- epicentrum všech videoherních snílků, co dodat?! Ten, kdo má pořád doma starou dobrou (nejlepší :o)) N64-ku asi někdy, alespoň jednou, okusil kouzlo . Tento projekt vznikal ve firmě Nintendo přes dlouhé tři roky, než se dostal do rukou dychtivému zákazníkovi. Nejenom, že hra na všech světových kontinentech startovala jako vlajková, ale dokázala totálně ochromit konkurenci. I když PSX si vše později vzala zpět i s úrokem. Ale o tom nyní polemizovat nemá smysl. Proto SM64
dodnes mnoho hráčů a recenzentů uctívá s takovou pokorou, že slova jako: „Nejlepší Mário gamesa všech dob!“, či „Nejlepší 3D plošinovka na světě“, nejsou jen fráze hozené do větru. Již před prvním uveřejněním demo ukázky z Mario Sunshine vypustilo Nintendo několik informací, které to dnešní preview celkově podtrhují. Nebude tedy špatné si je zrekapitulovat. Takže. Hlavním faktem je, že oblíbený maskot Mario není směřován jako startovní hra nového Nintenda, nýbrž jako titul, jehož se dočkáme nejdříve někdy v příštím roce. Hlavní roli při premiéře GameCube si totiž vyměnil se svým mladším bráchou Luigim,
který se sice vydal do světa 3D v plné zbroji, ale jaksi to není to pravé ořechové. Úrovně, po kterých se nezbedný instalatér nově prohání, budou až čtyřikrát rozsáhlejší než ty, jež znáte z N64. I když byla v ukázce vlastně předvedena pouze jedna z nich, lze tuto skutečnost přesvědčivě doložit. Stačí juknout na screenshoty! Velkého posunu se dočkáme v oblasti interakce s okolním prostředím a zdejšími postavami. V praxi to znamená, že postavička bude moci ještě více používat svůj (spíše hráčův) mozek a „pracky“. Plus nějaké dodnes blíže nespecifikované zařízení, které má Mario upevněné na zádech. O co přesně jde, lze zatím jenom skutečně spekulovat. Sám “Shigy” k dotazu na toto téma uvedl, že se jedná o zvláštní pomůcku, jejíž schopnosti zatím zůstanou obestřeny rouškou tajemství. Grafická stránka hry není díky rozsáhlosti zatím kdovíjak ohromující. Většina objektů je tvořena nevysokým počtem polygonů. Navíc je vesměs pokryta texturami nanášenými v nízkém rozlišení. Jejich detail je jen o něco málo větší než u SM64. Naopak samotný hlavní aktér má polygonů tolik, že by si mohl Sonic od Maria - do příštího dobrodružství (třeba zrovna pro NGC) - trošku vypůjčit, ať není tenhle modrý ježek tolik „hranatej“ :o). Na adresu technofilů dodejme, že Mario Sunshine obsahuje realtimové světelné efekty, stínování a především fascinující korekci perspektivy a hromadu všemožných efektů, jako odlesky, sunflare atd. Datum vydání bylo zatím stanoveno pouze pro japonský trh, kde mohou big N – fans počítat s releasem v průběhu nadcházejících letních prázdnin. Americké a potažmo pak evropské vydání je zatím - jak jinak - ve hvězdách. I tak již teď můžu (všem milovníkům červeného instalatéra) slíbit, že bude určitě o co stát, jinak to totiž u Nintenda ani nefunguje!
Co asi? Za posledních pár let rozhodně nejlepší výstava, na níž se významně předvedla firma Nintendo. Mezi zástupci a “hlavouny“ tohoto gigantu vystoupil i jeden na první pohled nenápadný človíček. Nenápadný je, ale pouze pro ty, kteří neví „vo co gou“. Tím velkým neznámým jest nejpilnější producent (nejenom) současné konzolové scény. Jinými slovy – ať žije Shigeru Miyamoto!
Na letošní Big N show předhodil světu první vlaštovky pro nyní (zatím pouze v Japonsku) zavedenou konzoli GameCube. Mezi nejočekávanější tituly patří další pokračování herních eskapád hrdinů Maria a Linka. Co se týče nového dobrodružství firemního maskota, je vše OK. Ale předvedení vizuální podoby Linka a defacto celého enginu připravované
S. Miyamoto totiž nenechal programátory ztvárnit hru, na kterou všichni Mariovi fanoušci netrpělivě čekali - v podstatě již od chvíle, co hráči naposledy odložili ohraného/dohraného Maria 64. Ale její čas přijde. Po designové stránce je u Mario Sunshine vidět velká podobnost se SM64. A to jak v optickém, animačním, tak i zvukovém ztvárnění. Nutno dodat, že z 30 minutového videa nezjistíte tolik, aby se dalo detailněji hru specifikovat. Já osobně vidím Mario Sunshine jako mix SM64 a segáckého Sonica z Dreamcastu.
Mariovy pohybové schopnosti doznaly rovněž vylepšení. Zejména v oblasti skoků, kde ho programátoři vytrénovali do SuperHyper Maria. A to tak, že by si při pohledu na něj Lara Croftová nejspíš vyškubala všechny vlasy :o). Animační sekvence ohromí asi nejvíce při pohledu na Mariův obličej. Kdo viděl úvodní menu Maria 64, kde lze volně manipulovat s jeho dokonale
vymodelovanou hlavou, už asi správně tuší, že nyní budou podobné mario-grimasy běžnou součástí jeho dobrodružství. Tentokrát však vše v realtimu!
Mario Sunshine – Mário stokrát jinak!
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky
Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....