Max Payne: 3D akce jako víno

  • 1391
Vždy jednou za čas se objeví hra, která zahýbe celým trhem. A přesně takové má ambice titul připravovaný společnostmi Remedy a 3D Realms. Tvůrci zatím odmítají sdělit datum vydání, ale některé informace jsou přesto k dispozici. Sami posuďte, zda bude mít Max Payne šanci se prosadit.

Max PayneMax Payne je newyorkským tajným policistou, který je nasazen do středu zločinecké organizace. Tu se policie snaží zneškodnit, protože vyrábí novou nebezpečnou drogu, jež jako smrtelná nákaza zaplavila toto světové velkoměsto. Maxe ale v jeho pátrání po původu látky nepohání pouze jeho povinnost. Zevnitř jej sžírá touha po pomstě, protože právě tato syntetická droga nazývaná Valkýra (snad pro agresivitu, kterou vyvolává), zavinila před třemi lety smrt jeho rodiny. Vyšetřování a sbírání důkazů probíhá podle plánu, avšak jen do chvíle, kdy se Maxův nadřízený, který jediný zná jeho pravou identitu, stane obětí záhadné vraždy. A protože pro ostatní policisty je Max členem gangu a na místě činu byly nalezeny stopy směřující právě k němu, je z tohoto činu obviněn on. Vše je však mnohem komplikovanější a proti Maxu Payneovi náhle nestojí pouze jeho bývalí kolegové, ale také mafie, která jeho převlek prohlédla. Max je nucen přistoupit na souboj, ve kterém jsou všechny trumfy na straně protivníků. Přesto nehodlá odejít bez boje...

Max PayneZhruba takovouto zápletku nám přináší nová hra Max Payne od společností Remedy a 3D Realms. Bude se jednat o 3D akční third-person střílečku, která si v ničem nezadá s ostatními tituly tohoto žánru. Na tom bude mít zásluhu především kompletní velice realistické zpracování. To je dotaženo do takové úrovně, že trailer s filmovými sekvencemi se podobá spíše záběrům z akčního filmu hongkongské provenience než z počítačové hry.

Na vysoké úrovni Maxe Paynea má kromě dobré zápletky a strhujícího příběhu podíl i úžasná grafika a engine hry. Lokace jsou ručně kreslené a přivedou nás jednou do temného zákoutí se zdmi postříkanými graffiti, jindy do hotelového pokoje, kde se to na podlaze hemží šváby, nebo také na závratě budící střechy mrakodrapů.

Další kapitolou je již zmíněný engine, který by z Maxe Paynea měl udělat právě to, po čem všichni hráči touží. Byl vytvořen společností Remedy speciálně pro tento titul a měl by být schopen pokročilého renderování scén a dokonalého zpracování efektů osvětlení, to vše při plném Max Paynechodu a bez jakéhokoliv snížení frekvence snímků. Hra by tak měla být plynulá za všech okolností a ve všech lokacích, do kterých nás příběh zavede, což ještě umocní jejich již tak působivou atmosféru. Velmi kvalitní by měl být i systém dvou kamer, které Maxe sledují při jeho pouti za pomstou a spravedlností.

Tvůrci vyvinuli obrovskou snahu, aby vše, co vidíte na monitoru, vypadalo jako ve skutečnosti. Proto i každá z tuctu zbraní, které budou ve hře k dispozici, je věrným obrazem svého reálného protějšku. Stejně tak i jednotlivé postavy jsou vytvořeny tak, aby se od sebe navzájem co nejvíce lišily a vypadaly jako skutečné. Rozdíly mezi nimi nejsou jen v oblečení, ale jak vidíte na okolních obrázcích, tak především v jejich tvářích, kterým chybí jen málo k dokonalosti.

Max Payne je ve vývoji již několik let, ale tvůrci stále odmítají sdělit pevné datum dokončení prací. Na veškeré dotazy zatím odpovídají, že "bude hotova až bude hotova". Na konečnou verzi si tedy možná ještě nějaký čas počkáme, ale podle všeho nebudeme tohoto času litovat. Max Payne je totiž titul, u kterého se trpělivost vyplatí. Slibuje mnoho hodin zábavy, a to jak v klasickém módu, tak v chystaném multiplayeru.


Témata: Graffiti, Mrakodrap