Markus Persson, tvůrce Minecraftu

Markus Persson, tvůrce Minecraftu

Tvůrce Minecraftu už se nezlobí na Facebook, víc ho trápí díra v ponožce

  • 0
Když si Facebook v březnu za dvě miliardy dolarů koupil systém virtuální reality Oculus Rift, patřil Markus Persson, tvůrce Minecraftu, k hlasitým odpůrcům. Dnes už se nezlobí.

"Přestávám být oficiálně rozčilený z toho, že Facebook koupil Oculus. Místo toho jsem nyní naštvaný, že mám díru ve své oblíbené ponožce," napsal Persson na Twitter. V dalším příspěvku zveřejnil i foto.

15.srpna 2014 v 11:40, příspěvek archivován: 19.srpna 2014 v 09:43

In case anyone is curious. pic.twitter.com/cF1yOy6fQk

Na Perssonovu změnu postoje záhy reagoval slavný programátor John Carmack (Wolfenstein 3D, Doom, Quake, Rage), který v současné době pracuje na projektu Oculus Rift.

Persson přitom patřil k největším kritikům akvizice. Po jejím oznámení okamžitě zrušil jednání, která měla vést k vytvoření speciální verze Minecraftu pro virtuální realitu. "Facebook mě děsí," vysvětlil Persson tehdy svůj postoj.

Co je virtuální realita a proč je pro Facebook důležitá?

Základem jsou dva displeje a údaje z pohybových senzorů, které pohyb hlavy převádějí do virtuální reality, tedy obrazu, jenž je promítán s iluzí trojrozměrného obrazu před oči hráče.

Facebook chce, aby Oculus Rift nejdříve uspěl na poli počítačových her. "To je ovšem jen začátek," říká Zuckerberg, zakladatel a provozní ředitel Facebooku. Jako příklad dalšího využití uvádí třídu, v níž studenti a učitelé z celého světa komunikují tváří v tvář. "A stačí si jen doma nasadit brýle."

Zuckerberg věří, že systém rozšířené reality (skutečný svět rozšířený o dodatečné informace, například prostřednictvím speciálních brýlí) se stane běžnou záležitostí. Poukazuje, že internet či chytré mobilní telefony také kdysi spadaly do kategorie sci-fi.

Virtuální realita Oculus Rift

Oculus Rift na herním veletrhu E3 v roce 2014