• Užijete si hodně legrace
  • Nahlédnutí pod pokličku základních triků
  • Odemykání triků na denní bázi
  • Není pro všechny, vyžaduje publikum

Master of Illusion vás naučí několik hezkých triků, pokud je máte komu ukázat, užijete si hodně legrace.

Master of Illusion

Master of IllusionPokud jste si někdy v životě přáli nahlédnout pod pokličku představení kouzelníků a zjistit, v čem je ten trik, máme pro vás dobrou zprávu. Brzy se i na našem trhu objeví hra Master of Illusion, která vás světem iluze zábavně provede. Další Harry Houdini či David Copperfield se z vás zcela jistě nestane, spíše se budeme pohybovat v intencích pouťových triků. Na druhou stranu pokud se vám loni líbil vynikající film Dokonalý trik a obecně vás zajímají principy triků, bude se vám hra líbit. Master of Illusion využívá matematiku, pracuje s nedokonalostí lidského mozku a samozřejmě informací – tajemstvím, jehož prozrazení promění užaslé obličeje v úšklebek.

Master of Illusion patří do nechutně úspěšné kolekce her-neher. Trénovali jsme mozek v částečně vědecky pojatém Dr Kawashima`s Brain Training, posléze jej zvážili v odlehčeném Brain Academy. Před pár dny se Sight Training postaral o naše oči a již brzy se pocvičíme v Maths Training, neboli matematice. Master of Illusion se prodává v o něco větší krabičce než jsou hráči DS zvyklí – kromě samotné hry balení obsahuje kouzelnický balíček karet, který využijeme zhruba u poloviny triků.

BONUSWEB VIDEO 1

Master of IllusionHra se dělí na tři kategorie. V té první, nazvané Solo Magic, se hráč stává aktivním divákem, jenž se nechá překvapovat triky virtuálního kouzelníka. Aniž bych tušil co od Master of Magic očekávat, padla první volba na kouzlo „Mizející karta“ (viz. druhé video). Kouzelník vám ukáže 12 karet a nechá vás je pomocí dotykového pera zamíchat. Posléze vás vyzve, abyste vybrali pět karet a jednu z nich si v duchu zapamatovali. Kouzelník karty opět zakryje, jednu vyřadí, zbylé čtyři karty vám postupně ukazuje a hle – ta, na kterou jste měli v duchu myslet, tam není! Kouzlo jsem hned ukázal Michalovi v redakci, který trik poměrně rychle odhalil (záhy se ale nachytal u Magické ruky). Naštěstí s námi v redakci sedí ještě Ondra Škoch, který se nechal nachytat na úplně všechno – zde se projevují hodiny Brain Trainingu, které Master of Illusionjá a Michal pravidelně podstupujeme... Další triky zasahují do matematiky, týkají se přemisťování karet či kouzel s čísly.

Rozhodně vám nechceme prozradit všechna kouzla.

Druhá kategorie s prozaickým názvem Magic Training se zaměřuje na procvičování mozku. Hráč má například za úkol obkreslit čísla, ale zrcadlově, či ťuknout třicetkrát na displej tak, aby se co nejvíce přiblížil reálným třiceti sekundám.

Obě výše zmíněné kategorie jsou sice fajn, nicméně pokud by je hra neobsahovala, mnoho by se nestalo. Těžiště hry totiž spočívá v magické show. Hra vám podrobně Master of Illusionvysvětlí 14 kouzelnických triků – u většiny z nich nestačí pouze vědět jak fungují, důležitá je praxe, jinými slovy, až budete trik předvádět doma či přátelům, nesmí na vás poznat, že „něco“ v duchu dopočítáváte a podobně. První trik je poměrně jednoduchý a laciný. Na displeji máme dvě zapálené svíčky, které fouknutím do mikrofonu zhasneme a stisknutím tlačítka opět zažehneme. Diváka vyzveme, aby si jednu ze svíček vybral a foukl – ke svému překvapení zhasne pouze tu, kterou si vybral.

BONUSWEB VIDEO 2

Master of IllusionDobře vymyšlená je i „Mystická ruka“ (první video v článku). Na displej namalujeme kouzelnou ruku a vyzveme diváka, aby si vybral jeden ze symbolů – bohatství, lásku či sen – a ukázal na něj prstem. Magická ruka k vybranému symbolu neochvějně zamíří, aniž by se kouzelník, tedy vy, jakkoli dotýkal přístroje. Osobně se mi líbí trik s dovolenou. Na displeji se objeví několik desítek zemí; vy coby kouzelník vyzvete diváka, aby si vybral jednu ze zemí, kterou chce navštívit o dovolené. Seznam se náhodně doplní dalšími devíti zeměmi. Divák země promíchá a pak v libovolném pořadí přečte všechny země. A v ten okamžik už - jako správný kouzelník - víte, kterou si na začátku zvolil.

Rozhodně vám nechceme prozradit všechna kouzla, ale zmiňme ještě jeden karetní trik (Záhadné vajíčko). Z kouzelnického balíčku vybereme devět karet. Divák si jednu zvolí, podívá se na ni a vrátí jí zpět do balíčku. Posléze jej necháme karty promíchat Master of Illusiona seřadit jednu vedle druhé. V té chvíli karty v tomto pořadí seberete a ukážete divákovi, jak první kartou z balíčku poklepete na vajíčko. Podáte karty divákovi a necháte jej, aby karty postupně bral a poklepal s nimi na vajíčko. K jeho překvapení se z vajíčka vylíhne kuře právě v té době, kdy na něj poklepával dříve vybranou kartou.

Číselné hodnocení Master of Illusion je zcela irelevantní.

Pokud necháme stranou úroveň triků (je jich tu celá škála, od trapného love testeru až po ty chytré), pozastavil bych se u dvou věcí. V prvé řadě, hned na začátku nemáte zpřístupněna všechna kouzla – ta si totiž musíte otevřít sbíráním bodů za hraní (ve všech třech kategoriích). Proč ne, zbytečné mi ale přijde, že každý den můžete získat pouze určitý počet bodů. Pokud patříte mezi nedočkavé, stačí měnit Master of Illusiončas na vašem DS a „simulovat“ tak reálné plynutí času. Druhá věc se týká pouze našince. Hra je samozřejmě v angličtině, což by tolik nevadilo, nicméně při učení triků hra pracuje se slovy, tudíž někdy je třeba i „myslet“ v angličtině. Samozřejmě ani trik, kdy psíkovi na displeji dáme povel „go, boy“ nevypadá z českého pohledu přirozeně a tolik atraktivně. U pár triků je třeba, aby trochu anglicky uměl i divák.

Číselné hodnocení Master of Illusion je zcela irelevantní. Celá hra spočívá v tom, že se dobře naučíte všechny triky a posléze je ukazujete rodině či přátelům. Některá z vašich představení pravděpodobně rychle odhalí, u jiných je nachytáte a je jen na vás, zda jim celý trik prozradíte. Tak či onak si pravděpodobně užijete hodně legrace. Na druhou stranu potřebujete diváka – pokud vás předvádění triků neláká, nemá vás hra Master of Illusionprakticky čím zaujmout. Můžete také namítnout, že po předvedení triků všem přátelům je vám hra k ničemu. Pravdou ale je, že pokud se budete chtít naučit všechny triky a ukážete je byť jen pár známým, ekvivalent „herní doby“ na tom není zase tak špatně. Nám v redakci se Master of Illusion líbil, po delší době se setkáváme s hodně originálním počinem. Jak moc je ale titul atraktivní právě pro vás, to už si musíte zvážit sami. Hra u nás vychází pod jménem Making Magic.

80 %

71 %

Doposud hodnotilo 45 čtenářů