|
"Chtěli jsme se vyhnout další hře z prostředí druhé světové války či použití tradičních RTS principů založených na stereotypním shromažďování armády, výstavbě města a kupování upgrade" prohlásil Victor Kislyi, prezident společnosti Wargaming.net. Pokud se podíváme na dnešní produkci strategií, něco na tom pravdy bude. Viktor Kislyi dále uvádí, že jejich konečným přáním je, aby se hráč mohl zaměřit čistě na strategii a využívat tak své taktické a politické schopnosti. Tomu už sám o sobě odpovídá koncept tahové strategie.
Co z toho zatím vyplývá? Autoři se do hry snaží co nejvíce zakomponovat i politiku a tím pádem i zvraty během bojů. Stačí si jenom představit, jaké to asi je, když vám váš nejlepší spojenec vyhlásí válku – inu, tajné aliance, že. O konkrétní podobě intrik a zákulisních bojů zatím nebyly poskytnuty konkrétní informace, ale i tak by se mělo jednat o jeden z pilířů hry. Zábavnosti by měl výrazně prospět generátor, který se v každé misi postará nejenom o terén, ale též rozdělení tajných aliancí. Z herního hlediska se již klasicky počítá s terénními výhodami (ti na kopci střílejí dále, než ti pod kopcem), úhybnými manévry, sabotážemi, ničením zásobovacích cest nepřítele a podobně.
O grafice padla zmínka hnedle na začátku, přesto ještě doplním, že autoři chtějí do hry zakomponovat mraky grafických efektů, hru se světlem a stíny, výbuchy a další skvělé věcičky. Ze zatím dostupných obrázků vyplývá, že není třeba pochybovat. Massive Attack se nachází ve stadiu vývoje, kdy se pracuje především na uživatelském rozhraní a umělé inteligenci, na čemž už mnoho slibných projektů ztroskotalo. To mi připomíná i přítomnost oblíbeného módu hot-seat, díky čemuž si u jednoho počítače zahraje proti sobě více hráčů. Otázkou zůstává, zda-li ten čekající zatím nestihne čtyřikrát oběhnou blok baráku, poněvadž ovládání několika desítek jednotek nějaký čas zabere. Nechci se ale pouštět do zbytečných spekulací, koneckonců žádná hratelná demoverze k dispozici není. Očekávejme dohromady 28 odlišných jednotek, 6 světů (planet), 3D zvuk, multiplayer a generátor zaručující prodlouženou dobu hraní.
A kdy se toho všeho dočkáme? Na vývoji se zatím pracuje osm měsíců, ke konci listopadu by měla být, pakliže autoři dodrží plán, on-line beta a příští rok na jaře hotová hra. Uvidíme, jak to nakonec dopadne, ale předpoklady vynikající tahové strategie Massive Attack zatím splňuje. Mimochodem, oficiální stránka by měla být aktualizována každé tři až čtyři dny.