Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Massive Assault – pořádná strategie!

  12:00aktualizováno  19. listopadu 7:38
Máte-li – stejně jako autoři hry Massive Assault – plné zuby válečných strategií z druhé světové války či nudného konceptu RTS, potom možná právě vás zaujme jejich hra. Jedná se o tahovou strategii s pořádnou grafikou a příslibem, že do bojů budou zasahovat nečekané politické intriky. Chcete-li se dozvědět více, čtěte!

Massive Assault

MASSIVE ASSAULT
Výrobce: WarGaming.net
Vydavatel: WarGaming.net
Datum vydání: jaro 2003
homepage
Hrajete rádi válečné strategie? Výborně, potom jste klikli správně – pod pojmem Massive Assault se ukrývá hra, které tu už dlouho chyběla. Nejedná se totiž o další z řady real-time strategií, ale čistokrevnou tahovou strategii. Uznávám, že pokud mi někdo řekna válečná tahová strategie, vesměs si vybavuji po stránce grafiky průměrné projekty, nicméně Massive Assault i na tomto důležitém aspektu zapracoval. Rané obrázky ze hry již teď nevypadají vůbec špatně a jak se zdá, zřejmě se dočkáme ještě mnohých překvapení.

"Chtěli jsme se vyhnout další hře z prostředí druhé světové války či použití tradičních RTS principů založených na stereotypním shromažďování armády, výstavbě města a kupování upgrade" prohlásil Victor Kislyi, prezident společnosti Wargaming.net. Pokud se podíváme na dnešní produkci strategií, něco na tom pravdy bude. Viktor Kislyi dáleMassive Assault uvádí, že jejich konečným přáním je, aby se hráč mohl zaměřit čistě na strategii a využívat tak své taktické a politické schopnosti. Tomu už sám o sobě odpovídá koncept tahové strategie.

Co z toho zatím vyplývá? Autoři se do hry snaží co nejvíce zakomponovat i politiku a tím pádem i zvraty během bojů. Stačí si jenom představit, jaké to asi je, když vám váš nejlepší spojenec vyhlásí válku – inu, tajné aliance, že. O konkrétní podobě intrik a zákulisních bojů zatím nebyly poskytnuty konkrétní informace, ale i tak by se mělo jednat o jeden z pilířů hry. Zábavnosti by měl výrazně prospět generátor, který se v každé misi postará nejenom o terén, ale též rozdělení tajných aliancí. Z herního hlediska se již klasicky počítá s terénními výhodami (ti na kopci střílejí dále, než ti pod kopcem), úhybnými manévry, sabotážemi, ničením zásobovacích cest nepřítele a podobně.

O grafice padla zmínka hnedle na začátku, přesto ještě doplním, že autoři chtějí do hry zakomponovat mraky grafických efektů, hru se světlem a stíny, výbuchy a další skvělé věcičky. Ze zatím Massive Assault dostupných obrázků vyplývá, že není třeba pochybovat. Massive Attack se nachází ve stadiu vývoje, kdy se pracuje především na uživatelském rozhraní a umělé inteligenci, na čemž už mnoho slibných projektů ztroskotalo. To mi připomíná i přítomnost oblíbeného módu hot-seat, díky čemuž si u jednoho počítače zahraje proti sobě více hráčů. Otázkou zůstává, zda-li ten čekající zatím nestihne čtyřikrát oběhnou blok baráku, poněvadž ovládání několika desítek jednotek nějaký čas zabere. Nechci se ale pouštět do zbytečných spekulací, koneckonců žádná hratelná demoverze k dispozici není. Očekávejme dohromady 28 odlišných jednotek, 6 světů (planet), 3D zvuk, multiplayer a generátor zaručující prodlouženou dobu hraní.

A kdy se toho všeho dočkáme? Na vývoji se zatím pracuje osm měsíců, ke konci listopadu by měla být, pakliže autoři dodrží plán, on-line beta a příští rok na jaře hotová hra. Uvidíme, jak to nakonec dopadne, ale předpoklady vynikající tahové strategie Massive Attack zatím splňuje. Mimochodem, oficiální stránka by měla být aktualizována každé tři až čtyři dny.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Další z rubriky

Další pokus o vzkříšení značky Jagged Alliance vypadá jako špatný vtip

Jagged Alliance: Rage!

Bohužel, návrat kultovní strategie Jagged Alliance není takový, jaký by si fanoušci značky nejspíše přáli. Po pravdě...

Nový Tomb Raider umožní nastavit obtížnost soubojů, hádanek a průzkumu

Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider jde dál v nastavení obtížnosti. Kromě klasických stupňů Easy, Normal, Hard umožní dále...

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz