Mat Hoffman’s Pro BMX 2

12:00aktualizováno  22. listopadu 2:12
Tak tu máme další extrémní sport s hvězdným jménem v čele, resp. na obalu hry. Jestli však předčí dosavadního krále – v pořadí již třetího Tony Hawka, to se dozvíte až z naší recenze. Jenom připomínám, že první kapitolu kolových eskapád jsme měli tu možnost předtím shlédnout na 32-bitovém PSX.

Mat Hoffman’s Pro BMX 2

Extrémní sporty dnes frčí. To, co kdysi bývalo alternativní zábavou, okolo níž se soustředili týpci, balancující na pokraji společnosti, se dnes bohužel stává masovou komerční atrakcí. Drsný image zkrátka jede a ani herní průmysl proto nemůže zůstat pozadu… Série Activision O2 se soustředí jen a pouze na tento sportovní okruh. Jejím prvním počinem, který úspěšně prorazil, byl ostatně Tony Hawk's Pro Skater 3. Jednalo se o výtečný titul, jenž byl vypilovaný do posledního detailu. Tedy na hru, která je už rok stará. Ale schopnosti programátorů a grafiků neustále stoupají a my si začínáme zvykat na projekty, které se oproti starším sourozencům kvalitativně posunují vpřed… Ne tak však Mat Hoffman. Ale rozeberme si to poněkud podrobněji!

Mat Hoffman je zjednodušeně přeneseno Tony Hawk na kole. A to po všech stránkách. Herními principy, herním enginem, menu, nadupanou hudbou; to vše jsou téměř identické položky. Začněme tedy číselnými statistikami: máme tu osm závodů – v Oklahoma City, Chicagu, Bostonu, New Orleans, Las Vegas, Los Angeles, v Tiki parku a v Portlandu. Kromě skrytých charakterů můžete hrát za deset reálných maníků: Mata Hoffmana, Joe Kowalskiho, Ricka Thorna, Mika Escamillu, Simona Tabrona, Kevina Robinsona, Cory Nastazia, Rubena Alcantaru, Setha Kimbrougha a Nata Wessela. Singleplayer se dá hrát ve třech a multiplayer v osmi módech.

Mat Hoffman’s Pro BMX 2

Prvním a nejdůležitějším ze singleplayerových režimů je Road Trip. Jedná se vlastně o Career mód, ale rozdílem oproti THPS3 budiž absolvování každé tratě na tři obtížnosti – amateur, pro a semi-pro. Úkoly typu sepni čtyři spínače, shoď tři krabice, zgrinduj tamhletu rampu tímhle trikem se pro každou z nich samozřejmě liší. Liší se také skóre nutné k postupu. Po trojnásobné námaze a nutných úspěších následuje přesun na další lokaci a martýrium opět pokračuje. Motivací budiž odemčení každé tratě pro další herní módy, odemčení skrytých filmů, či zachycení vašich obzvlášť povedených triků do fotoalba, čili scrap booku. Tato „kniha“ vám ale zadřepne neuvěřitelných 4.5 MB na memory kartě! Vpravdě vychytaná feature… Celý Road trip je tedy pojat jako světové turné, kdy se vybraný závodník pohybuje po světě ve svém žlutém busu (graficky příšerně působící hranatá obluda v menu), podobně jako v reálu pohodář Mat. Věnujme se ale dalším herním variacím.

Session není ničím jiným, než obyčejným zajetím vybrané lokace v předem daném časovém limitu (2, 5 a 10 minut), kdy se snažíte docílit co nejlepších triků a komb, oceněných pokud možno nejvyšším počtem bodů. Mód určený maniakům, lámajícím skóre v tabulkách nejlepších. Poslední a pro nacvičení jednotlivých levelů nejvhodnější pomůckou jest Freeride, kde nejste omezeni časovým limitem a jezdíte tak dlouho, než vám odpadnou větve…

Mat Hoffman’s Pro BMX 2

Více hráčů se má šanci vyřádit v rozšířené nabídce multiplayeru, inspirované THPS3. Čeká vás Trick Attack, oblíbený Graffiti mód s přebarvování ramp lepším trikem, než provedl soupeř, Freeride, Tag, HORSE, čili hra na „h…o“, kdy se snažíte nastolit co nejlepším trikem bodovou laťku tak, aby ji soupeř nepřekonal, Halfpipe hell, Treasure hunt (THPS3 - King of the hill) a Push (neplést si s českým puš!) mód. Kolektivní zábava je asi nejsilnější stránkou celé hry - oproti trojnásobnému nudnému opakování road tripových tratí.

Hráči s tvůrčími invencemi se mohou podrobně zabývat rozsáhlým Park editorem a vytvářet levely dle vlastního gusta. Hra jejich uložením bude ale konzumovat další místo na kartě, kterého už tak užral sdostatek výše zmiňovaný Scrap book. Vypadá to, že vás společně s koupí Mata výrobce rovnou tlačí do koupě další potřebné periferie za nemalý peníz…

Grafika je jednoznačně nejslabší stránkou této hry. Drzost autorů, s níž použili stařičký engine z Tonyho je do nebe volající. Čekal bych alespoň částečné vylepšení modelů měst, objektů v nich se objevivších, přidání chybějících světelných efektů ve venkovních lokacích, propracovanější modely závodníků atd. atd. Dočkal jsem se ale pravého opaku: sterilně provedené lokace bez solidních textur, hranaté krabice jen vzdáleně připomínající projíždějící automobily, prolínání polygonů a občasné podivné zaseknutí o překážku… Hra dokonce celkově budí dojem, že vše je ještě o kus horší rok než starý THPS3! Zkrátka bug na bugu. Hlavně, že z bikerů po pádu stříká krev jak ze střelených čuníků… Fuj, Activision, tak takhle tedy ne!

Mat Hoffman’s Pro BMX 2

Věcí, která naopak oproti mizernému grafickému provedení potěší, je nadupaný soundtrack a ozvučení v Dolby Pro Logiku II. Počet tracků je opravdu zarážející; za interprety budu jmenovat jen zlomek: Suicidal Tendencies, Iggy Pop, Dub Pistols, Spoon ad. Málem bych zapomněl, další kousek motivace jest taktéž umístěn v hudební položce - máte tu rovných sedm uzamčených skladeb! FX jsou na velmi dobré úrovni, zvukově je ve hře vše podchyceno vkusně a realisticky…

Závěrem musím konstatovat, že mne tato hra po dlouhém čekání nakonec velmi zklamala grafickým zpracováním, které odpovídá spíše slabším launchovým titulům, kdy ještě páni programátoři netušili, jak s PS2 zacházet. Očekával jsem zkrátka vymakanější engine, ale Activision O2 si zřejmě absolutně nedělají hlavu s tím, že jejich hry po této stránce šeredně stárnou… Nicméně pozitiva: výtečný soundtrack, příjemná FX, velká výdrž (absolvování Road Tripu s deseti závodníky) a velmi zábavný a pestrý multiplayer. Ještě jedna věc mě vlastně napadá: pro nadšence tohoto druhu sportu jsou přínosem i FMV sekvence s hlavními protagonisty a fakt, že se jedná o jedinou hru na PS2 trhu s Matem Hoffmanem. Ale vlastníci prkýnkářské modly ruce pryč, THPS3 je o mnoho lepší!

Red Faction
Výrobce/Vydavatel Rainbow Studios/Activision
Multiplayer: ano, 2-8 hráčů (2x MultiTap)
Další ovladač: ano
Paměťová karta: ano, 320kB (4.5MB scrapbook)
Verdikt: Grafická mumie, která ale začne být velmi zdatnou a zábavnou, pokud k ní zasedne více hráčů. Multiplayer, soundtrack a FMV jsou důvodem k tomu, že Mat Hofman nedostal pouze průměrné hodnocení. Nějak nám to jde s těmi extrémní sporty z kopce, přátelé…
Hodnocení: 60% (info)

Témata: Graffiti