MechWarrior 4 - aktuální míry 12, 80, 150

A už jsou tu zase. Obrovské, nikoliv však nemotorné válečné stroje, jež lze charakterizovat pomocí tří hlavních údajů. Výška 12 metrů, váha 80 tun a rychlost 150 kilometrů za hodinu. Po skvělé zábavě, kterou nabízely všechny předešlé díly, lze očekávat jen to nejlepší...

 Mechwarrior 4 Nově připravované pokračování herní série MechWarrior s pořadovým číslem 4, na kterém v současnosti pracují vývojáři Microsoftu, na sebe ještě nechá pár měsíců čekat. Pro nedočkavé milovníky počítačového zpracování bojů ze světa BattleTechu, přinášíme nyní alespoň první zveřejněné informace, spolu s několika slibně vypadajícími screenshoty.

Příběh čtvrtého pokračování nás zavede na doposud blíže neurčenou planetu. Naším cílem bude osvobodit ji od nezvaných okupantů, kteří se na ni násilně usadily a hodlají ji zničit. Jako velitel skupiny mechů máte před sebou tuhé boje, které bude propojovat nový originální příběh prezentovaný pomocí propracovaných filmových sekvencí. Ty patřily již u předešlých dílů k naprosté špičce. Podle vašich úspěchů v boji na vás bude čekat na konci každé mise nový film, který vám přiblíží bojovou situaci a připraví vás na následující misi.

 Mechwarrior 4Jak jste již nepochybně vytušili z okolních obrázků, další předností MechWarrioru 4 je bezesporu perfektní vizuální zpracování. Na planetě, kde se příběh odehrává, bude značně živo. Setkáte se tu nejen s rozličnými mechy patřícími vašim spojencům či okupantům, ale i s mnoha dopravními prostředky, jejichž majitelé nechtějí do probíhajících bojů nikterak zasahovat. Vše se odehrává za střídajícího se dne s nocí a náhodně generovaných změn počasí. Připravte se tedy na déšť, sněhové přeháňky, husté mlhy a úchvatné noční bouřky. Ve spojení se záblesky zbraní, které budou prosvětlovat do tmy zahalenou krajinu, půjde nepochybně o značně zajímavou podívanou.

Mechů je ve hře standardně obsaženo 20 typů. Sedm z nich budou naprosto nové modely, které jsme ještě v žádném předešlém dílu neměli možnost spatřit. Každý z ničivých strojů bude možné obtěžkat mnoha zbraněmi, pancíři různé tloušťky a užitečnými senzory. Nelze jednoznačně určit, který z mechů je nejsilnější. Vhodnost jednotlivých typů bude nutné posuzovat přímo podle charakteru příslušné mise.

 Mechwarrior 4Připravovaná kampaň má obsahovat více než 30 misí, které se odehrávají vždy na jedné z 15 vytvořených map. Nad každou z misí získá mít hráč naprostou kontrolu. Zvolit půjde nejen konkrétní bitvu a typ mechů, kteří se jí zúčastní, ale i přesné místo, na kterém bude tato skupina vysazena. Jelikož může každý hráč kromě ovládání svého mecha zadávat příkazy celé skupině, nepůjde rozhodně o akční střílečku, ale na své si přijdou i počítačový stratégové. Obtížnost hry by však rozhodně neměla spočívat v ovládání. Je totiž vyvíjeno nové interface, které by mělo zadávání všech povelů zjednodušit na únosnou míru.

Závěrem si dovolím napsat malé shrnutí některých hlavních rysů této hry. Jedná se o akční simulaci okořeněnou prvky strategie, která nám nabídne perfektní vizuální prostředí, se střídajícím se dnem s nocí a proměnlivým počasím. Ovládání bude zjednodušeno a filmové sekvence následují za každou misí. Nenapadá vás, že toto shrnutí bych mohl bez větších změn použít u 50% novinek, se kterými vás v poslední době seznamuji? Těžko byste dnes hledali nový projekt, ve kterém nebude jako jedna z převratných novinek prezentováno měnící se počasí. Co nového se bude do her přidávat, až již tuto vymoženost bude podporovat každý titul si zatím netroufám odhadnout, ačkoliv se tak stane velmi brzy. Ptáte se kdy? Až naprší a uschne...