Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mass Effect 3 bude sci-fi dramatem se vším všudy

aktualizováno 
Velkolepá sága Mass Effect spěje ke svému vrcholu a jak se zdá, na konec si tvůrci přichystali to nejlepší.

Tím prvním, co bylo na veletrhu Gamescom z Mass Effect 3 k vidění, nebyly propracované mechanismy vývoje postav ani jejich filozofické rozhovory. První záběry patřily zkrátka střílejícímu Shephardovi. A jak se ukázalo později, nebyly to záběry ani zdaleka jediné.

Přinejmenším z prezentace se zdá, že autoři tentokrát vyškrtli aspekty hry na hrdiny a připravují čistokrevnou střílečku. Ještě akčnější, než byl už tak přestřelkami prošpikovaný (a proto také nemalou skupinou hráčů kritizovaný) druhý díl.

Přesto tvůrci ujišťují, že Mass Effect 3 bude hlubším zážitkem než předchozí díl, ať už to znamená cokoliv. Marketingovou řečí naznačují, že vývoj a schopnosti jednotlivých postav přeci jen chtějí povytáhnout opět o něco více do popředí, zůstává ale otázkou, jak přesně se to na hře projeví.

Jedno ale víme už nyní zcela přesně, Mass Effect 3 bude dramatickým divadlem, což dokazuje už jedna z prvních misí, která byla novinářskému davu prezentována.

Hra vás uvrhne do děsivého až apokalyptického scénáře. Nikoliv jen tak někde ve vesmíru, jako tomu bylo doposud, ale rovnou ve městě domovské planety Země.

Mrakodrapy stojí v plamenech jako dohořívající svíčky, v zakalené zátoce leží trosky zřícených mostů, do toho výstřely, exploze a samozřejmě náležitě patetická orchestrální hudba. Atmosféra zkázy už snad ani nemůže být mocnější.

Zemi nezasáhla přírodní katastrofa, i když důsledky jsou podobné. Ulicemi procházejí takzvaní Reapeři, gigantické stroje, které s nebývalou efektivitou ničí vše, co jim stojí v cestě.

Shephard se objevuje na jedné z přistávacích ploch a sotva stačí obhlédnout míru neštěstí, už na něj vedle stojící kapitán Anderson křičí, že odsud musí okamžitě pryč.

Na cestě k vysílací stanici se hrdinové dostávají do několika přestřelek se zmutovanými kanibaly. Úkryt střídá úkryt a do toho dobře mířené salvy na protivníky. To vše dává silně vzpomenout na Mass Effect 2. Jen dějiště je zásadně odlišné. Se spektáklem třetího dílu se dvojka srovnávat nemůže.

Každou chvíli je třeba změnit cestu, protože se přes tu dosavadní něco zřítilo, nebo se sama propadla. Kolem padají k zemi bojová letadla a do vzduchu pro změnu létají celé budovy. Zkrátka chaos.

Ale i v něm lze narazit na klidnější momenty. Jako třeba když Shephard potká malého chlapce, který se schoval do odvětrávací šachty a za žádnou cenu nechce vylézt. O pár sekund později mizí. Jakmile chlapce na konci mise opět uvidíte, dočkáte se možná jedné z nejdojemnějších scén, jaké se ve hrách kdy objevily. Skvělý důkaz toho, že tvůrci z Bioware umí hráče stále strhnout jako málokdo.

Vývoj postav se na první pohled zdá být skutečně propracovanější a o něco robustnější než v druhém díle. Jde především o to, že nyní má každé povolání celkem osm talentů, které lze rozvíjet až na šestou úroveň. Už na třetí úrovni se ale musíte rozhodnout pro jednu ze dvou specializací. Milovníkům her na hrdiny to bude pravděpodobně stále málo, přeci jen je tak ale navýšen experimentální potenciál.

Zajímavější by mohlo být upravování zbraní pomocí nejrůznějších nalezených vylepšováků. Ty můžete implementovat na mnoha místech přímo v misi a nemusíte se vracet na vesmírný koráb Normandy. Pravdou ale je, že první díl, kde něco podobného bylo také možné, variabilitou předmětů zrovna nepřekypoval. Snad to tentokrát bude lepší.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

Bude plná nenávisti. Vše, co víme o hororové akci The Last of Us 2

The Last of Us: Part 2

The Last Of Us, akční adventura od studia Naughty Dog, je považována za jednu z nejlepších her, které kdy vyšly pro...

Pouliční demonstrace jako zábava? Hrajeme Riot: Civil Unrest

RIOT - Civil Unrest

Originální realtimová strategie z prostředí pouličních protestů má veliký potenciál, bohužel však naráží na nepovedené...



Najdete na iDNES.cz