Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mass Effect - parádní RPG bude i na PC!

  0:01aktualizováno  0:01
Špičkové RPG od BioWare se dočká kvalitní konverze na počítače. Kromě nepopiratelných kvalit se můžeme těšit i na řadu vylepšení a nový obsah!

Mass Effect (PC)

Mass Effect (PC)Na světe je jenom pár studií, které se mohou vykázat takřka bezchybným portfoliem ve stylu „co titul, to hit“. Jedním z nich je také BioWare a PCčkáře v poslední době mohlo mrzet, že původně ryze počítačová firma se vrhá na konzole. Na druhou stranu jí to nelze mít za zlé: milionové prodeje Mass Effect na Xbox 360 jsou velmi pádným důkazem a nakonec i prostředkem, jak dostat stále lepší hry na PC. Přestože si totiž na Mass Effect musíme počkat zhruba půl roku, nakonec si ho tak jako tak vychutnáme – a jak se zdá, v podstatně dokonalejší podobě než konzolisté. BioWare nejsou příznivci prostých konverzí, a když už nechají počítačové hráče čekat, dají jim příjemné bolestné. Ale pojďme si na Mass Effect pořádně posvítit – jednak, co to vůbec je a jednak, jaké novinky nás čekají v PC verzi.

"BioWare se podařilo vytvořit fantastickou vesmírnou odyseu, která vypráví propracovaný příběh v hollywoodské výpravě."

Mass Effect (PC)BioWare se podařilo vytvořit fantastickou vesmírnou odyseu, která vypráví propracovaný příběh v hollywoodské výpravě. Autoři tentokrát neměli k dispozici žádnou licenci, což jim dalo volnou ruku ve vytváření historie, mytologie i nejrůznějších vazeb zdejšího univerza, které obývá celá řad rozličných ras. Lidé patří k těm nejvyspělejším, k čemuž výrazně přispěl nález artefaktu tajemné a zjevně vyhynulé rasy. Ten jim umožnil zdolávat prakticky jakékoliv vesmírné dálavy ještě rychleji než světlo. Jenže nic není tak růžové, jak se na první pohled zdá. Proto když vybuchne lidská kolonie Eden Prime, je třeba rychle jednat. K vyšetření případu je povolán tajný agent Shephard (může být muž i žena). Podezření padá nejprve na jiné rasy, z nichž některé nemají lidi zrovna v lásce, na druhou stranu – takovou zášť k nim zase necítí. Poměrně brzy se vyvrbí skutečná hrozba. Zloduch Sareth se s pomocí mysteriózní robotické rasy Geth chystá zničit vše živé.

VIDEO

Mass Effect (PC)Jaká je Sarethova motivace? Odkud přicházejí Geth? Abyste dokázali tyto a další otázky zodpovědět a především vyřešit, budete muset usednout do svého vesmírného plavidla a pendlovat po rozsáhlé galaxii, plnit hlavní i vedlejší úkoly, promlouvat s hodně zajímavými postavami, a když na to přijde, pak se i účastnit dynamických taktických bojů. V průběhu strhujícího příběhu potkáte až šest dalších postav, jež můžete naverbovat do svého týmu, nicméně na každou misi lze vzít pouze dva další charaktery.
 
Mass Effect by se možná nejlépe dal přirovnat k předchozímu titulu BioWare – Knights of the Old Republic. Ovšem s tím, že tentokrát dostanete ještě větší rozhodovací prostor. Jen malý příklad: jakýsi diplomat vás požádá o zakázaný „podpůrný prostředek“. Chce jen na dalším jednání co nejlépe hájit zájmy lidské rasy. Pomůžete mu a proviníte se tak proti zákonu? Přesvědčíte ho, aby se na drogy vykašlal a uškodíte tak dost možná své rase? Nebo mu rovnou přiložíte pistoli k hlavě?
 
Mass Effect (PC)Dost problémů a konfliktů se dá řešit mírumilovně, rozhodně ale ne všechny. Bojová složka se od Knights of the Old Republic výrazně liší. V Mass Effect totiž přestřelky probíhají takřka jako v klasické akci a navíc mají i něco strategických elementů. V reálném čase pálíte z brokovnic, samopalů či odstřelovaček a šikovně využíváte biotických sil, jako jsou ochranné štíty či telekineze. Na rozdíl od KotORu ovládáte svou postavu přímo, stále však lze využít pauzovací funkce a v klidu rozdělit parťákům další příkazy. O rozsahu škod, době působnosti různých efektů či o přesnosti rozhodují do značné míry stále vylepšovatelné vlastnosti a schopnosti. Na významu však získala i hráčova rychlost, šikovnost a reflexy. V PC verzi by měly být boje ještě zábavnější Mass Effect (PC)a propracovanější než v konzolové. Například půjdou nastavit zbraně klasicky na číselné klávesové zkratky. Rovněž inventář se dočká přepracování – nevypadá již tak konzolově, je možné v něm používat myš a díky vyššímu rozlišení se na jednu obrazovku vejde výrazně vyšší množství předmětů, čímž se zjednoduší manipulace s nimi. To je příjemné, protože v Mass Effect je k nalezení obrovská spousta zajímavých věciček, od zbraní, přes ochranná brnění, až po biotické implantáty. Oproti Xboxu 360 jich v PC verzi bude ještě pár navíc.
 
Honba za Sarethem vás provede celou řadou zajímavých lokací. Ať už to je obrovská vesmírná stanice, kompletně zamrzlá planeta nebo pozůstatky Mass Effect (PC)a ruiny tajemné vyhynulé civilizace. Solidní rozsah hry (25-50 hodin) chce BioWare na Xbox 360 rozšiřovat pomocí tzv. mini-addonů, které jsou pochopitelně zpoplatněny. První z nich „Bring down the Sky“ se už objevila na interní síti konzole. PC hráči ale nemusí mít žádný strach – v jejich verzi bude přídavek již pevně zabudován. Jedná se o obsáhlou vedlejší misi, která představí dokonce novou rasu a nové předměty. Její herní doba by se měla vyšplhat na slušnou hodinu a půl.
 
V PC verzi nechybí celá řada vylepšených detailů. Obzvlášť to potěší u těch, které byly opraveny na základě stížností konzolistů. Například jde o příliš dlouhou jízdu výtahem, pomalé reakce vozidel či neadekvátní efekty některých zbraní. To vše by se mělo na počítači srovnat. ProMass Effect (PC) BioWare je pak samozřejmostí vylepšit grafickou stránku. Výše rozlišení uspokojí jakýkoliv širokoúhlý monitor a rovněž ostřejší textury ještě přispějí k vybudování hutné sci-fi atmosféry. Verze na Xbox 360 se občas potýkala s nepříjemnými poklesy framerate a příliš dlouhým nahráváním. Také tyto problémy by měly být odstraněny, přičemž Mass Effect má obstojně běžet i na lehce nadprůměrných počítačích.
 
Konzolová verze Mass Effect nebyla nic jiného než zkrátka fantastická. Řada hráčů ji dokonce označila za nejlepší hru loňského roku vůbec. Proto jsme nadšeni, že se dočkáme kvalitní předělávky také na PC, a to včetně obsahového nakynutí. Dobrá rada na závěr: vyhraďte si na květen dovolenou, tahle hitovka si to bezpochyby zaslouží!
Autor:




Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Jobs Contact
Konstruktér (25.000 - 40.000 Kč)

Jobs Contact
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 25 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.