Rozhodnutí postavit Mass Effect: Andromeda na Frostbite přišlo z Bioware

  9:34aktualizováno  9:34
Electronic Arts měli loni opravdu špatný rok a většina jejich ambiciózních her skončila průšvihem. Ne všechny chyby však byly způsobeny nekompetentním vedením.

Cora Harper - V případě, že hrajete za mužskou postavu je nadporučík Cora Harper asi tou nejvíce se nabízející volbou. Jednak je to jedna z postav, které potkáte ve hře jako ty vůbec první, jednak si scénáristé s jejím prokreslením pohráli asi nejvíce. Cora je biotička (ve vesmíru Mass Effectu něco jako kouzelnice) a od osmnácti let byla součástí "ženského" bojového komanda. S hlavním hrdinou má od začátku komplikovaný vztah, jelikož jí přeskočil v kariérním žebříčku. | foto: bsn.boards.net

Bývalý manažer studia Bioware Aaryn Flynn rozhovoru pro Kotaku nedávno vyvrátil zhusta citovanou domněnku, že rozhodnutí použít „inhouse“ engine Frostbite pro Mass Effect: Andromeda (naše recenze) bylo nařízeno vydavateli z Electronic Arts.

Kontroverze v Mass Effectu

Nepovedené obličeje se staly terčem výsměchu, přitom šlo v podstatě o prkotinu, která byla opravena v rámci dní.

„Mohli jsme si vyvinout vlastní engine, nebo použít Unreal, anebo jsme mohli sáhnout po Frostbitu, který tehdy ukazoval slušné výsledky a už obsahoval multiplayer,“ popsal Flynn. A navzdory mnoha problémům, které to přineslo, si za tímto rozhodnutím stojí i dnes.

Mass Effect: Andromeda byl dlouho očekávaný titul, a přestože šlo v jádru o dobrou hru, nebyla tím, co od pokračování kultovní značky většina fanoušků čekala. Prodeje zůstaly daleko za očekáváními, a studio tak k velikému překvapení do hry nevyrobilo žádný dodatečný obsah. Všechny lidské zdroje byly raději přesunuty na výrobu Anthem.

Autor:

Nejčtenější

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Zákazník neuspěl s vrácením Falloutu 76, tak alespoň zdemoloval obchod

Fallout 76 – Official Live Action Trailer

Některým lidem se Fallout 76 nelíbí tak moc, že kvůli tomu sáhnou k výtržnostem. Zákazník v pobočce obchodu se hrami...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

Ubisoft podlehl tlaku hráčů a vrací do Rainbow Six zcenzurované prvky

Příklad estetických změn v Rainbow Six Siege

Odstranění několika kontroverzních grafických prvků z multiplayerové střílečky Rainbow Six Siege vyvolalo v herní...

Deset tisíc zombíků je rozsekáno na kusy v traileru k The Black Masses

The Black Masses

Vývojáři nenápadné multiplayerové hry lákají na nevídanou možnost brutálně rozsekat tisíce nemrtvých najednou. Sílu...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

Najdete na iDNES.cz