Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mass Effect 3 bude sci-fi dramatem se vším všudy

aktualizováno 
Velkolepá sága Mass Effect spěje ke svému vrcholu a jak se zdá, na konec si tvůrci přichystali to nejlepší.

Tím prvním, co bylo na veletrhu Gamescom z Mass Effect 3 k vidění, nebyly propracované mechanismy vývoje postav ani jejich filozofické rozhovory. První záběry patřily zkrátka střílejícímu Shephardovi. A jak se ukázalo později, nebyly to záběry ani zdaleka jediné.

Přinejmenším z prezentace se zdá, že autoři tentokrát vyškrtli aspekty hry na hrdiny a připravují čistokrevnou střílečku. Ještě akčnější, než byl už tak přestřelkami prošpikovaný (a proto také nemalou skupinou hráčů kritizovaný) druhý díl.

Přesto tvůrci ujišťují, že Mass Effect 3 bude hlubším zážitkem než předchozí díl, ať už to znamená cokoliv. Marketingovou řečí naznačují, že vývoj a schopnosti jednotlivých postav přeci jen chtějí povytáhnout opět o něco více do popředí, zůstává ale otázkou, jak přesně se to na hře projeví.

Jedno ale víme už nyní zcela přesně, Mass Effect 3 bude dramatickým divadlem, což dokazuje už jedna z prvních misí, která byla novinářskému davu prezentována.

Hra vás uvrhne do děsivého až apokalyptického scénáře. Nikoliv jen tak někde ve vesmíru, jako tomu bylo doposud, ale rovnou ve městě domovské planety Země.

Mrakodrapy stojí v plamenech jako dohořívající svíčky, v zakalené zátoce leží trosky zřícených mostů, do toho výstřely, exploze a samozřejmě náležitě patetická orchestrální hudba. Atmosféra zkázy už snad ani nemůže být mocnější.

Zemi nezasáhla přírodní katastrofa, i když důsledky jsou podobné. Ulicemi procházejí takzvaní Reapeři, gigantické stroje, které s nebývalou efektivitou ničí vše, co jim stojí v cestě.

Shephard se objevuje na jedné z přistávacích ploch a sotva stačí obhlédnout míru neštěstí, už na něj vedle stojící kapitán Anderson křičí, že odsud musí okamžitě pryč.

Na cestě k vysílací stanici se hrdinové dostávají do několika přestřelek se zmutovanými kanibaly. Úkryt střídá úkryt a do toho dobře mířené salvy na protivníky. To vše dává silně vzpomenout na Mass Effect 2. Jen dějiště je zásadně odlišné. Se spektáklem třetího dílu se dvojka srovnávat nemůže.

Každou chvíli je třeba změnit cestu, protože se přes tu dosavadní něco zřítilo, nebo se sama propadla. Kolem padají k zemi bojová letadla a do vzduchu pro změnu létají celé budovy. Zkrátka chaos.

Ale i v něm lze narazit na klidnější momenty. Jako třeba když Shephard potká malého chlapce, který se schoval do odvětrávací šachty a za žádnou cenu nechce vylézt. O pár sekund později mizí. Jakmile chlapce na konci mise opět uvidíte, dočkáte se možná jedné z nejdojemnějších scén, jaké se ve hrách kdy objevily. Skvělý důkaz toho, že tvůrci z Bioware umí hráče stále strhnout jako málokdo.

Vývoj postav se na první pohled zdá být skutečně propracovanější a o něco robustnější než v druhém díle. Jde především o to, že nyní má každé povolání celkem osm talentů, které lze rozvíjet až na šestou úroveň. Už na třetí úrovni se ale musíte rozhodnout pro jednu ze dvou specializací. Milovníkům her na hrdiny to bude pravděpodobně stále málo, přeci jen je tak ale navýšen experimentální potenciál.

Zajímavější by mohlo být upravování zbraní pomocí nejrůznějších nalezených vylepšováků. Ty můžete implementovat na mnoha místech přímo v misi a nemusíte se vracet na vesmírný koráb Normandy. Pravdou ale je, že první díl, kde něco podobného bylo také možné, variabilitou předmětů zrovna nepřekypoval. Snad to tentokrát bude lepší.

Autor:




Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.