Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

  • 22
Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme se tentokrát na co těšit. Mass Effect: Andromeda totiž působí úchvatně. Novou várku informací zveřejnil časopis Game Informer.

Dějově je nový Mass Effect zasazen šest set let po událostech předešlé trilogie. Těsně po konci Mass Effectu 2 a před invazí nepřátelských Reaperů, která Zemi postihla na začátku trojky, vyšlou galaktické civilizace čtyři průzkumnické archy na dalekou cestu, jejímž cílem je galaxie Andromeda. Mezi kolonisty samozřejmě nesmí chybět ani lidé. Během šest set let trvající plavby jsou udržováni v umělém spánku.

Ve hře si zvolíte mužskou, nebo ženskou postavu s příjmením Ryder. Podle vašeho výběru vám pak hra nadělí bratra nebo sestru. Ať už se rozhodnete jakkoliv, sourozenec vám vzhledem k blíže nespecifikovaným problémům souvisejícím s procitnutím nebude moci pomáhat v boji.

Váš otec Alec Ryder zastává zpočátku úlohu vůdce, takzvaného Pathfindera, jemuž je podřízena archa s lidskými kolonisty. Velmi brzy však tato funkce přechází na vás. Inu, s tatínkem to patrně nedopadne dobře. Vizáž svojí postavy si budete moci podle vašich představ detailně upravit. Do určité míry má být možné ovlivnit i vzhled vašeho otce a sourozence.

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

Více než postelové scény

V Andromedě narazíte na zcela nové mimozemské rasy, hlavní padouši se přitom mají jmenovat Kett. Mezi kolonisty pak najdete zástupce těch, které jste si oblíbili v minulých dílech. Na dosud uveřejněných videích jsme měli možnost vidět turiany, salariany, krogany i asari. Potvrzeno bylo také to, že asari s přezdívkou Peebee bude členkou vaší party.

Autoři jsou si dobře vědomi obliby, jaké se v jejich hrách těší možnosti romance, kterou lze navázat s ostatními postavami. Andromeda bude obsahovat více možných románků než kterákoliv jiná hra od Bioware. Důraz má být kladen na hlubší a zajímavější typy vztahů místo toho, aby každý směřoval primárně k té pokud možno co nejexotičtější postelové scéně.

EA Play 2016 - Mass Effect: Andromeda
EA Play 2016 - Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

Tvůrci dále zapracovali na ostatních vztazích a poutech, jež si vytváříte s vašimi spolubojovníky. Inspirovali se u nezapomenutelných scén, jakými bylo například střílení lahví s Garrusem v Citadele. Spolubojovníci mají být proto také více upovídaní. Vrací se mise, kterými si zajistíte loajalitu vašich parťáků, ty ale na rozdíl od Mass Effectu 2 nebudou mít dopad na konec hry a klidně je můžete splnit i po zakončení hlavní dějové linky.

Konec nemá být tentokrát otevřený. Bioware sice počítají s tím, že po Andromedě přijdou další Mass Effecty, ale hra nepředstavuje první díl nové trilogie. Potvrzena je i New Game Plus, v níž by mělo být možné změnit pohlaví vaší postavy pro odlišnější zážitek.

Důležité jsou nadále volby, systém odlišující mezi akcemi Paragona a Renegada je však minulostí. Autoři se tentokrát snaží o méně černobílé, komplikovanější pojetí herní morálky. Pokud s někým nesouhlasíte, hra vás automaticky neškatulkuje do jedné ze dvou kategorií. Během dialogů máte mít na výběr z různých typů odpovědí. Některé odpovídají srdci, jiné rozumu, mohou být profesionální či naopak ležérní. Při rozhovorech se nadále může objevit i pobídnutí k výstřelu či náhlé akci, opět však platí, že taková akce není vázána na činy Paragona nebo Renegada.

Mass Effect: Andromeda

Kouzlo neznámého

I v Andromedě máte na starosti vlastní loď. Ta se tentokrát jmenuje Tempest a jistě vás potěší, že během jejího procházení nenarazíte na žádné nahrávací obrazovky. Pro autory je plynulost velmi důležitá. Na obrazovce s mapou galaxie vyberete planetu a vaše loď se k ní automaticky přiblíží natolik, že ji bude možné vidět přímo z paluby. Poté dojdete k vozítku Nomad (nahrazuje Mako z prvního Mass Effectu) a necháte se spustit na povrch planety. Během této filmové sekvence se nejspíš planeta nahraje a pak už se můžete pustit do jejího průzkumu.

Nomad je důležitou součástí hry a na jeho ovládání dohlíželi vývojáři starající se o závodní sérii Need for Speed. Nomad sice nebude mít zbraně, zato si jej půjde upravovat. Tvůrci uklidňují, že se z prvního Mass Effectu poučili a nemají se tak opakovat totožné mise zaměřené na sbírání minerálů a prozkoumávání stejných komplexů budov.

Mass Effect: Andromeda
Filmové video k Mass Effect: Andromeda slibuje epické momenty

Mass Effect: Andromeda

Planety mají být velmi rozdílné a narazíte na kyselinová jezírka, hořící vraky, projevy různého počasí a klimatu. Andromeda vás nechá planety volně prozkoumávat. Ačkoliv ve hře nechybí lineární akce, průzkum planety vám dává mnohem větší volnost. Může se tak stát, že na některé mise vás vyšle konkrétní postava, nebo ji objevíte na vlastní pěst. Takto můžete narazit na příběhové momenty, souboje i puzzly.

Jelikož jste v roli kolonisty, čeká vás objevování, skenování a následná výroba nových technologií, zbraní a brnění. I ty si půjde tentokrát upravovat. Výroby si v Andromedě užijete dostatek a neomezuje se jen na součásti vaší výzbroje. Budete moci vytvářet i předměty, které z naší galaxie vůbec neznáte. Vaším úkolem coby Pathfindera je najít místa, na nichž lze budovat předsunuté základny, které pak lze použít pro rychlé cestování či výměnu arzenálu. Je vidět, že tým čerpá ze zkušeností z Dragon Age: Inquisition.

Mass Effect: Andromeda

Vylepšené souboje i RPG prvky

Bojů si samozřejmě užijete více než dost a mezi zbraněmi na blízko nechybí meče a kladiva. Hra si stále udržuje svůj styl, kdy se během přestřelek schováváte za krytem. Tentokrát se však vaše postava kryje automaticky a nemusíte mačkat speciální tlačítko. Funguje to tedy podobně jako třeba v posledních Tomb Raiderech.

Jednotlivé speciální schopnosti můžete použít po uplynutí jejich časového limitu. Novinkou jsou jetpacky, díky nimž souboje těží z větší vertikality prostředí. Nadále můžete udílet rozkazy spolubojovníkům a vytvářet ničivá komba. Zapauzování tentokrát slouží jen pro výměnu zbraní či použití bonusových předmětů (na způsob lektvarů), speciální útoky se vážou na konkrétní tlačítka a lze je takto snadněji a intuitivněji vyvolávat přímo během bitev.

Autoři vyhodili systém jednotlivých tříd. Nyní má jít jednotlivé schopnosti kombinovat a vytvořit si postavu zcela podle vašich preferencí. Po investování mnoha bodů do dané kategorie se však po čase má odemknout specializace. Body půjde během hraní přerozdělovávat, aby hráč mohl experimentovat s více styly a zjistil, který mu vyhovuje nejvíce.

Mass Effect: Andromeda

Obavy ze hry více hráčů

Multiplayer vychází z třetího Mass Effectu a přináší ekonomiku založenou na kartičkách a zkušenostních bodech. Mikrotransakce samozřejmě nemohou chybět, ale vše má jít odemknout i klasickým hraním. Těžších bitev půjde docílit aktivací specifických modifikátorů, vítězství vám pak mají přinést lepší odměny. Bioware připravuje i speciální mise s dopředu určenými modifikátory. Jejich splněním máte získat zvláštní body, za něž nakoupíte další typy výzbroje. Tento typ odměn bude k dispozici vždy jen po omezenou dobu.

Poněkud hrozivě zní poznámka, že hraní multiplayeru vám nějakým způsobem pomůže v kampani, byť na závěr hry nemá mít tato složka žádný vliv. Připomínám, že provázání síťové hry a kampaně bylo velmi kritizováno ve třetím Mass Effectu.

Jistě jsou na místě také obavy ohledně vedlejších misí v kampani. Poučí se autoři z nedostatku Dragon Age: Inquisition, kde spousta obsahu představovala nezajímavou vatu a hra díky tomu občas připomínala masivní on-line hry na hrdiny, kde primárně honíte XP body? Snad ano. Kolonizace neznámé galaxie, která nebyla vytvořena matematickým vzorcem, ale scenáristy z masa a kostí totiž působí jako splněný sen příznivců velkolepých vesmírných dobrodružství. Tak snad to dopadne.