ) . Potom chci jeste vedet jestli ta hra bude fakt UPLNE KOMPLET v cestine ( hlasky ve vysilacce , hlasky vojaku ...) . Ten editor bude taky cesky ? A bude na tom samem CD , jak hra ? Flashpoint je super , preji vam hodne prodanych kousku .
Odpověď: Radiová komunikace česky nebude, bude mít jen české titulky. Zbytek pak kompletně česky, včetně editoru. Editor je unikátní tím, že nejenom je na tom samém CD, ale hlavně je nedílnou součástí samotné hry.


Autor dotazu: Tommz KiEN, odpovězeno: 20:36:27
Otázka: Ve dnes vydaném Levelu dostala OPFP hodnocení 8.9 z 10. To je asi nejlépe hodnocená česká hra. Očekávate stejný nebo lepší úspěch i v ostatních zemích?
Odpověď: Teď už snad nemusíme nic očekávat. Viz hodnocení ze zahraničních časopisů, které jsem tu napsal. Průměr je zatím všude okolo 90%. Jsem tím velmi překvapený, ale nestěžujeme si... Hlavně to vypadá, že se hra opravdu líbí, protože už to asi není jen náhodilý dojem jednoho redaktora.


Autor dotazu: David Kunc, odpovězeno: 20:34:50
Otázka: Že na OPFP dělali asi jenom 3 programatoři? Diť přece todle neni možný! Tvuj bratr je dost dobrej! Jak dlouho programuje?
Odpověď: Jo, Ondra je opravdu dost dobrej ;-) Programuje od té doby, co ho znám... No, to ne, tak od roku 1985.


Autor dotazu: NXX 306, odpovězeno: 20:33:37
Otázka: Zdavim, na OF me vadila jeji prehnana realisticnost, proto se xci zeptat cos si myslis o naprosto silenych hrach, treba Terminal Velocity nebo Rollcage ? budete se teto realisticnosti drzet dal ?
Odpověď: Realističnost je přesně to, co máme rádi (teď mluvím hlavně za sebe a bráchu - v týmu se občes objevují i jiné kacířské názory). Takže i naše další hry budou určitě v jistém smyslu realistické. Neříkám, že nutně válečné či ze současnosti, ale určitě budou takřka dost realistické.


Autor dotazu: Pavel Hájek, odpovězeno: 20:31:24
Otázka: Chystáte některé další hry?
Odpověď: Chystáme. Ještě bychom rádi hry pár let dělali... Zatím ale víc neprozradím.


Autor dotazu: Jan Holeček, odpovězeno: 20:30:45
Otázka: Ještě jeden dotaz.Kolik bojové technyk si bude moc stáhnout po vyjití hry?
Odpověď: Různých vozidel ke stažení bude tak 8. Některé z nich stojí za to, takže se nechte překvapit. Kromě vozidel budou i nějaké nové zbraně.


Autor dotazu: Petr Jirsák, odpovězeno: 20:29:18
Otázka: Řekl jste že full verze má o chloupek menši hardwarový nároky než demo ,znamenáto že si ji budu moc zahrát i na Duronu 700 96 RAM a GeForce2MX (alespoň v rozlišení 640x480 a po stáhnutí nějakech detailu)?
Odpověď: Drivery GeForce spotřebují trochu víc paměti, než některé jiné karty. 96 MB je pro geForce spíše pod rozumnou hranicí. Hlavní brzdou bude v tomto případě RAM - rozšíření paměti by opravdu hodně pomohlo.


Autor dotazu: Honza Záruba, odpovězeno: 20:27:48
Otázka: chci se zeptat ikdyž už to asi bylo zveřejněno jaká je minimální a doporučená konfigurace mam totiž AMD k6 300 128 mbram a 3dfx Voodoo 3 2000
Odpověď: Nejslabším místem je procesor. Viděl jsem tu hru hrát na 300 MHz PII, které je ještě o něco rychlejší než K6-300 a bylo to místy dost utrpení. Je to tak na hranici - doporučuji zkusit demo, spustit pod Glidem (ten má trochu menší nároky než D3D) - v plné verzi na 3Dfx velký rozdíl v rychlosti již není.


Autor dotazu: David Kunc, odpovězeno: 20:25:35
Otázka: Co říkáte české hře Mafia? Viděl jste tu grafiku a rozlehlost?
Odpověď: První obrázky vypadají pěkně. Hru samotnou jsem ještě neměl možnost hrát (jako asi téměř nikdo) takže je těžké rozlehlost posoudit.


Autor dotazu: libor novotny, odpovězeno: 20:24:57
Otázka: Bude mi stacit PIII 500 MHz & 512 MB Ram & GeForce 2 i na [Mise] ktere jsou extrem plne vojaku a tanku atd.. ?
Odpověď: Mám podobný stroj, takže určitě.


Autor dotazu: Tommz KiEN, odpovězeno: 20:24:13
Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat kolik peněz celkem stál vývoj OPFP? Díky.
Odpověď: Vývoj Flashpointu vyžadoval investici v řádu milionů... korun (dolarů zatím ještě ne...) Myslím ale, že si to z počtu lidí v týmu, době vývoje atd. zase není až tak těžké odvodit.


Autor dotazu: David Kunc, odpovězeno: 20:21:48
Otázka: Bylo težké vytvořit herní engin? Co vam dalo nejvice zabrat při vývoji? Jak dlouho se dělal ten engine? Kolik lidí dělalo celkem na hře(kolik programatorů, grafiků atd.)? Diky za odpověd a hodně úspěchů.
Odpověď: Flashpoint nám dal opravdu zabrat - však je to taky naše zatím největší hra! Celkem na hře dělalo tak 12 lidí, ale počet se během vývoje dost měnil - zhruba je to 4 grafici, 5 designerů / testerů, 3 programátoři. Hru jsme začali tvořit v lednu 1997 - tehdy začaly vznikat první řádky zdrojáků.


Autor dotazu: Jan Holeček, odpovězeno: 20:18:14
Otázka: Jaká je dějová linka a co se bude dít na Inrto Island. Dík
Odpověď: Píše se rok 1985. Po sérii úmrtí několika sovětských vůdců je generálním tajemníkem KSSS je zvolen Michail Sergejevič Gorbačov, představitel nového reformního proudu. Studená válka se dostává do poslední rozhodující fáze a sovětskému impériu pomalu dochází dech. Ne všichni jsou však připravení smířit se s porážkou komunistického režimu. Novému sovětskému vedení se situace vymyká z rukou a svět je na pokraji třetí světové války. Ničivé arzenály nahromaděné na obou stranách za posledních několik desetiletí se poprvé utkají v přímém střetu. O osudu světa rozhodne "Operace Flashpoint", tajná vojenská operace jednotek NATO, o které jste se nikdy neměli dozvědět...
Zbytek říkat nebudu, protože kampaň má příběh plný zvratů a překvapení. Nejlepší bude si to zahrát ;-) Intro Island se jmenuje Desert Island. Je to melinký ostrov, který se zavede pod hlavní menu, důvody jsou ryze praktické (co nejrychlejší zavedení hry) a běží na něm jedna ponurá animace na pozadí. Ostrov je k dispozici pro editor, dají se na něm totiž udělat taky pěkné mise.


Autor dotazu: Lukáš Cafourek, odpovězeno: 20:15:47
Otázka: Jakým způsobem "pomáháte" tvůrcům MODů. Např. skupině kolem Seventh, kteří dělají na OPERATION VITENAM.?? Slyšel jsme totiž, že nebude možné importovat modely jednotek vytvořených v 3D studiu MAX, protože na to používáte vlastní software?
Odpověď: Co se týče MODů, tak vyčkejte času. Zatím není moc nic jisté, kromě toho, že šikovných lidí, co se do toho chce pusitit, je hodně. Náš vlastní modelovací nástroj zvaní Oxygen umí import z 3DS MAXE, v tom bych problém neviděl.


Autor dotazu: Petr Jirsák, odpovězeno: 20:12:56
Otázka: Chtěl bych se vás zeptat jestli hardwarový nároky jsou alespoň o chlup menší než v demu (myslim to starší demo)
Odpověď: Od dema jsme na hře stále hodně pracovali. Troufám si tvrdit, že hra je lepší, dotaženější a HW nároky jsou skutečně o něco menší, zejména se zapnutým HW TL na GeForce, protože na to jsme se dost zaměřili.


Autor dotazu: Zdeněk Polách, odpovězeno: 20:11:33
Otázka: Hra je poměrně hodně hardwarově náročná, optimálního chodu v plných detailech naši kolegové z Levelu při recenzování hry údajně dosáhli až na 700 MHz procesoru, 256 MB RAM a GeForce 2 GTS 64 MB verzi. Předpokládám, že je to způsobeno rozsáhlostí jednotlivých prostranství a množstvím objektů v nich, chtěl jsem se tedy zeptat, je-li tato hypotéza správná a proč jste se rozhodli vytvořit podobný model a nikoliv třeba méně rozsáhlé mise či donahrávání textur, modelů a objektů v průběhu hraní tak, aby nebylo potřeba načítat v úvodu tolik dat a zatěžovat jimi systém?
Odpověď: 700 MHz, 256 MB RAM, GeForce - to je skutečně ta správná mašina pro Flashpoint. Doporučuji si přečíst recenzi v Levelu. V době, kdy stojí 128 MB RAM pod 1000 Kč si navíc myslím, že doba 64 MB počítačů již je minulostí. Nastíněná představa toho, jak optimalizovat takto rozsáhlou hru je opravdu hodně naivní. A právě rozsah hry činí Flashpoint vyjímečným - alespoň to zatím každý říká, takže vzdát se toho, co dělá Flashpoint Flashpointem bychom nikdy nechtěli.


Autor dotazu: Zdeněk Polách, odpovězeno: 20:08:14
Otázka: Operation Flashpoint je hra bezesporu revoluční, ale bohužel ani ona není dokonalá a dolů ji výrazně sráží zejména jedna vlastnost - nezničitelnost budov a objektů v nich. Proč jste se rozhodli neumožnit demolici budov a jejich vybavení? Příklad: když ve hře střílím tankem do baráčku, tak po dvou zásazích už by to cihlové stavení nevydrželo, ve hře se s ním však nic nestane, není na něm vidět ani škrábanec. Stejně tak když jsem uvnitř budovy a hodím zde granát - mě to roztrhá, ale s vybavením (krabice uvnitř, nábytek, apod.) se vůbec nic nestane. Co vás přimělo k nastavení nezničitelnosti těchto prvků?
Odpověď: Tento pohled na hru mě skutečně fascinuje. Proč jsme se "rozhodli" něco neumožnit? Jednoduše proto, že jsme také chtěli, aby si hru někdo zahrál, aby vůbec běžela na nějakých počítačích. To, co si představujete, by v praxi vyžadovalo mnohem jemnější modely domů a dost překopat celý engine. Hra na tom ale nestojí ani nepadá a tak jsme rádi, že už jde mezi lidi. Jinak bychom to mohli vyvíjet donekonečna.


Autor dotazu: Lukáš Cafourek, odpovězeno: 20:05:01
Otázka: Ahoj Marku, předem ti a celému BI Studiu přeju mnoho štěstí a úspěchů při vydání OFP (btw. pro Zdeňka: dem bylo staženo již přes 3 000 000 ) a chci se zeptat, proč webmasteři českých fan stránek ( já spravuji českou sekci www.operationflashpoint.com ) nemají přístup k Press Demu II, jako jejich zahraniční kolegové. Chápu, že toto rozhodnutí závisí z velké části na Codemasters, ale myslím že vy k tomu také máte co říci...;)
Odpověď: V ČR vydává hru Cenega (dříve Bohemia Interactive...), takže Codemasters u nás s rozesíláním press verzí nemají co do činění. Těžko posoudit, ale u nás to je spíše věc kapacitních možností (my, jako vývojář, prostě jen stěží můžeme vše zastat - a ČR je prostě jen malý zlomek celosvětového trhu a práce jsme měli až nad hlavu...)


Autor dotazu: Akkon Limisso, odpovězeno: 20:03:33
Otázka: Zdravím, mám dotaz, zda bude Flashpoinit chodi tak, aby bylo možno ho hrát, na P-III 504MHZ, 384 MB RAM a TNT 2 M64. A ještě: KOLIK BUDE STÁT VOJENSKÁ EDICE? Děkuji, Akkon.
Odpověď: Na téhle konfiguraci by to mělo jít celkem v klidu - neříkám, že to místy nebude trochu protivné, ale na podobných strojích tu hru běžně hrajeme (viž předchozí příspěvek).


Autor dotazu: Milan Gottvald, odpovězeno: 20:02:28
Otázka: Jeste me napadlo.K vydani hry a k specialni edici.Na JRC mi tvrdili ze hra vyjde az 1.7. a specialni edice pozdeji a panbuh vi za kolik.Tak by me zajimalo jake jsou aktualni informace.(uz jsem si specialni edici doufam zamluvil na gamestore).Znova Dik
Odpověď: Přesné datum vydání české verze neznám, ale pevně doufám, že se stihne ještě před prázdninami (šance zatím je). Všude jinde hra opravdu vyjde 22.6. Cenu speciální edice neznám, navíc snad bude obsahovat i něco navíc, než bylo dosud inzerované, ale možná se dostane na standardní cenu bežné hry, tj. asi 1490. Je dost možné, že bude o týden pozdějí, než normální verze.


Autor dotazu: Milan Gottvald, odpovězeno: 20:00:36
Otázka: Ahoj.Jenom takovej malej dotaz.Ptal jsem se uz i na foru, ale moje anglictina asi vyvolala boure smichu :-).Zajimalo by me jestli umoznite softwarove prohodit pozici kanalu.Z prostorovych duvodu nemuzu bedynky prohodit realne a slyset stereo obracene je v tyhle hre otazka zivota a smrti.Dik
Odpověď: Není třeba se za angličtinu stydět, často jsou na tom sami Angličani ještě hůř než my ;-) Bohužel ale na tuto možnost jsme zatím nepomysleli, určitě to tu nastíním, protože to může někomu skuečně způsobit nepříjemné komplikace. Snad do patche to zvládneme...


Autor dotazu: XXXX XXXX, odpovězeno: 19:59:03
Otázka: jeste sem nemel moznost cist recenze, ale kolik dostal v levelu (nebo uz jinde) a kolik byste mu dali vy? :) kolik ocekavate prodanych kopii?
Odpověď: Tady je přehled prvních recenzí, o kterých zatím vím.
Česká republika: LEVEL - 8.9, Stříbrná hvězda
Velká Británie:
PC Gamer - 89% (Game Of the Month)
PC Zone - 90% (PC Zone Classics)
Francie:
PC Jeux - 90% (Jeu De Mois)
Nemecko:
Gamestar - 88% (Cover, TitelStory)
PC Games - 89%
Benelux:
PC Zone - 90% (PC Zone Classics)
PC Gameplay - 82% (Cover)
Švédsko:
PC Zone - 95% (PC Zone Classics)
Těžko bych mohl hodnotit naše vlastní dílo, ale celkově myslím, že hodnocení časopisů je celkem spravedlivé. Očekáváme, že se hra bude dobře prodávat, ale na číslá je brzy. Rozhodně ale cheme patřit do první ligy.


Autor dotazu: Patrik Gazo, odpovězeno: 19:56:18
Otázka: Diky za vycerpavajici odpoved. Kolik hra bude stat penez? Vcera jsem tady cetl, ze bude specialni edice, ale jeji cena bude pravdepodobne vyssi nez 1000 Kc. Muzu si uz hru objednat? a kde? Jeste nemuzu najit odkaz na oficialni stranku v cestine, muzete mi ji prosim napsat? Jeste jedno Vam dekuji a preji hodne uspech s prodejem po celem svete
Odpověď: V zahraničí bude patřit spíše mezi dražší hry (např. 35 GBP v Anglii). U nás bude běžná edice za 990 Kč, limitovaná edice pak bude o něco dražší, ale ani ta by neměla vybočit z normálu. Objednat se dá na různých místech, např. www.jrc.cz či u jiných zásilkových služeb a určitě bude ve většině herních obchodů u nás. Nevím o české stránce (my jsme zatím žadnou neuděleli, ale myslím, že už je nějaká česká fan stránka, odkaz by měl být na našich www.flashpoint1985.com )


Autor dotazu: Michal Hamšík, odpovězeno: 19:51:36
Otázka: i tady na Bonuswebu byli v reakci na demo vyrceny jiste chyby - poucili jste se z nich a udelali hru jeste lepsi? Drzim palce, kazda nova hra dobra, ale pozor na H&D II, to bude taky pecka.
Odpověď: Reakce na demo nám určitě pomohli hru vylepšit (i na bonuswebu to byl trochu extrém a ne vždy se to dalo brát vážně). Každopádně jsme však nezaháleli a od doby dema jsme vylepšili hodně věcí, také mnoho z těch, na které si lidé po demu stěžovali. O tom se al už bry všichni budete moci přesvědčit, protože hra už bude k mání co nevidět. Co se týče HDII, tak o jeho kvalitách nemám nejmenší pochybnost. Ale letos asi nevyjde, takže si nemyslím, že by to na úspěch Flashpointu mělo nějaký podstatný vliv.


Autor dotazu: Libor Adamčík, odpovězeno: 19:48:04
Otázka: Nazdar. Zrovna jsem četl recenzi v novým Levelu od M.R. Naráží v ní na dva problémy. 1) Že nejdou demolovat domy. 2) Problémy s inteligencí protivníků na krátkou vzdálenost, kdy se chovají zmateně. Sám se hrou zkušenosti nemám, takže nevím. Mohl by ses k tomu vyjádřit a uvést, jestli už připravujete nějaký patch (co bude obsahovat?) Pokud vím, tak verze 1.00 už je hotova.
Odpověď: Zrovna před chvílí jsem tu recenzi četl. Co se týče demolování domů, tak to nemáme ve hře jednoduše proto, že už to bylo nad možnosti naší technologie (osobně myslím, že nad možnosti současných počítačů vůbec - už takhle si občas někdo stěžuje na naší hw náročnost...). Co se týče těch dalších věcí, tak patche budou, i když v našem případě spíše vylepšení (rozhodně ne oprava pádů atd. - verze 1,00, to je tak, kterou v Levelu recenzovali, je přesně stejná, která půjde do obchodů a je prakticky absolutně stabilní - hraju kampaň pro radost, jsem ve 20 misi a nezažil jsem ani jeden pád hry). Už teď jsme vylepšili Ai na blízko a spoustu dalších věcí, ale protože zase nic tak zásadního tam zatím nikdo nenašel, s vydáním prvního patche počkáme až na odeyvu po vydání hry - první patch bude tedy zhruba v polovině července. Další budou následovat, neboť pracujeme na mnoha vylepšní, nových jednotkách atd. Zejména kvůli americké verzi, ale všechno bude ke stažení i pro verzi prodávanou všude po světě.


Autor dotazu: XXXX XXXX, odpovězeno: 19:42:09
Otázka: demo na Flashpoint me dostalo a tak se uz tesim na plnou-sice me dostali HW naroky (ty proklamovany P2-300 a voodoo 1 --- :))))) ale urcite to bude super gamesa a tak se chci pro kolik lidi maximalne bude multiplayer---ten by mohl byt super deeper....diky moc
Odpověď: Hra má určitě dost vysoké hardwarové nároky - už jsem tu realistické požadavky napsal. Ono ale také 300 MHz a Voodoo1 platilo před dvěmi lety a už dlouho píšeme 400 MHz a Voodoo2. A protože to na tom skutečně hrajeme, tak to beru jako skutečně použitelnou konfiguraci. Počet lidí v multiplayeru závisí hlavně na rychlosti spojení, počítačů atd. Zatím tvrdíme 8 lidí a reálně to o mnoho jiné nebude (zavisí to však hodně i na typu mise, na tom, kolik je v misi AI vojáků, techniky). Multiplayer navíc stále vyvíjíme - hlavně podporu dedikovaných serverů na Internet, takže uvidíme...


Autor dotazu: Patrik Gazo, odpovězeno: 19:38:36
Otázka: Zdravim tvurce F P. Konecne se dockame teto hry a velice me tesi, ze je to cesky produkt, ale ted na to co se chci zeptat. Hral jsem demo a po nalozeni. Vsech vojaku do jeepu jsem sel do boje. Ovsem vojaci vyrazili hodne rychle a vsechny nepratelske vojaky postrili rychleji nez ja. Coz me docela vadi, protoze si nemuzu dostatecne zastrilet. Mozna to je zpusobeno mim nedostatecnym treninkem. Bude se to nejak resit nebo je to vyjimka? Jeste se chci zeptat jestli nektere mise budu moci plnit uplne sam bez pomoci vojaku?
Odpověď: Určitě je to věc cviku, protože boj probíhá velmi rychle a někdy je to dost náročné... Různých typů misí je pak v plné hře strašně moc: hraní jako podřízený voják ve skupině je jen jedna z nich, ale v některých misí je hráč sám jako sabotér či snipre, v jiných velí celé skupině, řídí vozidla, taky, vrtulníky. Celkem je ve Flashpointu přes 50 misí, ale čekáme opravdu stovky skvělých misí, které vytvoří sami uživatelé (i my už pracujeme na dalších ke stažení).


Autor dotazu: Jiri Brabec, odpovězeno: 19:36:31
Otázka: Ahoj Marku. Jaky sou systemovy pozadavky? (minimum a doporuceno) Dik
Odpověď: Na české krabici bude napsáno:
Minimální konfigurace:
Procesor 400 MHz, 96MB RAM, zvuková karta, 16 MB grafická karta kompatibilní s Direct3D (8 MB 3Dfx Voodoo2), 800 MB volného místa na pevném disku, Windows 95 / 98 / Me / 2000, DirectX 8
Optimální konfigurace:
Procesor 700 MHz anebo rychlejší, 256 MB RAM, 32 MB grafická karta
A to je realistické (sám jsem to napsal, pro zajímavost já mám PIII 500 / 256 MB RAM / GeForce 2)


Autor dotazu: Zdeněk Kalivoda, odpovězeno: 19:34:51
Otázka: Ahoj Marku ! Přes milion sosnutých demíček jasně ukazuje, že to bude nejen herní bomba, ale taky slušný zisk pro Vás, což Vám opravdu přeju. V našem státě totiž neni nic krásnějšího než sledovat, jak někdo zbohatne poctivou prací !! Takových totiž zase až tak moc neni. Ale teď dotaz ke hře !! Kolik grafiků na ni dělalo, jak dlouho, na jakých programech a na jakých počítačových konfiguracích ? A kdy vymyslel a uskutečnil ( engine ) tu nádhernou volnost hraní a širokou škálu možností ? Dík za odpověď a přeju mnoho dalších takových PECEK !! Jsme češi a máme na to !!!!!!!
Odpověď: Ahoj! Určitě budeme rádi, pokud se Flashpoint bude dobře prodávat. Obrovský zájem o demo (ono to bylo milion stažení za prvních šest dní, potom už to nikdo tolik nesledoval, ale touhle dobou už by to mělo být přes 3 miliony stažení). než a zatím i extrémně pozitivní hodnocení v našich i zahraničních časopisech a webech je pro Flashpoint určitě velmi nadějné, ale nic moc nemusí znamenat. Ohledně těch dalších dotazů: grafici byli čtyři, hardware žádný zvlaštní (Celeron 400, Voodoo2, 128 MB RAM a podobně). Volnost jsme chtěli vždycky, ale hlavní zásluhu na tom má asi hlavní programátor, Ondra.

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...



OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

Další z rubriky

Tactical Assault Commander Pro je mini klávesnice a myš k PlayStation 4

Tactical Assault Commander Pro

Tactical Assault Commander Pro je oficiálně licencované příslušenství k PlayStation 3 a 4, které výrazně usnadní hraní...

Co děláte během dlouhých loadingů či připojování do her?

Fallout loading

V další anketě se ptáme, co děláte během dlouhých loadingů a při čekání, než se hra připojí nebo začne. Napište nám do...

Který Assassin's Creed vás bavil nejvíc a který považujete za nejhorší?

Assassin's Creed 2

Dnešní anketa je určena fandům slavné série Assassin's Creed. Napište nám, který díl je podle vás nejlepší a proč a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz