Master of Orion 3: okna vesmíru dokořán

  • 93
Třetí díl vesmírné tahové strategie Master of Orion by se mohl zařadit mezi tituly, s jejichž pomocí se Hasbro Interactive chystá změnit svoji image vydavatele obskurních podivností. Vzhledem k tomu, že od začátku prací na MOO3 uplynulo teprve několik měsíců, se o úspěšnosti takového počinu můžeme zatím jen dohadovat.
Master of Orion 3

Firma Hasbro Interactive už nějakou dobu usilovně pracuje na tom, aby její pověst vydavatele béčkových titulů upadla v zapomnění a aby se ve spojitosti s ní hráčům vybavovaly pouze názvy jako Gunship!, Simon the Sorcerer 3D, Starship Troopers nebo X-Com Alliance (kromě první uvedené hry patří všechny ostatní mezi dosud nevydané, ale očekávané ještě v tomto roce). Třetí díl vesmírné strategie Master of Orion je z tohoto pohledu jistě vhodně zvoleným titulem - oba předchozí díly se těšily poměrně velké oblibě mezi strategicky zaměřenými hráči, a tak si na MOO3 může Hasbro svůj morální kredit vylepšit hned o několik stupínků.

Hned v úvodu vás ale musím upozornit, že množství konkrétních informací v článku obsažených je menší než v novinkových článcích obvykle bývá. Důvodem je to, že vývoj MOO3 probíhá teprve několik měsíců, a k dispozici je tak jen pár zpráv s nepříliš sdělným obsahem. Spíš než jako plnohodnotnou novinku berte tedy následující řádky jako rozšířené oznámení o tom, že se nějaký třetí díl vesmírné tahové strategie vůbec chystá.

MOO3 vás postaví do role, v níž budete mít ve svých rukou osudy celých galaxií. Kromě klasického dobývání nových světu a jejich osídlování vás tentokrát čeká i nějaký ten mikro-management. Na život v každé galaxii můžete totiž pohlížet různě - z výšky celoplanetárního pohledu se sice snáze organizují ty "velké věci", ale přiblížíte-li se na úroveň jednotlivých obyvatel, budete obohaceni o zkušenosti z jejich každodenního života. Master of Orion 3 Nejenže tím získáte přehled o tom, kam váš lid chodí do práce, jak se baví, rozmnožuje a umírá, ale dozvíte se i některé informace, které napomohou vašemu lepšímu vládnutí. Pokud totiž nebudete brát v potaz potřeby prostých obyvatel, může se snadno stát, že po sérii stávek a demonstrací začnou lidé migrovat někam, kde se jejich hlasu věnuje větší pozornost.

Týmem pověřeným pracemi na MOO3 se stal Quicksilver Software. Jedním z cílů autorů je vytvoření tahové vesmírné strategie, která by dokázala přitáhnout i hráče, jenž se tahovým strategiím obvykle vyhýbají. V současné době tak populární akčnost je v tahových strategiích prvkem silně potlačeným, a tak je třeba tento handicap něčím vyvážit. Quicksilver vsadil na co nejdokonalejší grafiku a co nejpříjemnější ovládání. Hodně času je věnováno tomu, aby interface byl co nejintuitivnější a nejjednodušší, a zároveň aby bylo v kterémkoliv okamžiku možné vyvolat všechny informace, které může hráč v dané chvíli potřebovat. Protože získávání informací je v MOO3 velmi důležitou činností, nepřehledné tabulky s údaji, které jsou navíc špatně k nalezení, by mohly ze hry udělat značně frustrující záležitost, a právě tomu chtějí autoři předejít.

Změny oproti předchozím dílům jsou zatím jen naznačovány: rozvinutější diplomatické možnosti, efektivnější správa kolonií, realtimový bojový systém, ovládání spíše větších bojových celků než jednotlivých jednotek. O grafice není zatím známo ani to, zda se bude ubírat dvou- či třírozměrným směrem, a jak můžete vidět z okolních obrázků, k nahlédnutí jsou zatím pouze hrubé náčrty. Datum vydání je stanoveno někam na konec roku 2001.