Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Martian Gothic - Resident Evil ve vesmíru

  12:00aktualizováno  22. února 12:11
Kolonie na Marsu odvysílá poslední sdělení a pak se nadobro odmlčí. Ze Země je vyslán záchranný tým, s jehož pomocí se lidstvo chce dozvědět, komu nebo čemu se podařilo kolonizovat Mars tak dokonale, že jiné formy života už nemají šanci se tam uchytit. Vy to můžete zjistit taky, pokud si zahrajete novou akční adventure od Take 2.
Martian Gothic

Abychom to vzali pěkně od začátku, musíme se vrátit do roku 1984. V tom roce byl totiž hluboko v antarktickém sněhu a ledu nalezen meteorit ALH 84001. Poté, co ho výzkumníci opatrně vykutali a převezli do svých laboratoří, nalezli v jeho útrobách život v podobě bakterií. Povzbuzeni představou ještě divočejších objevů zorganizovali expedici na Mars, která se na rudé planetě úspěšně uchytila a v nějakou dobu zásobovala Zemi informacemi o pokroku v pátrání po marťanských životních formách. Po devíti letech bezproblémového provozu přijala Země od expedice poslední zprávu: "Jestli sem pošlete další výsadek, varujte posádku - jen samotní přežijí". Jediné, co je od toho okamžiku slyšet na kanále, je zlověstný praskot a šum prázdných prostor. S takovým výsledkem ambiciózního projektu se pozemšťané nemíní smířit a vyšlou na Mars záchranný výsadek s následujícím obsazením: Martin Karne (bezpečnostní důstojník), Diane Matlock (mikrobioložka) a Kenzo Uji (odborník na umělou inteligenci). V tomhle složení si musíte umět poradit se všemi nástrahami, které na vás při průzkumu ztichlých chodeb čekají.

Martian Gothic

Tříčlenný tým si po přistání na marťanské základně dá brzo dohromady, že jedinou cestou k přežití je samostatný postup každého z nich. Za přispění mimozemského parazita totiž úsloví "V jednotě je síla" dostává úplně nový význam - bakterie, která napadla a vyhubila osazenstvo základny, působí tak, že zůstanou-li pohromadě aspoň tři lidé, spojí se (pochopitelně nedobrovolně) do jednoho útvaru, na který není vůbec hezký pohled. Nutnost individuálního postupu kombinovaná s možností libovolného přepínání mezi všemi třemi členy týmu slibuje docela originální hratelnost. Vzhledem k tomu, že se nemůžete setkat v jedné místnosti, předáváte si mezi sebou předměty pomocí poštovních rour, kterými je základna protkaná skrz naskrz. Na vyřešení většiny puzzlů a prekérních situací budete muset spolupracovat - ten dělá to a ten zas tohle, ale jenom všichni dohromady mají tu moc vypořádat se s vzniklým problémem. Nikdo z vaší skupiny nesmí zemřít, jinak není možné hru dokončit.

Martian Gothic

Martian Gothic vypadá tak trochu jako Resident Evil 2 - svoje 3D postavy vodíte po předrenderovaných 2D pozadích. Kromě zmutovaných členů první expedice (kteří nápadně připomínají zombie z RE2) se setkáte i s jinými mimozemskými potvorami, u nichž mi ovšem není tak docela jasné, kde se na Marsu vzaly. Nepříjemnou vlastností všudypřítomných zombie je to, že je nikdy nemůžete zabít docela, takže se může stát, že místnost, kterou jste opouštěli ve stavu úplného klidu (tedy s podlahou posetou bezvládnými těly), se bude za deset minut hemžit obživlými protivníky. Ve 120 lokacích se dostanete i ven z marťanské základny, třeba na povrch nebo naopak do podzemí. Jedinou podezřelou věcí na celé sympaticky vypadající hře se mi jeví systém ukládání her, který má vypadat nějak tak, že je stanovený počet 30 možných uložených pozic, ke kterým však získáte přístup pouze tím, že se nalogujete do počítačů instalovaných na základně a zahrajete si na nich nějakou hru. Rovnou říkám, že jediný systém ukládání her, který pokládám za rozumný, je možnost zazálohovat si svojí hru kdykoliv a kdekoliv, a tak mě výhled na každé omezení v tomhle směru dokáže otrávit natolik, že taková hra automaticky vypadne ze seznamu těch titulů, u kterých si hlídám, kdy vyjdou. Nebudu se ale ukvapovat a počkám si do dubna, kdy by Martian Gothic měl nabýt finální podoby.

Autor:




Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.