Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Master of Orion 3: okna vesmíru dokořán

  12:00aktualizováno  18. ledna 2001 9:56
Třetí díl vesmírné tahové strategie Master of Orion by se mohl zařadit mezi tituly, s jejichž pomocí se Hasbro Interactive chystá změnit svoji image vydavatele obskurních podivností. Vzhledem k tomu, že od začátku prací na MOO3 uplynulo teprve několik měsíců, se o úspěšnosti takového počinu můžeme zatím jen dohadovat.
Master of Orion 3

Firma Hasbro Interactive už nějakou dobu usilovně pracuje na tom, aby její pověst vydavatele béčkových titulů upadla v zapomnění a aby se ve spojitosti s ní hráčům vybavovaly pouze názvy jako Gunship!, Simon the Sorcerer 3D, Starship Troopers nebo X-Com Alliance (kromě první uvedené hry patří všechny ostatní mezi dosud nevydané, ale očekávané ještě v tomto roce). Třetí díl vesmírné strategie Master of Orion je z tohoto pohledu jistě vhodně zvoleným titulem - oba předchozí díly se těšily poměrně velké oblibě mezi strategicky zaměřenými hráči, a tak si na MOO3 může Hasbro svůj morální kredit vylepšit hned o několik stupínků.

Hned v úvodu vás ale musím upozornit, že množství konkrétních informací v článku obsažených je menší než v novinkových článcích obvykle bývá. Důvodem je to, že vývoj MOO3 probíhá teprve několik měsíců, a k dispozici je tak jen pár zpráv s nepříliš sdělným obsahem. Spíš než jako plnohodnotnou novinku berte tedy následující řádky jako rozšířené oznámení o tom, že se nějaký třetí díl vesmírné tahové strategie vůbec chystá.

MOO3 vás postaví do role, v níž budete mít ve svých rukou osudy celých galaxií. Kromě klasického dobývání nových světu a jejich osídlování vás tentokrát čeká i nějaký ten mikro-management. Na život v každé galaxii můžete totiž pohlížet různě - z výšky celoplanetárního pohledu se sice snáze organizují ty "velké věci", ale přiblížíte-li se na úroveň jednotlivých obyvatel, budete obohaceni o zkušenosti z jejich každodenního života. Master of Orion 3 Nejenže tím získáte přehled o tom, kam váš lid chodí do práce, jak se baví, rozmnožuje a umírá, ale dozvíte se i některé informace, které napomohou vašemu lepšímu vládnutí. Pokud totiž nebudete brát v potaz potřeby prostých obyvatel, může se snadno stát, že po sérii stávek a demonstrací začnou lidé migrovat někam, kde se jejich hlasu věnuje větší pozornost.

Týmem pověřeným pracemi na MOO3 se stal Quicksilver Software. Jedním z cílů autorů je vytvoření tahové vesmírné strategie, která by dokázala přitáhnout i hráče, jenž se tahovým strategiím obvykle vyhýbají. V současné době tak populární akčnost je v tahových strategiích prvkem silně potlačeným, a tak je třeba tento handicap něčím vyvážit. Quicksilver vsadil na co nejdokonalejší grafiku a co nejpříjemnější ovládání. Hodně času je věnováno tomu, aby interface byl co nejintuitivnější a nejjednodušší, a zároveň aby bylo v kterémkoliv okamžiku možné vyvolat všechny informace, které může hráč v dané chvíli potřebovat. Protože získávání informací je v MOO3 velmi důležitou činností, nepřehledné tabulky s údaji, které jsou navíc špatně k nalezení, by mohly ze hry udělat značně frustrující záležitost, a právě tomu chtějí autoři předejít.

Změny oproti předchozím dílům jsou zatím jen naznačovány: rozvinutější diplomatické možnosti, efektivnější správa kolonií, realtimový bojový systém, ovládání spíše větších bojových celků než jednotlivých jednotek. O grafice není zatím známo ani to, zda se bude ubírat dvou- či třírozměrným směrem, a jak můžete vidět z okolních obrázků, k nahlédnutí jsou zatím pouze hrubé náčrty. Datum vydání je stanoveno někam na konec roku 2001.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

VIDEO: Battlefield 5 má konečně trailer, jaký si zasloužil

Battlefield 5

Konec experimentů. Battlefiled 5 konečně dostal pořádný trailer, který v plné síle ukazuje hru tak, jakou jí fanoušci...

The Quiet Man by chtěl oživit žánr hraných interaktivních filmů

The Quiet Man

Vývojáři chystané hry The Quiet Man slibují filmovou akci s pohlcujícím příběhem, skvělými hereckými výkony a...

Další pokus o vzkříšení značky Jagged Alliance vypadá jako špatný vtip

Jagged Alliance: Rage!

Bohužel, návrat kultovní strategie Jagged Alliance není takový, jaký by si fanoušci značky nejspíše přáli. Po pravdě...



Najdete na iDNES.cz