S komixovými hrami se nám poslední dobou roztrhl pytel. Po povedeném Ultimate Spider-Manovi se dostavili X-Meni s ještě povedenějším X-Men Legends II : Rise of Apocalypse. Marvel Nemesis : Rise of the Imperfects (dále jen MN) trend oblíbenosti her podle komixů dále potvrzuje. Osobně nejsem vůbec proti, protože sám jsem velkým fanouškem bublinkových příběhů a navíc si adaptace komixových příběhů vedou na rozdíl od těch filmových přeci jenom lépe. I budoucnost na next-gen konzolích se nám se rýsuje pozitivně (mým favoritem je Darkness pro Xbox 360/PS3).
Příjemnou devizou komixů jsou jistě cross-overy. Vidět dva či větší počet svých oblíbených hrdinů jak si dávají do držky či jak spojují své síly vždy potěší každého komixového fanouška. MN je právě takovýmto cross-overem, kde se proti sobě postaví oblíbení superhrdinové a superzáporáci z nejúspěšnějšího komixového vydavatelství Marvel proti nově vzniklé, velmi nebezpečné skupině zvané Imperfects (nedokonalí). Imperfects byli dříve obyčejní lidé, ale po mimozemské invazi se dostali (obvykle hodně stupidním způsobem) do kontaktu s vesmírnými krystaly, které je přeměnily v něco méně, než byli předtím - v nedokonalé. Samotné intro nám prozradí polovinu příběhu (zbylou půlku obstará outro) a dozvíme se, že mimozemšťané byli na tolik úspěšní, že se jim podařilo porazit i takové komixové legendy jako Captain Americu, Punishera a dokonce i gigantického zeleného Hulka. To již něco znamená, vždyť poslední dva jmenovaní se dočkali samostatné herní verze. Hulk přitom dokonce třikrát.
Arény jsou vcelku interaktivní a mnohdy se v nich najde i nějaká ta použitelná zbraň.
Hratelných postav je v MN celkem 18, z nichž je deset marveláckých a zbylých osm tvoří zjevy z řad Imperfectů. Základní story mód překvapivě není klasická bojovka jeden na jednoho, ale chodičko-mlátička ve stylu nedávných Beatdown : Fist of Vengeance, Urban Reign či klasických scrollovacích retro pecek jakými byly například Streets of Rage či Double Dragon. Budete se tedy pohybovat se zvoleným charakterem po zpustošených ulicích plných zničených vraků aut, atomových elektrárnách a jiných, vcelku fádních lokací, po kterých se komixové postavy běžně potulují. Občas potkáte nějakého toho Imperfecta, který vás toužebně poprosí, abyste mu upravili fasádu, či kosmickými krystaly ovlivněného superhrdinu, který vám půjde po krku. Režim jeden na jednoho sice přítomný je, ale v nezáživné podobě - hlavně díky malému počtu chvatů, které zúčastnění (anti)hrdinové vlastní a nutnosti stále znovu si volit protivníka. Takto zvolená koncepce tohoto módu ve mě neustále budila dojem, že nahraji plnou hru, ale pouze nějaké demo či alfa verzi. Ve story módu se také jako v jediném otevírají další arény a noví bojovníci. Bavit vás bude opravdu jen on, protože versus je i v multiplayeru (online nevyjímaje) opravdu nuda, což považuji u bojovky za naprosto fatální. Tento defekt vytváří iluzi, že dva odlišné vývojářské týmy vytvářely zcela odlišné hry, které poté spojil EA jako celek. Něco jako když kočička s pejskem pekli dort.
|
PS2 verzi sužují nedostatky, které se Xboxu a GC vyhnuly.
Arény jsou ovšem vcelku interaktivní a mnohdy se v nich najde i nějaká ta použitelná zbraň (třeba auto). Tématicky sice moc rozdílné nejsou (obvykle ulice, či interiér nějaké opravdu velké budovy), ale alespoň se hezky demolují. Prostředí jsou také graficky zpracována o hodně hůře než modely postav. Textury jsou nepěkné, rozmazané a často vypadávají. Postavy jsou oproti tomu kvalitně zpracovány včetně animace. Jediná výtka směřuje k Wolverinovi, který nevypadá jako klasický mužný z řad X-Menů, ale spíše jako pubertální skateboardista. Navíc začal v MN přebírat hlášky od Ashe z Evil Dead.Bonusy nejsou jen výsadou filmových DVD a MN je toho zdárným příkladem. Pohlednice znázorňující jednotlivé lokace, superhrdiny, mimozemšťany a samozřejmě Imperfecty vám zodpoví některé nevyřčené dotazy o vašem oblíbeném komixu. Komixy jsou zároveň nejúžasnějším bonusem. Jsou dokonce doplněny hlasovým komentářem a skvěle jsem se u nich pobavil. K odemknutí čekají sice pouze dva (Fantastická 4 a Zítřejší lidé), ale i tak se jedná o jeden z nejpodařenějších bonusů, přítomných ve hře. Poslední část bonusových materiálů tvoří krátké filmečky, které se odemykají po postupném plnění úkolů ve story módu.
PS2 verzi bohužel sužují nedostatky, které se Xboxu a GC vyhnuly. MN při spuštěné hře neustále načítá z mechaniky, což způsobuje v lepším případě zasekávání muziky a v horším trhání samotné hry. Sluší se podotknout, že majitelé tenké verze PS2 jsou tohoto defektu částečně ušetřeni. Z neznámých důvodů se MN trhá na starších modelech PS2 více než na tenkých modelech. Jinak jsou si ale verze podobné jako vejce vejci a ukazují, že si v EA nelámou hlavu s optimalizací pro rozdílné systémy (samozřejmě nepočítám verze pro NDS a PSP).
Při začátku hraní mi připadl MN jako jasná komixová pecka, ale již po několika minutách moje nadšení opadlo. Celé hra by jsi
|
Marvel Nemesis : Rise of the Imperfects | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|